Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3668 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! Met vier simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic.

 

1: Algemene storing
 

Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.
 

2: Lokale storing

 

Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis. Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande checks.


3: Modem herstart


De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Soms helpt het om je modem figuurlijk wakker te schudden door 'm uit en aan te zetten om je internetverbinding te herstellen. Lees hier verder hoe je dit doet.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter


Herstart Optical Network Terminal
Heb jij een Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal te resetten.

  1. Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal.
  2. Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de internetkabel aan te sluiten.
Optical Network Terminal


Fabrieksreset modem
Soms wordt er geadviseerd om een Factory Reset van het modem uit te voeren. In dit topic vind je een korte uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken. Succes!

 

4: Geen, wegvallende of trage Wifi


Heb je wel een werkende internetverbinding, maar laat het Wifi signaal jou de laatste tijd in de steek? Ook daar hebben we gelukkig een oplossing voor. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw Wifi supersnel en stabiel te krijgen! 
 

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande checks? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!


564 reacties

Reputatie 1

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

@Cal Ik heb inmiddels weer de Zyxel ertussen gezet om te kijken of het inderdaad wat beter gaat. Tot nu toe stort de download nog niet echt in heb ik het idee, maar snelheden boven de 700 mbit zitten er ook nog niet in. Inmiddels is sinds gisteren avond laat ook de iptv verbinding gaan stotteren. Het beeld blokt op alle zenders, en bij gemist of terug kijken wordt dat alleen maar ergen. Vandaar dat ik de Zyxel modem zojuist weer ingeschakeld heb, om uit te sluiten dat het aan mijn eigen setup lag. Voordat ik de Zyxel heb aangesloten, heb ik ook de media converter meer dan twee uur van de stroom gehad. Maar het beeld blijft slecht.

Ik ben bang dat de werkzaamheden die uitgevoerd zijn de zaken er niet beter op gemaakt hebben, eerder veel slechter als je van het iptv platform uitgaat,

Kan je eens kijken wat er mis gaat, mocht dat te zien zijn?

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

Reputatie 1

@Lisa 

Dank voor de heldere uitleg, we gaan het zien.

Moet voor deze netwerk change de Zyxel modem aangesloten zitten? Of maakt dat niet uit?

Reputatie 2
Badge +2

Hi allemaal, zoals Boris al aan @Baudewyn heeft aangegeven, hebben klanten lage downloadsnelheden bij ons gemeld en is er sprake van packet loss in de avonduren. Dit issue speelt zich af in de regio Dordrecht. Het probleem lijkt gevonden en een netwerkchange in de nacht van 08-04 op 09-04 zal dit probleem verhelpen. Laat het daarom vooral aan ons weten of jullie hier morgen verbetering in merken. 

Hi @Baudewyn, om nog terug te komen op jouw laatste vraag. Ook dit heeft te maken met het bovenstaande issue. Packet loss en trage ODF resulteert in onbereikbare datacenters. Dit merk je vooral bij VPN. Ook dit probleem zal dus hopelijk vanaf morgen verholpen zijn. Laat het vooral weten als jij nog andere vragen hebt! 

Hi @NeHoX, dit geldt inderdaad ook voor jou! Ik hoop daarom dat jij vanaf morgen ook gelijk verschil merkt. 

Hi @Koenvw123, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie!

Hi @Jasper176, ik kan jou hier zeker mee helpen! Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding en ik wil graag het volgende aan jou vragen. Heb jij deze problemen zowel met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Zou jij voor mij willen checken of het modem goed zit aangesloten op het aansluitpunt (ISRA-punt)? En ik wil jou daarnaast vragen om te checken of de kabel op de juiste poort in het modem zit aangesloten. Op het modem die jij hebt, zijn de poorten genummerd van rechts naar links. Poort 1 en 2 die zich aan de rechterkant bevinden, zijn voor het Internet. Wil jij eens proberen om de kabel te wisselen naar deandere LAN-poort? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

 

 

 

Reputatie 1

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

@Boris 

Dank voor je reactie, en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden voor jullie gebruikers in dit postcode gebied. Zojuist klapte weer de snelheid naar beneden, en inmiddels kan mijn vrouw sinds vanochtend geen verbinding meer krijgen met haar VPN netwerk van haar werk,

Ik heb op de Zyxel portforwarding getracht maar geen succes, tevens lukt het mij ook niet meer als ik op mijn eigen Asus router haar laptop verbind. Hij geeft een certificaat error, en weigert verbinding. Het gaat om een VPN verbinding van Global Protect.

Het vreemde is dat als ik haar laptop achter mijn eigen VPN zet (Mullvad), zij met haar VPN verbinding  van Global Protect direct verbinding heeft en alles weer werkt???

Heb je daar nog enig idee over?

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

Hoi @Boris,
Waarschijnlijk heeft dit er ook mee te maken en kan het jullie misschien wel helpen. Sinds 18-03-2021 zie ik dat er packet loss tussen ongeveer 15:00 en 22:00. Dit is vanaf postcode 3317(ligt naast 3328).

Zoals je in de screenshots vanuit smokeping kan zien is er dan een iets verhoogde ping maar ook packet loss wat het gamen dan onmogelijk maakt.

 

Goeie dag

 

Ik heb vrijwel de hele ochtend last van traag internet, elke webpagina duurt 15 seconden om te laden en youtube kijken is bijna niet te doen. De speedtest resultaten zitten rond de 20 mbps terwijl ik normaal rond de 100 zit. Alles gereset en gecheckt of er geen storingen zijn en er waren geen. Dus kunt u mij helpen met dit probleem?

Jasper

Reputatie 2

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

 

Geldt dit ook voor mij dan?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

Reputatie 1

@NeHoX @Jason 

 

Heb inmiddels al een paar dagen de Zyxel Modem weer aangesloten, en tijdens de speedtests bekabeld gemeten via de windows app. De asus router niet aangekoppeld, wel een tv kastje aan gehad, ook tijdens de tests overdag.

Download snelheid stort inderdaad in na 20:00 . Heb voor de zekerheid ook de media converter nog even een aantal minuten van de stroom gehaald, evenals de Zyxel Router, maar zie geen verschil. Op de rustige uren gaat alles wel ok, alleen de uploadsnelheid loopt snel af tijdens de test. Hij start op 900 Mbit, maar loopt dan snel terug naar deze waardes. 

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +12

Eind vd maand loopt ook mobiel abonnement af van t-mobile. Misschien een idee om met de hele handel over te stappen naar wat anders..

Ja, goed idee. Wat zijn de alternatieven voor 1gbit up/down?

Hier helaas ook de ervaring dat laatste paar maanden de download bekabeld niet hoger komt dan 580 en upload wel naar 940 gaat. Alle metingen bekabeld aangesloten. Er is een monteur geweest en ondervond hetzelfde. Doorgezet naar KPN om in de wijkkast te kijken. Na enige tijd zelf contact met t-mobile opgenomen wat de stand van zaken was en verrassend genoeg waren er opeens geen problemen meer volgens hun. Echter geeft de speedtest nog steeds dezelfde metingen aan als voorheen. Met een 1000mbit abbo blijkt dat je het er maar mee moet doen zoals het nu is. Voorheen lagen beide metingen rond de 950 mbit, dus het kan wel. Qua netwerk apparatuur is er in huis niks veranderd. Eind vd maand loopt ook mobiel abonnement af van t-mobile. Misschien een idee om met de hele handel over te stappen naar wat anders..

Reputatie 2

Inmiddels voor de zoveelste keer geen netwerk, dus weer naar beneden om het modem maar opnieuw op te starten. Het is net alsof ik een auto heb gekocht waar om de maand een nieuwe motor in gehangen moet worden, omdat die het gewoon begeeft.

Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om er zo'n zooi van te maken!? Het is instabiel en onbetrouwbaar. Te vaak, veel te vaak valt het gewoon uit. Zou je daar niet eens iets aan gaan doen? Of raken jullie graag je klanten kwijt aan KPN of Ziggo?

Reputatie 1

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

Gaan we doen, maar met de originele Draytek van jullie heb ik het ook. Het is namelijk niet alleen packetloss maar ook prima downloadsnelheden overdag (930-950) maar 's avonds maar 30-150Mbit/s. Ik heb er niet zomaar een TP-Link dingetje van 60 euro tussen staan he. is gewoon een enterprise security gateway van 400 euro. Je hoort van me als ik de Zyxel er tussen heb gezet.

 

@NeHoX @Jason , ik herken dezelfde problemen. Hier ook postcode gebied 3328. De afgelopen weken klapte de internet verbinding hier ook terug, soms tot 40 Mbit. En dat is toch knap als je een 1000 Mbit lijn hebt. Ik bemerkte zelfs een keer dat de iptv verbinding ermee stopte als ik een speedtest deed.

In de rustige uren is er inderdaad niet veel hand hand. Upload snelheid is meestal in orde, alleen de download snelheid blijft achter en wordt in de avonduren nog minder. Ook hoor ik mijn vrouw regelmatig vloeken dat haar thuis verbinding stottert of eruit klapt, rond klokslag 15:00 uur in de middag.

Ik heb de Zyxel modem vanaf dag 1 van mijn abonnement vervangen door een Asus Router, en had eigenlijk nooit problemen. De bekabelde computers haalden makkelijk 950 down en up, maar nu ineens niet meer.

Ik heb inmiddels de Zyxel modem terug gezet zodat ik wat direct bekabelde speedtests kan doen met de speedtest app op een Windows laptop. Als ik wat meer data heb, laat ik het ook hier even weten.

Reputatie 2

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

https://www.speedtest.net/my-result/d/120d01b2-6b6f-420e-b299-ffe8dc83df5d

Zelfde probleem, zoals verwacht met de Zyxel T50 ook instortende download snelheid op dit tijdstip en packetloss. Kijk nu al uit naar dat tientje compensatie...

 

Uiteraard ook nog even een andere servers geprobeerd. 

 

Reputatie 2

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

https://www.speedtest.net/my-result/d/120d01b2-6b6f-420e-b299-ffe8dc83df5d

Zelfde probleem, zoals verwacht met de Zyxel T50 ook instortende download snelheid op dit tijdstip en packetloss. Kijk nu al uit naar dat tientje compensatie...

 

Reputatie 2

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

Gaan we doen, maar met de originele Draytek van jullie heb ik het ook. Het is namelijk niet alleen packetloss maar ook prima downloadsnelheden overdag (930-950) maar 's avonds maar 30-150Mbit/s. Ik heb er niet zomaar een TP-Link dingetje van 60 euro tussen staan he. is gewoon een enterprise security gateway van 400 euro. Je hoort van me als ik de Zyxel er tussen heb gezet.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @NeHoX, de reden achter de omruiling is: wanneer je ervoor kiest een eigen modem te gebruiken, kunnen wij geen servicegarantie meer bieden. T-Mobile werkt met eigen geleverde apparatuur en wil daarom uitsluiten dat het aan onze apparatuur ligt door de Draytek te swappen met een Zyxel.

Zou je het met de Zyxel kunnen proberen en controleren of de packet loss ‘s avonds dan minder is? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @NeHoX, het is absoluut begrijpelijk dat er verwarring ontstaat over het hoe en waarom, daarom heb ik om een terugkoppeling gevraagd zodat de beslissing helder wordt. Zodra ik een terugkoppeling vanuit de technische dienst heb, zal je dit direct van me horen! 

Reputatie 2

Hi @NeHoX, dankjewel voor de screenshots! Ik heb goed nieuws: er is een nieuw modem naar jou onderweg om dit probleem aan te pakken. Jij hebt een SMS van ons gekregen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice. Jij kan dus een afspraak maken zodat één van onze monteurs jouw oude modem omwisselt voor een gloednieuwe. Dit gaat dus helemaal gefixt worden! Ik vermoed dat de packetloss als sneeuw voor de zon verdwijnt, zodra jouw nieuwe modem up and running is. Laat het vooral weten als jij nog ergens anders vragen over hebt! 😊

Hoi Lisa,

ik heb helemaal niet om een nieuw modem gevraagd. Ik heb een Media Converter en mijn eigen modem. een UniFi Dream Machine Pro. Om uit te sluiten dat het probleem daar aan ligt heb ik het met de oude draytek ook geprobeerd. Zelfde probleem…

Het is ook een beetje gek dat er overdag geen problemen zijn en ‘s avonds tijdens spitsuur wel?

Reputatie 2
Badge +2

Hi @NeHoX, dankjewel voor de screenshots! Ik heb goed nieuws: er is een nieuw modem naar jou onderweg om dit probleem aan te pakken. Jij hebt een SMS van ons gekregen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice. Jij kan dus een afspraak maken zodat één van onze monteurs jouw oude modem omwisselt voor een gloednieuwe. Dit gaat dus helemaal gefixt worden! Ik vermoed dat de packetloss als sneeuw voor de zon verdwijnt, zodra jouw nieuwe modem up and running is. Laat het vooral weten als jij nog ergens anders vragen over hebt! 😊

Reputatie 2

Hoi @NeHoX, goed dat je het aangeeft, we hebben nog geen packet loss issues in jouw regio gespot de afgelopen tijd dus we kunnen er meteen mee aan de slag!

Is deze snelheid bekabeld getest? Kun je eens testen via speedtest.net (Ookla) en dan het liefst de desktop app gebruiken zodat je de meest waarheidsgetrouwe resultaten verkrijgt.

Ik zal jouw feedback toevoegen aan het ticket dat uitstaat bij de technische dienst. Sorry dat je hier hinder van ondervindt, we gaan het herstellen!

 

19:42

 

22:36:

 

 

Reputatie 2

Hoi @NeHoX, goed dat je het aangeeft, we hebben nog geen packet loss issues in jouw regio gespot de afgelopen tijd dus we kunnen er meteen mee aan de slag!

Is deze snelheid bekabeld getest? Kun je eens testen via speedtest.net (Ookla) en dan het liefst de desktop app gebruiken zodat je de meest waarheidsgetrouwe resultaten verkrijgt.

Ik zal jouw feedback toevoegen aan het ticket dat uitstaat bij de technische dienst. Sorry dat je hier hinder van ondervindt, we gaan het herstellen!

 

19:42

 

 

Reputatie 2

Hoi @NeHoX, goed dat je het aangeeft, we hebben nog geen packet loss issues in jouw regio gespot de afgelopen tijd dus we kunnen er meteen mee aan de slag!

Is deze snelheid bekabeld getest? Kun je eens testen via speedtest.net (Ookla) en dan het liefst de desktop app gebruiken zodat je de meest waarheidsgetrouwe resultaten verkrijgt.

Ik zal jouw feedback toevoegen aan het ticket dat uitstaat bij de technische dienst. Sorry dat je hier hinder van ondervindt, we gaan het herstellen!

 

Ja bekabeld getest uiteraard. De screenshot van mijn test komt via wifiman.com. Met de speedtest.net app (niet de site) haal ik vergelijkbare resultaten. Ik zal daar ook een screenshot van posten vanavond. Overdag wel gewoon 950/950. Verschillende PC’s geprobeerd, zowel direct op het modem als via de switch. Ik heb ook de T-Mobile speedtest gebruikt en hier kwam ik tot maximaal 150Mbit/s op hetzelfde moment. Wat moet ik met de SMS van Guidion?

Nu: 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @NeHoX, goed dat je het aangeeft, we hebben nog geen packet loss issues in jouw regio gespot de afgelopen tijd dus we kunnen er meteen mee aan de slag!

Is deze snelheid bekabeld getest? Kun je eens testen via speedtest.net (Ookla) en dan het liefst de desktop app gebruiken zodat je de meest waarheidsgetrouwe resultaten verkrijgt.

Ik zal jouw feedback toevoegen aan het ticket dat uitstaat bij de technische dienst. Sorry dat je hier hinder van ondervindt, we gaan het herstellen!

Reageer