Beantwoord

Inloggen op werk internet

  • 24 November 2020
  • 10 reacties
  • 395 Bekeken

Ik probeer in te loggen op Citrix maar hij geeft de melding “deze site is niet bereikbaar”. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Boris 26 November 2020, 11:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dr_mtm81 

Als je via 4G naar de site gaat of via een andere provider bijvoorbeeld bij iemand anders, lukt het dan wel?

Gaat het om citrix.com? Werkt wel gewoon bij mij met T-Mobile WiFi. En welke modem heb je?

Reputatie 5

Ik probeer in te loggen op Citrix maar hij geeft de melding “deze site is niet bereikbaar”. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Het kan zijn dat je werk een ip restrictie heeft ingesteld, dan kan je alleen inloggen vanaf geregistreerde apparaten.

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot gister geen probleem om in te loggen op Citrix, maar sinds vanmorgen krijg ik die melding. Zowel T-mobile als helpdesk van de werkgever kunnen het niet op afstand vinden.

Alle andere internetpagina's laden zonder probleem en ook zonder hapering. Mijn vrouw werkt voor een andere werkgever en kan wel op die citrix omgeving inloggen. Ik heb noodgedwongen de hele dag via een mobiele hotspot moeten werken en T-mobile stuurt een monteur die volgende week kan komen. Ik twijfel of dat de oplossing zal brengen.

T-Mobile heeft aangegeven in deze week te werken aan het netwerk in mijn wijk. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Reputatie 1

lijkt op gelijke problemen die vandaag gemeld zijn met VPN

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vpn-verbinding-naar-kantoor-werkt-niet-met-tmobile-wel-ziggo-mobiel-kpn-etc-327468

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vpn-verbinding-werkt-niet-meer-327415

Reputatie 7

Hoi @dr_mtm81 ,

Goede vraag! Zoals @Teun_KCAP lijkt het inderdaad op issues die andere klanten ervaren in bovengenoemde topics. Momenteel heb ik in dit topic een vraag uitstaan om het probleem op te lossen. Ik wil je vragen om daar je bevindingen te delen. Dit zorgt ervoor dat we de issues netjes gebundeld houden en we overzicht hebben. Op deze manier kunnen we jullie het best helpen! 🙌

Hallo,

ik kan vanuit thuis niet inloggen op de werkomgeving. Dit betreft citrix workspace. 
1. Ik heb uitgesloten dat het aan 1 laptop ligt, want het lukt op 3 laptops niet. Zowel apple als windows. 
2. citrix zelf werkt gewoon (is getest)

3.Citrix app diverse keren verwijderd. Oude en nieuwe versies geprobeerd. 
4. als ik via hotspot op mijn mobiel inlog met de laptop dan lukt het WEL om in te loggen.

 

lijkt dus te liggen aan het feit dat de laptop via wifi geen contact kan maken met citrix workspace. Die melding krijg ik ook steeds. Kan iets in de router het blokkeren? Ik had er tot vorige week geen last van, jaren niet.

 

alvast bedankt

Reputatie 7

Hoi @Advanloon,

Thanks voor het signaal! Ik denk graag met je mee. Daarbij wil ik eerst uitsluiten of het alleen gebeurt als je gebruikt maakt van de Citrix VPN via de wifi of ook als je bekabeld bent aangesloten. Ook ben ik erg benieuwd naar de daadwerkelijke foutmelding. Doet het veranderen van de DNS server het probleem oplossen? Hoe je dat precies doet, vind je op deze website: The Ultimate Guide to Changing Your DNS Server (howtogeek.com).

Hallo Boris

bedankt voor de link en de hulp. Opgelost. 

Om thuis te kunnen werken moet ik inloggen in de werkomgeving van het werk (citrix) echter kan ik er helemaal niet inkomen. Als tip heb ik gehad om in te loggen in het modem en daar poorten open te zetten. echter is dit niet zo makkelijk als het lijkt en lukt me dit dus ook niet. 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Marianne Zeeland,

Welkom op de Odido Community! Het is nooit fijn als je niet in kunt loggen op je werkomgeving. Heb je de tips van mijn oud-collega Boris al uitgevoerd? Hielp dat?

 

Hoi @Advanloon,

Thanks voor het signaal! Ik denk graag met je mee. Daarbij wil ik eerst uitsluiten of het alleen gebeurt als je gebruikt maakt van de Citrix VPN via de wifi of ook als je bekabeld bent aangesloten. Ook ben ik erg benieuwd naar de daadwerkelijke foutmelding. Doet het veranderen van de DNS server het probleem oplossen? Hoe je dat precies doet, vind je op deze website: The Ultimate Guide to Changing Your DNS Server (howtogeek.com).



Mocht dit niet werken dan verneem ik dat graag, zodat we naar een andere oplossing kunnen zoeken!

Reageer