Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 7
Hi @iraz, daar gaan we meteen naar kijken! Heb je de Playstation bekabeld aangesloten of via Wifi? Je Wifi verbinding kan wisselend zijn en de verbinding met Playstation Network is sowieso vaak al trager (maar wel stabiel). Voor de beste verbinding tijdens het online gamen kan je de Playstation het beste bekabeld aansluiten.

Bekabeld zou je verbinding uiteraard wél stabiel moeten zijn. Je verbinding lijkt nu beter dan afgelopen maandag, ervaar je op dit moment nog problemen? Ik hoor het graag!
Goedendag,

Na vele telefoontjes naar de helpdesk en een Guidion monteur aan huis post ik hier maar een wanhopig bericht m.b.t. de schandalige stabiliteit van de TMobile thuis internetverbinding bij ons thuis.

Sinds overstappen op Tmobile thuis (juni 2018) nooit meer een stabiele internetverbinding meer gehad. Met niet stabiel bedoel ik een internetverbinding die minimaal 10 x per dag wegvalt. Zowel de computers die bedraad zijn aangesloten als de wifi verbinding.

Laatste actie van Tmobile was het langs sturen van een monteur om alles te controleren en een wifi versterker te installeren (waar je dus weinig aan hebt als er geen stabiele verbinding is..). Daarna nog steeds zelfde probleem. Allerlaatste actie van TMobile is het geven van een 'onbeperkte 4G data-code' voor mijn mobiele abonnement zodat ik mijn telefoon kan gebruiken als persoonlijke hotspot. Dit werkt enigszins als noodoplossing maar is verre van een échte oplossing.
Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat dit probleem in mijn postcode gebied heel veel voorkomt en het probleem ligt aan het netwerk dat Tmobile huurt van KPN. Het netwerk kan de vraag niet aan en dan vooral buiten kantoortijden. Dit is ook bevestigd tijdens telefoontjes naar de helpdesk.

Hoe gaat Tmobile dit oplossen?
Hoe lang moet ik dit als (netjes betalende..) klant nog accepteren ?

Gr. M.
Reputatie 4
Hi @Tmobile_SPIJT,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik merk dat je erg teleurgesteld bent en dit vind ik natuurlijk echt heel erg jammer om te lezen. Ik draai dit dan ook het liefst natuurlijk helemaal om, en daar ga ik mijn best voor doen! Ik heb direct het een en ander voor je uitgezocht en het is mij gelukkig helemaal duidelijk wat er aan de hand is. Er is op het moment een verstoring in Haarlem, waardoor er voornamelijk in de avonduren problemen kunnen worden ervaren met de internetverbinding. We zijn al heel erg druk bezig met de netwerkbeheerder om dit zo snel mogelijk op te lossen, beloofd!

Ik heb direct updates voor je nagekeken, zodat je in ieder geval weet hoe het ervoor staat, want ik kan me voorstellen dat je hier benieuwd naar bent. Het onderhoud zou eigenlijk in week 7 plaats vinden, maar is door de netwerkbeheerder uitgesteld tot 13 maart. Ik ga dus on-wijs hard voor jou duimen dat het hiermee opgelost is, maar daar ga ik wel van uit! 😄

Het liefst had ik er natuurlijk nu gelijk voor gezorgd dat alles weer als een trein werkt, maar we zijn voor nu afhankelijk van de netwerkbeheerder. Wél zie ik dat de voucher voor het onbeperkte internet op jouw mobiele abonnement bijna verlopen is, dus ik heb er gelijk voor gezorgd dat je een nieuwe toegestuurd krijgt per e-mail. Laat je het ons weten als je toch nog vragen hebt? Ik wil dat je weet dat we altijd voor je klaar staan, echt!
Hai Melisa,

Bedankt voor je lieve reactie, het nakijken en het on-wijs hard duimen ! Jammer dat dat ons probleem niet oplost..

Tot 13 maart ('onderhoud netwerkbeheerder..') betaal ik sowieso voor onstabiel internet en waarschijnlijk daarna ook.

De nieuwe voucher is ook goed bedoeld maar ik kan mijn telefoon (hotspot..) niet altijd thuis laten als mijn vrouw thuis werkt of mijn dochters op internet moeten. Ik werk namelijk gewoon en moet de deur uit.
Een voucher voor mijn vrouw zou het thuiswerken voorlopig een stuk makkelijker maken bijvoorbeeld.

Gr.
M.
Reputatie 1
Ik ben sinds oktober 2017 lid van t-mobile maar heb nog nooit de snelheid gehaald. Ik zat in het begin op 30 Mbit waar ik er 100 zou moeten hebben en 30 up waar ik er 10 zou moeten hebben.
Nooit echt een issue van gemaakt want waarvoor ik internet gebruik: browsen, mailen, netflixen en gamen was het geen probleem.
Af en toe valt het wifi weg tot 0-6 en dan ondervind ik wel problemen. Met name met gamen. ik zie de snelheid dan wegvallen op zowel mijn desktop, tablet, mobiel en laptop.
De laatste weken komt de snelheid niet boven de 5mb (als ik geluk heb).

ik heb de kanalen bekeken en dan is de sterkte prima en niet te veel hinder van de buren. Op nog geen 10 cm van de router haal ik net aan 20mb op het moment van testen. Met de kabel testen lukte mij nog niet omdat mijn laptop een rare foutmelding geeft als ik via ethernet wil verbinden.

Enfin. Modem diverse malen gereset. Vanuit de client en zoals beschreven in dit topic. Fabrieksinstellingen hersteld meerdere malen etc.

Wat zou het nog kunnen zijn? Mijn inziens modem/router (Huawai) of de aansluiting in de wand zelf..
Reputatie 6
Wat zou het nog kunnen zijn? Mijn inziens modem/router (Huawai) of de aansluiting in de wand zelf..
Kijk in de modem bij DSL-Informatie wat daar aan getallen m.b.t. download en upload staan. Dat zou een hint kunnen geven in welke richting je moet denken om wel de geadverteerde 100Mbps Download te krijgen.
Reputatie 1
DSL synchronisatiestatus: Up
Verbindingsstatus: Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec): 33089
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 110166
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 33398
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 111876

Dat zou goed moeten zijn. is dit een instellingsnelheids of gemeten snelheid?
Want dan zou het het wifi gedeelte moeten zijn.. en kan ik misschien nog proberen om te testen met een externe router op het modem..
Reputatie 6
@Eskeaubar Die 110166 is de actuele ruwe Downstream lijnsnelheid. Dit komt dus wel overeen met 100Mbps. Maar zegt niks over WiFi. Om snelheid te testen van wat de provider biedt, moet je testen op een computer die vie een kabel is aangesloten op de router, niet via WiFi.
Als je duidelijk kan maken vor andere hier op dit forum dat WiFi niet het probleem is, zou je kunnen kijken naar andere getallen op die DSL-Informatie pagina, met name die m.b.t. ruis/noise. Helaas laat de HG659 niet zien of en hoeveel datapaketten er e.v.t. fout zijn aangekomen, dat zou makkelijker het grote verschil in speedtest en de lijnsnelheid waardes kunnen verklaren.
Nu is mijn gedachte dat er in jouw buurt in de infrastuctuur van KPN (=netbeheerder) en/of T-Mobile te weinig downstream capaciteit is of in ierder geval dat jouw TMT abo/account niet de hoogste prioriteit heeft bij de capaciteitsverdeling.
Reputatie 1
Het is gelukt om mijn laptop aan te sluiten met de kabel en dan kom ik tot 75-95 Mbps. Het modem gedeelte lijkt het dan niet te zijn. Het zal dan toch in het wifi gedeelte gezocht moeten worden. Op ongeveer een meter afstand heb ik 17Mbps en op de eerste verdieping 5Mbps.
Reputatie 7
@Tmobile_SPIJT Vanaf 13 maart zouden de problemen echt verholpen moetne zijn. Voor de tussentijd snap ik het helemaal, ik heb je zojuist een privébericht met een tweede vouchercode zodat ook je vrouw een hotspot kan gebruiken!

@Eskeaubar Mooi dat je met de tips van @tmoesel al wat dingen hebt kunnen controleren! Als op hetzelfde moment de binnenkomende snelheid wel goed is maar de Wifi niet dan is het geen capaciteitsprobleem op het net, de binnenkomende verbinding zou dan ook laag moeten zijn. Waar heb je de modem staan? Je kan de modem het beste zo "vrij" mogelijk zetten zodat het Wifi signaal zo min mogelijk verlies heeft. Zaken zoals babyfoons, verwarmingen of bijvoorbeeld een aquarium kunnen het signaal storen. Als de problemen aanhouden laat het dan zeker weten, dan kan ik eventueel een monteur bij je langs sturen!
Reputatie 1
Het modem staat vrij. Al weet ik dat de buurman zendamateur is.. misschien dat hij met zijn units toch interferentie veroorzaakt. Ik had helaas geen mogelijkheid (nog) om een kabel aan te leggen dus ik gemakshalve maar een homeplug setje aangeschaft. ( https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4010p-kit-powerline-zonder-wifi-2-stuks-nl/9200000021008407/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441309789093-9200000021008407&gclid=EAIaIQobChMIzKjBqMHZ4AIVCM53Ch3POwv_EAQYASABEgJ8DfD_BwE ). Gelukkig zijn beneden en boven dezelfde groep dus ik haal nu 87 Mbps. 25-30 Mbps op tablet en telefoon vind ik voldoende. De upload is echter 50Mbps.. wat erg hoog is maar ik vind het acceptabel en wel goed zo 😉. Bedankt allemaal!
Reputatie 5
Badge
Sinds vandaag ineens last van een trage Internetverbinding, pagina’s laden niet of heel traag?

Bij de Internetsnelheidstest krijg ik steeds deze melding;

LATENTIETESTFOUT

Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals.
We hebben issue op postcode 2632BJ met Fibre vwb connectie naar Playstation Netwerk(wired). Lijkt DNS issue te zijn, UK websites laden snel, sites als Telegraaf hebben af en toe langere laadtijden.
Hier ook traag internet. Switch kan amper bespeeld worden en ook de speedtest doet het niet op de tmobile site...
Reputatie 7

Hoi @HereIsTom, @antalleke en @mind2stalk,


In dit topic houden we iedereen op de hoogte over de meldingen die we ontvangen van enkele van onze klanten rondom traag internet en inlogproblemen op sommige applicaties: [28-02-2019] [Thuis] Traag internet en geen verbinding PSN en andere services

Sinds vanochtend geen internet (bekabeld of WIFI). Stroom eraf, na paar minuten weer erop, geen verschil. Ingelogd op router: geeft aan dat bedrading tussen wanddoos en router niet goed is. Kabeltjes gewisseld, niks aan de hand, maar nog steeds geen internet. Later op de dag nogmaals gecheckt, nog niets. Wat kan dit zijn?
Beste T-mobile,

We beginnen behoorlijk wat problemen te ervaren met de internet verbinding. via kabel en wifi schiet het niet op, valt af en toe weg etc.
We hebben al een frits repeater
Modem herstarten, kabels eruit, noem maar op, schijnt niet echt verbetering te brengen.
met een 750/750 abonnement moet ik toch meer krijgen dan 19mb/s down en 7 up op de 5G band krijgen.
Ik zal later ook nog speed test op kabel gaan proberen, maar dit wordt hem niet.
Valt me echt tegen.
Reputatie 7
@Beltmobile Ik zie dat we inmiddels een monteur ingeschakeld hebben om de problemen te verhelpen. Het vreemde is dat er bij jou wel een verbinding binnen lijkt te komen, ik kan je router namelijk zonder problemen uitlezen. Wat is de exacte melding die je ziet wanneer je op de router inlogt?

@Pindakaasmetjam Ai, dat zijn inderdaad niet echt snelheden om over naar huis te schrijven. Van welke modem maak je gebruik? Als je gebruik maakt van een Draytek dan kan het mogelijk nog helpen om de Fritz box aan te sluiten als Acces Point. En welke snelheid haal je bekabeld? Haal je hier wel de volle snelheid mee? Ik hoor het graag!
Ik heb sinds kort DSL via T-Mobile thuis. Op zich bevalt het wel, echter heb ik problemen met de snelheid. Door middel van Klantvoordeel heb ik mijn verbinding geupgrade van 50 naar 100 Mbit/s. Dit was ook reden dat ik deze abonnement had aangevraagd. Helaas komt mijn snelheid met verschillende testen, draadloos én bekabeld, niet boven de 50 Mbit/s terwijl dit volgens meerdere bronnen waaronder T-mobile zelf, wel mogelijk zou moeten zijn.

Zie screenshots: https://drive.google.com/file/d/1O0kBcw_fqGsFpl2NwXRgH07UWyNSrtxo/view?usp=sharing
Reputatie 1
Beste T-mobile,

Ik heb een probleem met het verdwijnende internet.
Soms werkt het een paar uur goed. Soms verdwijnt een verbinding binnen een paar uur.
Ik heb geprobeerd de router opnieuw in te stellen, verschillende kabels. Ik controleer ook kabels bij ISRA. niets verbeterde het.

Hieronder volgt het logboek van de HG659-router:

code:
2019-03-10 10:49:42    System    Notice    WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 10:49:40 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 10:49:37 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 10:49:37 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 09:48:38 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 09:48:37 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 09:48:31 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 09:48:30 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 09:36:25 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:36:23 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:36:20 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:36:20 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 09:18:07 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 09:18:06 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 09:18:02 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 09:18:00 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 09:16:17 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:16:16 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:16:13 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 09:16:13 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 08:45:14 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 08:45:12 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 08:45:07 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 08:45:06 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 08:43:23 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 08:43:21 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 08:43:19 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 08:43:19 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 07:35:20 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 07:35:19 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 07:35:12 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 07:35:11 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 07:33:26 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:33:24 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 07:33:11 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 07:33:10 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 07:31:28 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:31:26 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:31:23 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:31:23 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 07:10:43 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 07:10:41 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 07:10:36 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 07:10:35 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 07:08:36 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:08:34 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:08:31 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 07:08:31 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-10 06:45:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-10 06:45:27 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-10 06:45:21 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-10 06:45:20 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-10 06:43:38 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 06:43:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 06:43:33 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-10 06:43:33 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 22:31:39 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 22:31:38 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 22:31:32 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 22:31:31 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 22:28:52 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:28:50 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:28:47 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:28:47 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 22:02:16 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 22:02:12 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 22:02:07 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 22:02:06 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 22:00:22 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:00:19 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:00:16 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 22:00:16 System Notice DSL connection is deactivated .

2019-03-09 15:26:37 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 15:26:36 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 15:26:31 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 15:26:30 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 15:25:02 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:25:00 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:24:58 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:24:58 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 15:24:24 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 15:24:22 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 15:24:18 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 15:24:16 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 15:22:49 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:22:47 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:22:44 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:22:44 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 15:16:53 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 15:16:51 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 15:16:47 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 15:16:45 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 15:15:19 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:15:17 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:15:14 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:15:14 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 15:07:32 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 15:07:29 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 15:07:24 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 15:07:23 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 15:05:56 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:05:54 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:05:51 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 15:05:51 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 14:42:47 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 14:42:45 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 14:42:39 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 14:42:38 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 14:41:11 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:41:08 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:41:06 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:41:06 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 14:20:22 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 14:20:20 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 14:20:14 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 14:20:12 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 14:18:45 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:18:43 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:18:40 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:18:40 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 14:11:45 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 14:11:43 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 14:11:39 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 14:11:37 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 14:10:10 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:10:08 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:10:05 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 14:10:05 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 13:59:15 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 13:59:13 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 13:59:08 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 13:59:07 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 13:56:41 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 13:56:39 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 13:56:26 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 13:56:25 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 13:54:05 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 13:54:04 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 13:54:01 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 13:54:01 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 12:56:30 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 12:56:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 12:56:23 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 12:56:22 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 12:54:55 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:54:53 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:54:50 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:54:50 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 12:05:45 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 12:05:47 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 12:05:43 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 12:05:41 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 12:02:01 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:01:59 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:01:56 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 12:01:56 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-09 09:14:09 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-09 09:14:25 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-09 09:14:18 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-09 09:14:17 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-09 09:12:50 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 09:12:48 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 09:12:45 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-09 09:12:45 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-08 19:19:22 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-08 19:19:20 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-08 19:19:18 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-08 19:19:16 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-08 19:17:49 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-08 19:17:47 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-08 19:17:44 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-08 19:17:44 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-06 20:01:14 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-06 20:01:11 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-06 20:01:07 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-06 20:01:06 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-06 19:59:38 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-06 19:59:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)


Het wordt erg vervelend.
Hi,
Sinds eind december vorig jaar overgestapt van NLEx (nooit problemen) naar T-Mobile Thuis en sinds twee maanden problemen met de internetverbinding. Al het onderstaande geldt zowel voor bekabeld als WiFi en treedt op op meerdere apparaten.

Problemen
  • Algemene traagheid van de verbinding t.o.v. de verbinding van NLEx (beide glas, beide 50/50). Websites laden langzamer, Netflix doet lang over het bufferen e.d.
  • Random disconnects tijdens het gamen of extreme pings (500-1000ms+)
Geprobeerd
  • Huawei en mediaconverter opnieuw opgestart (ook afzonderlijk)
  • Factory reset van de Huawei router (HG659)
  • Kabels verwisseld
Speedtest
  • Speedtest laat soms discutabele snelheden zien, zo had ik net een upload van 8 mbps terwijl ik 50 zou moeten halen.

Graag hoor ik wat jullie hieraan kunnen doen.



Reputatie 7
Hey @Lumines,

Ik zie dat de snelheidswijziging inmiddels netjes is doorgevoerd. Ik raad je aan om een fabrieksreset uit te voeren op je modem. Hier zie je hoe je dit kunt doen. Vervolgens vraag ik je om wederom een snelheidstest te doen en met ons de resultaten te delen. Mocht de snelheid nog niet kloppen dan sturen we probleemloos een monteur aan!

Hoi @B. Lewikowski,
Bedankt voor je toelichting! Wanneer je internet verbinding wegvalt, valt dan zowel je Wifi als bekabelde verbinding weg? En welke lampjes (WAN, internet) branden er op je modem gedurende zo'n uitval? Verder zie ik dat je modem al een geruime tijd online is. Ik wil jou ook vragen om een fabrieksreset uit te voeren. Kun je ons vervolgens een terugkoppeling geven? Dan gaan we hiermee aan de slag!

Hey @poehhe,

Lopen er ook nog andere programma's op de achtergrond wanneer je je snelheid meet? En valt ook je TV beeld gelijktijdig weg bij een disconnect? Ook hoor ik graag welke lampjes (WAN, internet) branden er op je modem gedurende een disconnect. Dan weten we gelijk welke vervolgstappen we moeten nemen.
Hoi,

Sinds ong 2:00 snachts geen internet zowel WiFi als bekabeld, soms heel kort verbinding voor 10 sec en dan valt de verbinding weer weg.

Ik heb een draytek vigor 2130FVn, factory reset uitgevoerd en mijn kabels gecheckt en van poort verwisseld. En aantal maal van stroom gehaald en weer opnieuw aangesloten.

WAN, LAN en lampjes knipperen voortdurend soms knipperen ACT en WLAN ook.

Merkwaardig is dus dat ik heel soms wel een werkende wifi en kabel verbinding heb waarbij ik het internet kan browsen alleen valt deze zeer snel weg.

Storing?

Iemand ideëen?

Mvg Danny
Reputatie 1
Hoi @Piotr,

Wanneer internet verbinding wegvalt, INTERNET-LED gaat uit, WAN begint te knipperen, LAN en WiFi in het lokale netwerk werken. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen werkte het internet ongeveer 20 uur en later hij verloor de internetverbinding.

code:
2019-03-15 12:11:10    System    Notice    WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-15 12:11:09 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-15 12:11:05 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-15 12:11:03 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-15 12:09:18 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 12:09:16 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 12:09:13 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 12:09:13 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-15 11:19:18 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-15 11:19:16 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-15 11:19:11 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-15 11:19:10 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-15 11:17:38 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 11:17:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 11:17:33 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-15 11:17:33 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 21:41:59 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 21:41:57 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 21:41:52 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 21:41:51 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 21:39:26 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:39:24 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:39:21 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:39:21 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 21:31:47 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 21:31:46 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 21:31:42 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 21:31:41 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 21:30:13 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:30:11 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:30:09 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 21:30:09 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 20:20:48 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 20:20:50 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 20:20:45 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 20:20:44 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 20:19:16 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 20:19:14 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 20:19:12 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 20:19:12 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 17:32:29 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 17:32:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 17:32:25 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 17:32:23 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 17:30:51 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 17:30:49 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 17:30:47 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 17:30:47 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 15:33:18 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 15:33:16 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 15:33:12 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 15:33:10 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 15:31:44 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:31:41 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:31:38 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:31:38 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 15:16:52 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 15:16:49 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 15:16:45 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2019-03-14 15:16:44 System Notice DSL connection is activated.
2019-03-14 15:15:16 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:15:14 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:15:12 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2019-03-14 15:15:12 System Notice DSL connection is deactivated .
2019-03-14 14:44:26 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2019-03-14 14:44:25 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2019-03-14 14:44:20 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
Reputatie 7
Hey @DannyMar,

Ik zie dat er voor komende woensdag een monteursverzoek bij je staat gepland. Gelukkig is hulp aanstaande! Laat je weten hoe het bezoek is verlopen?

@B. Lewikowski
Helder! En bedankt voor je toelichting. Ik heb dit gelijk gemeld bij onze technische dienst. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op. We gaan dit voor je oplossen.

Reageer