Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Joram van Lavieren & @robbietobbie, handig dat jullie aan de bel trekken! Ik heb beiden jullie verbindingen uitgebreid nagekeken, maar een paar enkele discrepanties na zien jullie verbindingen er erg goed uit. Zouden jullie aan kunnen geven hoe vaak jullie bekabeld uitval ervaren en hoe lang het vervolgens duurt? Welke lampjes branden er op het modem terwijl dat de bekabelde verbinding wegvalt? Zijn er nog bepaalde apparaten die jullie aanzetten op het moment van de wegval? Hopelijk kunnen wij het hiermee adequaat onder handen nemen.

 

Hi @P.Simonis, bedankt dat je een uitgebreid logboek hebt bijgehouden! Ik zie inderdaad dat er zich te veel instabiliteit op jouw verbinding voordoet en daarom heb ik onze technische dienst gevraagd om een monitoring op te zetten. Houd er graag rekening mee dat het wellicht iets langer kan duren voordat wij hier meer over weten aangezien de uitval niet frequent of consistent plaatsvindt. Wij zullen hier in ieder geval diep in duiken!

 

Hi @bujabuja, zo te zien is jouw modem al 44 dagen ononderbroken verbonden met het internet. Daarnaast komt er momenteel ook 93 Mbit/s binnen op het modem. Zou je kunnen uitweiden over het probleem dat je ervaart? Heb je wellicht enkel last van de Wifi en werkt de bekabelde verbinding goed? In dat geval raad ik je graag aan om onze beste tips & tricks voor de Wifi te volgen op: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hierna zal je snel weer van de Wifi kunnen genieten.

 

Hi @amphicar272, ik ben blij om te zien dat er morgen een monteur langskomt om de verbinding te stabiliseren. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag!

Reputatie 1

Hi @bujabuja, zo te zien is jouw modem al 44 dagen ononderbroken verbonden met het internet. Daarnaast komt er momenteel ook 93 Mbit/s binnen op het modem. Zou je kunnen uitweiden over het probleem dat je ervaart? Heb je wellicht enkel last van de Wifi en werkt de bekabelde verbinding goed? In dat geval raad ik je graag aan om onze beste tips & tricks voor de Wifi te volgen op: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hierna zal je snel weer van de Wifi kunnen genieten.

 

Hai Cal,

Goh… ik heb mijn vraag of probleem ergens vorig jaar al aangekaart of gesteld… en volgens mij is ie wel opgelost… 

Dus tegen al mijn mede-klagers, hou vol, jongens, ik woon in Rotterdam en heb 'gewoon’ ADSL… en als je het maar lang genoeg volhoudt… echt, dan wordt het stabiel (nee, ik kan geen  ongeveer tijd’ geven, ik wens jullie allemaal een lange adem toe)

Beste T-Mobile,

Sinds vrijdag ligt ons internet eruit. Modems zijn uitgeschakeld, opnieuw opgestart, naar fabriekinstellingen gezet etc.

Vrijdagavond heb ik een collega gesproken zij vertelde mij dat er geen internet meer uit de muur komt. en zij vertelde mij dat ze met spoed een ticket zou aanmaken. Binnen 48 uur konden we een bericht van de technische dienst ontvangen. Na navragen of de technische dienst ook in het weekend werkt, werd mij verteld dat dit het geval was. 

Zowel maandag als dinsdag heb ik andere collega's gesproken aangezien het termijn inmiddels was verlopen. Zij begrepen allebei niet waarom er nog niks met het ticket was gebeurd. Er bleek ook geen achterstand o.i.d. te zijn bij de back office. 

Inmiddels is het woensdag en begint mijn geduld een beetje op te raken. De collega's van de klantenservice staan mij vriendelijk te woord, maar ze kunnen mij niet verder helpen. Vanwege missende transparantie weet ik niet waar ik aan toe ben, wat ik erg vervelend vind. 

Ik ben teleurgesteld dat we anno 2021 zo lang moeten wachten voordat de verbinding weer wordt hersteld en hoop dat dit zéér snel verholpen wordt. 

Ik kijk uit naar jullie reactie. 

Hello T-Mobile.

I have problems with connections to the Internet periodically. Especially around 17 - 21. Sometimes it happens for a few minutes, sometimes around a minute.

Of course, I restart my router. But it may help, may not. And after sometimes anyway I can experience downtime again. It’s not an issue with WiFi or my local network for sure.

I can provide a log when I experienced these problems if necessary.

I live in Amsterdam Oost.

Reputatie 1

Zo de kogel is door de kerk , ik ga weg bij T Mobile .Het bezoek van de monteur was de druppel die de emmer deed overlopen.Klachten worden afgedaan als een broodje aap en ze kunnen denken dat de klant onder een steen vandaan komt . Maar helaas voor T Mobile dat is niet zo.

Het ligt uiteraard niet aan hun spullen maar die van mij ,iets wat sinds 3 jaar perfect heeft gedraaid totdat deze provider steeds slechtere verbindingen kreeg.

Eerst maanden geen nummer herkenning ,dan begint het internet steeds meer kuren te vertonen.

Een monteur de even de modem reset speedrestje doet en dan zegt dat alles is opgelost .

 

Daag T Mobile

 

Reputatie 1

Hello T-Mobile.

I have problems with connections to the Internet periodically. Especially around 17 - 21. Sometimes it happens for a few minutes, sometimes around a minute.

Of course, I restart my router. But it may help, may not. And after sometimes anyway I can experience downtime again. It’s not an issue with WiFi or my local network for sure.

I can provide a log when I experienced these problems if necessary.

I live in Amsterdam Oost.

Same problems here for many week ,and today a TMobile engineer was here and said it was not  TMobile but my own network.

I have taken a new provider goodbye TMobile

Reputatie 1

Hi @Joram van Lavieren & @robbietobbie, handig dat jullie aan de bel trekken! Ik heb beiden jullie verbindingen uitgebreid nagekeken, maar een paar enkele discrepanties na zien jullie verbindingen er erg goed uit. Zouden jullie aan kunnen geven hoe vaak jullie bekabeld uitval ervaren en hoe lang het vervolgens duurt? Welke lampjes branden er op het modem terwijl dat de bekabelde verbinding wegvalt? Zijn er nog bepaalde apparaten die jullie aanzetten op het moment van de wegval? Hopelijk kunnen wij het hiermee adequaat onder handen nemen.

 

Hi @P.Simonis, bedankt dat je een uitgebreid logboek hebt bijgehouden! Ik zie inderdaad dat er zich te veel instabiliteit op jouw verbinding voordoet en daarom heb ik onze technische dienst gevraagd om een monitoring op te zetten. Houd er graag rekening mee dat het wellicht iets langer kan duren voordat wij hier meer over weten aangezien de uitval niet frequent of consistent plaatsvindt. Wij zullen hier in ieder geval diep in duiken!

 

Hi @bujabuja, zo te zien is jouw modem al 44 dagen ononderbroken verbonden met het internet. Daarnaast komt er momenteel ook 93 Mbit/s binnen op het modem. Zou je kunnen uitweiden over het probleem dat je ervaart? Heb je wellicht enkel last van de Wifi en werkt de bekabelde verbinding goed? In dat geval raad ik je graag aan om onze beste tips & tricks voor de Wifi te volgen op: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hierna zal je snel weer van de Wifi kunnen genieten.

 

Hi @amphicar272, ik ben blij om te zien dat er morgen een monteur langskomt om de verbinding te stabiliseren. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag!

Amphicar is niet tevreden hoe hij is behandeld door TMobile en gaat elders.

Iedereen succes maar een oplossing ?? Monteurs die de klacht niet serieus onderzoeken .FF router reset ,speedtest en de mededeling het ligt aan uw netwerk.En weg is de monteur .

Nou ik ben 5-3 ook weg gelijk opgezegd.

Reputatie 2

Hallo T mobile,

Sinds de laatste update (van vorige week) heb ik last van een happerende/ wegvallende verbinding via glqsvezel. Dat doet zich voor op internet maar ook bij de televisie. Hoe komt dat zo ineens? 

Reputatie 7

Hi @Jlinders82 Dat is een goede vraag! Gebeurt het wegvallen van internet en TV tegelijkertijd of wisselt het elkaar af? Welke lampjes zie je op dat moment branden op de modem? Wat gebeurt er wanneer je de modem dan een reset geeft? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, ik merk met het thuiswerken dat ik tijdens Team meetings haperingen ondervindt waarbij het beeld bevriest, dan reconnecting doet, en soms helemaal wegvalt. Dit overkomt mijn echtgenote ook met de applicatie Bluejeans welke haar werkgever gebruikt voor online overleg.

Wat mij opvalt is dat ik in het log van de modem op die momenten zie dat die ook aangeeft dat de verbinding dan verbroken is. De verbinding valt helemaal weg op het moment dat het onderbreken langer dan 10 seconden duurt.

Ik heb al geprobeerd of het vervangen van de Zyxel T50 met een Fritzbox 7590 hielp, maar ook met de Fritzbox hetzelfde probleem. In het thuis netwerk heb ik dit zowel bedraad aangesloten als op de wifi getest, maar dat maakt geen verschil.

Is er iets aan te doen?

Ik heb problemen met mijn internet. Het lampje is rood op de Zyxel T50. Alles al geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik probeer de klantenservice te bereiken via 0800 0092 maar ik krijg te horen dat het nr niet in gebruik is. Overigens is mijn mobiele provider ook T-mobile.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bowtie ,

Gebruik je om te bellen de vaste telefoon via T-mobile thuis? Dan kan het kloppen dat je dit bericht hoort. Als je lampje rood is betekent dit dat je geen verbinding hebt en je ook niet met de vaste telefoon kan bellen. Heb het net even met mijn mobiel geprobeerd, daar geven ze aan dat het nummer momenteel iet bereikbaar is , het zou kunnen dat zij ook last van een storing hebben. Je kan proberen om de modem en eventueel de media converter(bij glasvezel) opnieuw laten opstarten. Dus even ongeveer 20 seconden van de stroom halen en daarna opnieuw de stroom er weer op. Dit wil some helpen het probleem op te lossen. Wil je laten weten of dit gelukt is?

@soepkip67 Dank voor je reactie. Ik probeer inderdaad ook te bellen via mijn mobiel. Alles resetten via stroom eraf heb ik inderdaad al geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bowtie ,

Wat betreft het niet kunnen bereiken van de klantenservice klopt. Er is een probleem dit wordt zo ook zichtbaar op de community.

Zie dit topic: Klantenservice minder goed bereikbaar

Jammer dat de reset niet geholpen heeft, nu even geduld hebben totdat de klantenservice weer bereikbaar is. Misschien dat een moderator dit oppikt, zij kijken mee en waar nodig melden zij zich vanzelf. Dit gaat op volgorde van binnenkomst van de berichten.

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, ik merk met het thuiswerken dat ik tijdens Team meetings haperingen ondervindt waarbij het beeld bevriest, dan reconnecting doet, en soms helemaal wegvalt. Dit overkomt mijn echtgenote ook met de applicatie Bluejeans welke haar werkgever gebruikt voor online overleg.

Wat mij opvalt is dat ik in het log van de modem op die momenten zie dat die ook aangeeft dat de verbinding dan verbroken is. De verbinding valt helemaal weg op het moment dat het onderbreken langer dan 10 seconden duurt.

Ik heb al geprobeerd of het vervangen van de Zyxel T50 met een Fritzbox 7590 hielp, maar ook met de Fritzbox hetzelfde probleem. In het thuis netwerk heb ik dit zowel bedraad aangesloten als op de wifi getest, maar dat maakt geen verschil.

Is er iets aan te doen?

Logging van vandaag:

 

25.02.21
11:48:46
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
11:48:38
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
11:48:02
Internetverbinding is vernieuwd. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
11:18:02
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
11:17:51
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
10:55:34
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
10:55:27
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
10:55:10
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
10:55:03
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
10:52:58
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
10:52:50
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
10:49:44
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
10:49:37
Internetverbinding is verbroken.
25.02.21
04:19:42
Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.145.193.xx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.145.192.1
25.02.21
04:19:33
Internetverbinding is verbroken.

Reputatie 7

Hoi @swhnld ,

Ik wil graag je verbinding bekijken, maar zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem. Welk modem is er op dit moment aangesloten? Zou je de aansluiting willen nalopen en het mij laten weten via een privébericht, wanneer dit allemaal weer netjes is aangesloten? Dan kunnen we kijken naar een oplossing. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 1

Hoi @swhnld ,

Ik wil graag je verbinding bekijken, maar zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem. Welk modem is er op dit moment aangesloten? Zou je de aansluiting willen nalopen en het mij laten weten via een privébericht, wanneer dit allemaal weer netjes is aangesloten? Dan kunnen we kijken naar een oplossing. Ik hoor het graag van je!

Ok, prive bericht verstuurd.

Reputatie 7

Hoi @swhnld ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb direct je verbinding bekeken en zie dat de demping op de verbinding hoog is. Dit kan ervoor zorgen dat de verbinding wegvalt. Vaak wil dan de volgende controle nog wel eens helpen: 

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 
Wil je me laten weten of dit het probleem heeft aangepakt? Ik hoor het graag van je. We gaan zolang door totdat jij een stabiele verbinding hebt. 

Reputatie 1

Hoi @Boris ,

Ik heb alle stekkers nagelopen, en de blauwe SFP die in de mediaconverter klikte toen ik hem aandrukte, dus mogelijk zat die niet helemaal goed. Is de demping nu weg? Geen van de andere stekkers  zat verder speling op.

 

Op de T50 krijg ik overigens een melding als ik het Systeemlogboek wil bekijken: Het is onmogelijk om de informatie nu op te halen. Probeer het opnieuw.

Reputatie 4

Wij hebben een 1000mb internet verbinding, de laatste dagen komt de snelheid niet boven de 100mb.

Modem reset gedaan, heeft niet geholpen. Mediaconverter even van de stroom gehaald, daarna de verbinding weer even goed maar na een paar minuten weer snelheid terug van 940mb/s naar 100mb/s.

Vanwege het feit dat de snelheid weer in orde is na een herstart van de mediaconvertrer lijkt het erop dat deze niet goed functioneert en wellicht vervangen dient te worden?

Ik heb het even nagekeken op de mediaconverter, alle lampjes zijn groen, behalve linksonder, het lampje van FO knippert heel snel en is oranje.

Iemand een tip/idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb overigens een USG router, ik heb het ook geprobeerd met de Zyxel modem, zelfde resultaat, max snelheid van 100mb/s ipv 940mb/s.

Reputatie 1

@Boris  vandaag weer signaal er uit, rond 10:28 klapte de hele teams meeting er zelfs weer uit, dus probleem lijkt niet verholpen met stekkertjes aandrukken.

Reputatie 1

@Boris  vandaag weer signaal er uit, rond 10:28 klapte de hele teams meeting er zelfs weer uit, dus probleem lijkt niet verholpen met stekkertjes aandrukken.

Vandaag 4-3-2021 om 09:47 klapte weer de hele teams sessie er uit op de laptop tijdens de vergadering. 

Reputatie 7

Hi @swhnld, top dat jij alle bovenstaande punten bij langs bent gegaan! Ik zie in jouw vebinding dat de dempingwaardes nu weer normaal staan gelukkig. Het aandrukken van de blauwe SFP heeft waarschijnlijk het probleem verholpen. Mocht jij nog andere problemen ervaren dan hoor ik die uiteraard graag! 💪

 

Reputatie 1

Hi @swhnld, top dat jij alle bovenstaande punten bij langs bent gegaan! Ik zie in jouw vebinding dat de dempingwaardes nu weer normaal staan gelukkig. Het aandrukken van de blauwe SFP heeft waarschijnlijk het probleem verholpen. Mocht jij nog andere problemen ervaren dan hoor ik die uiteraard graag! 💪

 

Hoi Lisa, mooi dat de dempingswaarden nu goed staan, maar we hebben helaas nog steeds last van wegvallende verbindingen met videovergaderingen. Dus die verstoringen zijn helaas niet opgelost, vandaar ook berichten vandaag en gisteren toegevoegd dat het nog niet goed gaat met tijdstippen erbij dat de verbinding wegvalt tijdens het gesprek.

Hoe gaan we dat oplossen?

Reputatie 7

Hi @swhnld, ik had zo over jouw vorige berichten heen gelezen, mijn excuses! Ik ben gelijk voor jou gaan uitzoeken hoe ik jou verder kan helpen. Graag wil ik aan je vragen of of jij een eigen router hebt aangesloten? Mocht jij een eigen router hebben aangesloten, dan wil ik aan je vragen of jij het modem van T-Mobile Thuis wilt aansluiten om te controleren of de internetverbinding dan wel weer goed werkt.

Als jij geen eigen router hebt aangesloten, dan stel ik voor om één computer aan te sluiten op de internetverbinding en de andere apparaten te ontkoppelen. Dit doe je als volgt:

  • Schakel de Wifi op het modem uit met het knopje aan de zij-/achterkant.
  • Sluit vervolgens één computer/laptop aan met een UTP kabel.
  • Werkt het internet nu weer naar behoren?

Hieronder heb ik nog een paar resterende vragen om een goed beeld van de situatie te schetsen:

  • Gebeurt het wegvallen trouwens alleen bij het gebruiken van Teams en Bluejeans? 
  • Maken jij en jouw vrouw gebruik van een VPN van het werk? 
  • Zit het probleem alleen in de Wifi of hebben jullie dit probleem ook met het bekapelde internet?
  • Kan jij aan mij laten weten welke lampjes er op het modem branden zodra het probleem zich afspeelt?

Ik hoor graag van je of het bovenstaande het probleem al heeft verholpen. Als dat niet het geval is, dan kijk ik direct weer voor je verder op basis van jouw antwoorden! 😊

 

Reageer