Beantwoord

Ik kan sinds woensdag 19 mei mijn server niet meer bereiken


Reputatie 3

Hallo allemaal,

Ik heb een server via Vimexx, die ik al enige tijd gebruik.

Woensdagochtend en smiddags kon ik nog werk verrichten op de server.

Eindmiddag kon ik de DirectAdmin/FTP/Sites dat op die server staan niet meer bereiken.

Contact gehad met Vimexx of er een blokkade op mijn IP staat.

Is niet het geval.

Ik moest een tracert doen en dit was het resultaat:

Tracing route to web0091.zxcs.nl [185.104.29.30]
over a maximum of 30 hops:

  1     7 ms    <1 ms     3 ms  192.168.1.1
  2    14 ms     6 ms     7 ms  1-248-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.248.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
 

Ik heb een aantal dingen uitgevoerd, dat niet heeft geholpen.

  • modem resetten
  • modem dns aanpassen naar 8.8.8.8 of 1.1.1.1

Vimexx gaf ook aan dat ik met mijn ISP contact moest opnemen.

Daarnaast gisteren Tmobile gebeld en ze konden niks vinden.

Heb aangegeven dat ik afhankelijk ben van de server/mijn werk zit daarop.

Zij zouden uitzoeken met het IP 185.104.29.30 die ik niet meer kon bereiken uitzoeken en ik zou gistereindmiddag of wellicht vandaag gebeld worden.

Maar ik heb weinig hoop dat het tot een oplossing komt vandaar deze topic.

Ik hoop dat er serieus gekeken wordt wat er aan de hand is.

Mvg,

Jimmy

icon

Beste antwoord door Lisa 26 May 2021, 10:46

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Meld het hier maar even

 

Reputatie 3

Vervelend, ben niet teruggebeld over het onderzoek van mijn ip naar ip 185.104.29.30 waarom ik deze niet kan benaderen.

Met Vimexx een andere alternatieve IP getest van hun servers ook daar is er een blokkade.

Ik wilde het probleem omzeilen door een nieuwe ip te verkrijgen voor mijn server.

Alleen dit heeft geen zin, zolang het probleem bestaat.

Kunnen voor mij nagaan waarom mijn ip niet ip 185.104.29.30 kan benaderen?

Alvast bedankt.

Jimmy

 

Reputatie 7
Badge +14

Er wordt niet voor een individueel niet te bereiken ip adres onderzoek gedaan en teruggebeld. Als het grote issue is opgelost waar Deef2020 al naar linkte, zal jouw bereikbaarheid ook vast opgelost zijn.

Reputatie 3

Eric, daar ga je vanuit.

Maar ik heb telefonisch contact gehad en het probleem voorgelegd.

Ze hebben mijn gegevens vastgelegd en zo ook het ip.

Anders hadden ze me telefonisch al moeten bekend maken dat ze er niet naar zullen kijken.

Er is een belofte gedaan om ernaar te kijken en terug te bellen.

Dat het probleem groter is niet mijn probleem.

Niet netjes vind ik het vanuit Tmobile.

En als dit zeker niet binnenkorte termijn opgelost wordt, ik heb 10tal websites die ik moet onderhouden en vernieuwen.

Wordt ik geforceerd om een overstap te doen terug naar Ziggo.

Duurder maar betrouwbaarder internet.

Mvg,

Jimmy

Reputatie 7

Hi @Fiestas, heel goed dat jij hier jouw probleem aankaart! Ik heb gelijk een kijkje achter de schermen genomen om jou hiermee verder te kunnen helpen. Ik zie jammer genoeg geen log terug waarin staat dat jij teruggebeld zou worden, anders had ik direct die desbetreffende collega aan de mouw getrokken. Mijn excuses dat deze belofte niet is nagekomen. Graag geef ik jou meer duidelijkheid, zodat jij voorziet wordt van een helder antwoord. Ik zie dat jij jouw probleem ook in dit topic hebt gedeeld en ik heb gelijk navraag gedaan of het bij jou om ditzelfde VPN issue gaat.

Jouw probleem lijkt in eerste instantie niet aan het VPN issue te liggen, dus ik heb dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om dit nader te onderzoeken. Ik houd dit goed voor jou in de gaten, dus zodra ik hier een update van zie dan koppel ik dat aan jou terug. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik hoop dat ik jou snel van goed nieuws kan voorzien! 😊

Reputatie 3

Hi @Fiestas, heel goed dat jij hier jouw probleem aankaart! Ik heb gelijk een kijkje achter de schermen genomen om jou hiermee verder te kunnen helpen. Ik zie jammer genoeg geen log terug waarin staat dat jij teruggebeld zou worden, anders had ik direct die desbetreffende collega aan de mouw getrokken. Mijn excuses dat deze belofte niet is nagekomen. Graag geef ik jou meer duidelijkheid, zodat jij voorziet wordt van een helder antwoord. Ik zie dat jij jouw probleem ook in dit topic hebt gedeeld en ik heb gelijk navraag gedaan of het bij jou om ditzelfde VPN issue gaat.

Jouw probleem lijkt in eerste instantie niet aan het VPN issue te liggen, dus ik heb dan ook een verzoek ingediend bij onze technische dienst om dit nader te onderzoeken. Ik houd dit goed voor jou in de gaten, dus zodra ik hier een update van zie dan koppel ik dat aan jou terug. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik hoop dat ik jou snel van goed nieuws kan voorzien! 😊

Heel fijn dat je aandacht geeft voor mijn probleem.

Want de oplossingen in de andere topic hebben mijn probleem niet verholpen.

Jammer dat er niets is genoteerd omtrent mijn probleem ik had vorig week en gisteren nog gebeld.

Hopelijk wordt mijn probleem zsm opgelost, zodat ik weer mijn werk kan uitvoeren.

Mvg,

Jimmy

Reputatie 7

Hi @Fiestas, heel graag gedaan! Ik wil jou ook graag laten weten dat ik nog steeds een oogje in het zeil houd om te zien of ik jou al van een update kan voorzien. Ik heb navraag gedaan bij een collega en er wordt momenteel nog door meerdere mensen gekeken naar jouw probleem. Dit is dusnog steeds in onderzoek. Ik hoop dan ook dat ik jou snel kan verblijden met een gepaste oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Fiestas, ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen van één van mijn collega's! Kan jij aan mij aangeven of dit probleem nog steeds speelt? Mijn collega's hebben een traceroute gedraaid en hieruit blijkt dat jij vast lijkt te lopen vanaf Stichting Digi NL (Vimexx). Het lijkt er dus toch op dat het niet aan onze kant vastloopt, maar dat dit vanuit Vimexx is ondanks dat er is aangegeven dat Vimexx niks heeft geblokkeerd. Ik hoor het graag van je, want dan kan ik die informatie weer doorspelen! 

Reputatie 3

@Lisa 

Dag Lisa,

Probleem loopt nog, ik zal jou reactie ook nogmaals doorsturen naar Vimexx.

Ondanks dat zij beweren dat er geen blokkade is.

Even kijken of zij toch iets over hun hoofd zien.

Mvg,

Jimmy

Reputatie 7

Hi @Fiestas, bedankt voor de heads up! Ik zie graag de reactie van Vimexx tegemoet. Hopelijk kunnen wij dit probleem snel verhelpen en wordt de oorzaak van het probleem achterhaald. Geniet voor nu nog van het heerljike zonnetje! 😊

Reputatie 3

@Lisa 

Goed nieuws,

Beetje jammer van Vimexx dat het zo heeft moeten lopen.

Maar dankzij jullie inzet is het probleem toch nog opgelost via Vimexx.

zie onderstaand bericht:

Hoi xxx,

Ik heb even overlegd en ik kon zelf geen blokkade vinden maar het IP adres was wel degelijk geblokkeerd. Mijn collega heeft de blokkade verwijderd en binnen een uur zou alles weer moeten werken.

Met vriendelijke groet,
 

Dus deze probleem kan afgesloten worden en dank voor jullie inzet.

Mvg,

Jimmy

Reputatie 7

Hi @Fiestas, wat een super fijn nieuws! Ik ben echt heel erg blij dat het mysterie (eindelijk) is opgelost. Heel graag gedaan. Werkt alles nuweer zoals het zou moeten werken? Weet dat jij hier altijd met al jouw vragen terechtkan. Voor nu wil ik jou nog een hele mooie dag wensen, maar ik gok dat dat wel gaat lukken! 😁

Reageer