Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

@Sterre

dank je wel 😉
Wij hebben ook al tijden problemen met wegvallende verbindingen.

Modem die half werkt, langer dan 10 min youtube kijken en je verbinding valt weg. ( Wifi en Bekabeld)
Een tv-box die je elke dag 5 min van de stroom af moet halen anders zie een diavoorstelling en kan je niet van kanaal wissen. Je kan niet met 2 devices tegelijk op wifi anders valt je snelheid weg zodat je webpagina niet wil laden op een van de 2 devices. Nog 2 maanden en dan stap ik over naar een ander.
Reputatie 7
wat is er al geprobeerd om het probleem op te lossen ?
Ik heb al 2x nieuwe kabels getrokken (Tussendoor ook nog een keer verhuist en alles vervangen). TV-Box is vervangen. Modem is al 3 of 4 keer in fabrieksinstellingen teruggezet. Problemen blijven. Sowieso al raar dat je een abo neemt van van 500 en op wifi max 50 kan halen met de spullen die ze zelf uitleveren.
Reputatie 7
Hallo Archaon,

Er is niemand die kan garanderen dat je de snelheid op WiFi kan halen.
Ze leveren een Internet verbinding en daar kan je de snelheid bekabeld op halen. WiFi is een nice to have en met 10Mbit op de WiFi (per apparaat) kan je HD Video bekijken. Een beetje systeembeheerder sluit alles zo veel mogelijk bekabeld aan.

De weg vallende verbinding is frustrerend. en kan me voor stellen dat je dan graag wil overstappen.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van hard/software van de klant en de draytek modem.
Daarom is het belangrijk om te achterhalen waar het vandaan komt. Ik vermoed dat Steam een van de boosdoeners is. google maar eens op steam crashing router.
Hoi Hidden.nld

Steam is niet actief als dit gebeurt. De 2 devices op wifi zijn telefoons. De rest zit allemaal bekabeld aangesloten. Maar toch op alle devices het probleem van wegvallen de verbindingen. Heb het met en zonder switches (managed en unmanaged) dus het is ook geen hardware van mij die het probleem kan geven.

Wifi op de telefoons werkt goed als er maar een device tegelijk erop zit. Zodra de 2e verbind is het huilen geblazen en dan hoeft degene nog niet eens iets op te doen. Alleen verbinding hebben met is al genoeg. Dat wifi geen 500 mbps haalt snap ik ook wel.

Blijft het probleem bestaan dat de default hardware die tmobile uitleverd ook niet met elkaar kan werken. Zie modem en tv-box dan is er geen andere apparatuur aan behalve de wifi op de telefoon ook hiermee zijn er problemen. Al switch ik de apparatuur van locatie blijft het probleem bij de apparatuur die al het probleem had. Zo sluit je ook problemen met bekabeling uit.
Reputatie 2
@MarioT

Ik heb zojuist de 15 meter kabel naar je opgestuurd. Deze zal je binnen 5 werkdagen in huis kunnen verwachten. Zou je dit willen testen? Ik begrijp dat dit wellicht onhandig voor je is omdat het modem dan in een andere kamer moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel de beste oplossing voor een goede verbinding. Hopelijk is het mogelijk afspraken te maken met degene die in de andere kamer woont. Ik hoor graag je terugkoppeling!


Diegene ging eruit en ik ben er nu zelf in gaan zitten. Dit betekent dat de modem nu aangesloten is via de korte kabel maar helaas nog steeds last van wegvallend internet
Reputatie 7
@ MarioT Ik heb op afstand meegekeken naar je verbinding en hij lijkt nu iets beter te zijn maar hij is inderdaad onstabiel. Ik zou graag nog één keer je modem een fabrieksreset geven, als dit geen resultaat oplevert dan schakel ik onze technische dienst in om dit op te lossen!

@Archaon Zou je mij van wat meer informatie kunnen voorzien? Valt je verbinding alleen weg als je met meerdere WiFi devices verbinding probeert te maken of gebeurt het ook op andere momenten zoals wanneer je bekabeld verbinding maakt met internet? Zou je mij ook via een privébericht een aantal voorbeelden door kunnen sturen van wanneer het wegvallen gebeurde samen met je postcode en huisnummer, je geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik graag hoe we dit op kunnen lossen!
Reputatie 2
@brian bedoel je dat ik de modem nogmaals een fabrieksreset geven of kan jij dat op afstand?
Reputatie 2
Bij mij is vorige week een monteur langs geweest. Deze heeft het glasvezel kastje inclusief de bekabeling vervangen en tevens het modem omgeruild voor een nieuwe. Dit alles is geheel kosteloos geschiedt Tot nu toe nog geen storingen gehad mooie stabiele verbinding (ook via wi-fi) en geen haperingen op de tv. Op dit moment dus in ieder geval erg tevreden over de service van t-mobile en nu dus hopen dat de verbinding stabiel blijft.
Reputatie 7
Hi MarioT, ik kan dat ook op afstand voor je doen, laat maar even weten wanneer het uit komt dan voer ik de reset voor je uit!
Reputatie 2
Als het lukt dan graag morgenochtend om 09:00, hoe lang zal het ongeveer duren?
Reputatie 7
@MarioT

De fabrieksreset op jouw modem is uitgevoerd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen voor jouw diensten 🙂
Reputatie 7
Bij mij is vorige week een monteur langs geweest. Deze heeft het glasvezel kastje inclusief de bekabeling vervangen en tevens het modem omgeruild voor een nieuwe. Dit alles is geheel kosteloos geschiedt Tot nu toe nog geen storingen gehad mooie stabiele verbinding (ook via wi-fi) en geen haperingen op de tv. Op dit moment dus in ieder geval erg tevreden over de service van t-mobile en nu dus hopen dat de verbinding stabiel blijft.

Super om te lezen! Bedankt voor dit bericht. Fijn dat je verbinding is hersteld. Ik heb er vol vertrouwen in dat alles het gewoon goed blijft doen!
Reputatie 2
@MarioT

De fabrieksreset op jouw modem is uitgevoerd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen voor jouw diensten :)


Ah vandaar dat het internet net ineens weg was, bedankt! Ik zal het even aankijken, ik hou je op de hoogte.
Reputatie 2
@MarioT

De fabrieksreset op jouw modem is uitgevoerd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen voor jouw diensten :)


Ik heb vandaag wederom veel last van weg vallend internet. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk wat voor oplossing jullie hebben
Reputatie 7
Hi MarioT, jammer om te horen dat de fabrieksreset niet geholpen heeft, ik heb meteen onze technische dienst ingeschakeld om dit nu voor ééns en voor altijd op te lossen! Gezien het wegvallen van de verbinding verwacht ik dat we een monteur langs gaan sturen om je aansluiting te controleren, we gaan voor je aan de slag!
Hallo allemaal!
nu heb ik mezelf zojuist pas aangemeld voor dit forum,en voor ik verder ga ratelen zal ik me eerst voorstellen...
Ik ben Peter Valentijn,een groot kind van 40
(met ook nog een kleiner kind van 11 en een hele lieve geduldige vrouw gelukkig!)
Anywayz,ik ben een online gamer in hart en nieren,en dat is mijn zoontje tevens ook
nu zijn we zo'n 4 wkn terug overgestapt naar T-mobile,en toen is de ellende ook begonnen...
voorheen met Ziggo nooit problemen gehad verder
maar als ik dus online wil gamen wordt ik er gemiddeld per uur +/- keertje of 10 afgeknikkerd!
soms minder,vaker meer
er staan hier 2 Xbox one's ,en laptop en desktop en de tv,de modem is een huawei en mijn Xbox+desktop zijn bekabeld
als ik er word afgegooid dan is t vaak ook samen met de tv + desktop gepaard,maar niet altijd
op de Xbox krijg ik dan vaak de melding Delta C-0-1302
Nou ben ik op technisch gebied geen superster,maar leer in ieder geval in sneltreinvaart dat ik best wat Anger Management lesjes gebruiken kan...
want heb al enkele malen bijna met die router willen gooien haha
ben al enkele dagen alle actieve tijdstippen aan t noteren wanneer ik hier last van heb
en helaas is dat elke keer dat ik uberhaubt actief online wil zijn
dit maakt t voor mij niet echt mogelijk er nog van te genieten,want de ergenis en frustraties voeren de boventoon
want als ik de xbox dan afsluit en besluit tv te gaan kijken,hapert die ook nog steeds
ben normaal al helemaal niet van t klagen of zeuren,maar dit zit me nu inmiddels al behoorlijk hoog
heb afgelopen woensdag telefonisch contact gehad en daar werd me verteld dat ik t de aankomende 3 dagen even moest aanzien ivm wegvallende diensten
dus gewacht tot gister (zaterdag) en weer terug gebeld,de vorige telefoniste had er keurige notities van gemaakt,maar aangezien t weekend was
en ook nog pinksteren wordt ik nu pas dinsdag geholpen
al met al zijn we dan alweer bijna een week verder en zit nog steeds met t zelfde probleem,waar ik dus in totaal alweer haast 5 wkn mee rondloop
nu wou ik vanavond dus ook even online gamen en ELKE keer wordt ik erafgegooid!
je wilt niet weten hoe over de zeik ik nu ben,ik sta echt op t punt om een hamer te pakken
en alles wat er hier binnen staat van T-mobile in duizend stukken te meppen!!!
ik wacht nog af tot dinsdag,maar als dit blijft duren zo,dan rest me niks anders om alles maar resoluut op te zeggen
wat een drama zeg

maar goed,genoeg gezeurd,ik ga t nog maar s proberen om online te gaan haha (ben een zelfkweller zoals je ziet)
groetjes allemaal die dit lezen
peter Valentijn
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Peter, vervelend allemaal.
Zo te lezen zijn jullie best intensieve gebruikers van het internet. Aangezien je het over een Huawai modem hebt begrijp ik dat je een DSL verbinding hebt. De performance van DSL is niet op elk adres optimaal, ook afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Kan je via onderstaande link eens kijken welke internetsnelheid maximaal binnenkomt, en ook een snelheidstest doen via speedtest.net op een bedrade computer?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
(Koper/ dsl)
Kan je via onderstaande link eens kijken welke internetsnelheid maximaal binnenkomt, en ook een snelheidstest doen via speedtest.net op een bedrade computer?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
(Koper/ dsl)



Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
62 Mbit/s

En de speedtest geeft aan: ping 10ms, download:37.32mbps en upload;9.26mbps
Reputatie 7
Badge +2
De internet snelheid is redelijk goed, al is deze (bedraad) voor een 50 mb abo (?) wat aan de lage kant.
Is het modem rechtstreeks aangesloten op het isra punt met bijgeleverde korte kabeltje met harde kern
Reputatie 7
Badge +2
De lijn kan instabiel zijn. Gaat het wan lampje uit / knipperen als de verbinding wegvalt? In dat geval heb je grote kans dat het aan de lijn ligt. De servicedesk kan wat metingen doen. Wellicht moet kpn de lijn nakijken.
gebruik idd t korte kabeltje naar de modem Marcel,de telefoniste zei ook al dat ze zag dat t een onstabiele lijn was
en de wan blijft gewoon aan als de storing voordoet... al heb ik dat niet altijd na gechecked
hoop iig van harte dat de servicedesk of technische dienst me hiermee kan helpen want wordt echt heel frustrerend zo
Maar ben wel blij dat er hier al iemand met me mee wil denken,dus Marcel alvast bedankt,super 😃
Reputatie 1
Beste T-Mobile,

Sinds woensdag 16/05 heb ik problemen met internet van T-mobile Thuis. Na ongeveer een maand een perfect werkende verbinding te hebben gehad, valt nu continu de verbinding weg. Het WiFi netwerk is dan nog wel in de lucht (Spotify/Netflix via Chromecast en de gsm geven aan verbonden te zijn met het WiFi netwerk), maar er is dan dus géén internetverbinding beschikbaar. Oók niet op de bekabelde laptop. Het vreemde is dat wanneer ik de boel reset, het een paar minuten wel werkt (ook op volle snelheid van ongeveer 50 mbit/s), en dit zowel bekabeld als via WiFi. Alle lampjes branden/knipperen dan. Vervolgens valt zogezegd de verbinding met internet weer weg, maar blijven lampjes branden/knipperen. Ik heb verschillende ethernet (modem-laptop) en telefoonkabels (wanddoos-modem) getest, maar het probleem blijft bestaan. Waar kan dit aan liggen?
Reputatie 7
Hi Peter, leuk om te zien dat je je even voorstelt! We hebben daar ook nog een mooi subtopic voor mocht je interesse hebben. Naar je verbinding kunnen we zeker kijken dus laat je spullen nog even heel! 😉 Inmiddels zijn we de dinsdag voorbij, is het gelukt met mijn collega's? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

@JoostdeJong Ik heb ook meteen jouw verbinding gecontroleerd maar ik krijg geen verbinding met je modem. Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes zie je dan nog branden? En heb je de modem rechtstreeks aangesloten op je ISRA-punt (waar je internetverbinding de woning binnen komt) met de meegeleverde korte netwerkkabel? Ik hoor het graag!

Reageer