Beantwoord

hulp van technische dienst gevraagd (waarschijnlijk BNG probleem)

  • 2 January 2021
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb al een paar topics gestart met steeds hetzelfde probleem. Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat er iets mis is met de configuratie van het netwerk bij T-mobile. Kan iemand bij de technische dienst dat controleren?

 

Het probleem dat ik heb is een (te) korte lease tijd van mijn ip adres en verder lijkt het erop dat ik zo nu en dan hetzelfde ip adres heb als een andere klant:

Dit zijn een paar entries uit de zyxel log:

Jan  1 16:33:15 kern.debug udhcpc: Sending discover...
Jan  1 16:33:30 kern.debug udhcpc: Sending renew...
Jan  1 16:33:30 kern.err udhcpc: FATAL: couldn't listen on socket on [nas10_4, -1], Address already in use

 

De verbinding klapt er zo nu en dan (meerdere keren per week) uit en ik weet inmiddels zeker dat al mijn apparaten hier tegelijk last van hebben. (In de eerdere topics wist ik dat niet zeker én ik heb mijn laptop zoals geadviseerd door @Sander laten nakijken maar deze is in orde bevonden door de fabrikant).

Mijn contract loopt nog tot 12 februari en ik zou graag weer voor een jaar bij T-mobile blijven maar deze problemen duren nu al maanden en als het niet opgelost is tegen die tijd ben ik weg.

Overigens ben ik wel blij met de hulp die ik op dit forum krijg en het feit dat ik al een nieuw modem heb gehad om te kijken of het daar aan ligt dus ik heb er vertrouwen in dat het laaste stapje naar de oplossing ook wel goed komt :)

icon

Beste antwoord door Sander 8 January 2021, 12:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Voor alle vragen rondom een zeer korte IP lease en/of DHCP renew verwijs ik door naar dit topic om het gesprek centraal te houden:

 

 

Reputatie 3

In dit topic gaat het over de zelfde melding:

Lees iets over een firmware update van de Zyxel router die het probleem moet verhelpen.

Betreft een workaround in de firmware wat blijkbaar de downtime verkort naar 2min doordat de udhcpc service herstart wordt als de renew niet lukt.

Ik denk nog steeds dat er af en toe met de DHCP server (BNG) problemen zijn of een hoge load wat dit allemaal veroorzaakt, samen met de korte leasetijd van 15min werkt het sinds eind november niet echt stabiel.

Paar dagen terug had mijn router ook kort weer moeite met een IP adres te vernieuwen, uiteindelijk na 10min was de verbinding weer terug.

Reageer