Beantwoord

Internet doet het niet sinds 01-03 (3604DD, Maarssen)

  • 2 March 2021
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Mijn internet is gisterenmiddag uitgevallen en het doet het nog steeds niet. Het lampje bij de wereldbolletje op het modem kleurt rood. Vanochtend T-Mobile gebeld en na een flinke wachttijd (zoals gewoonlijk) te horen gekregen dat jullie nog werken aan het probleem en dat ik de community in de gaten moet houden. In de community geven jullie aan dat er geen storingen zijn en binnen mijn account zie ik ook dat jullie aangeven dat er geen lokale problemen zijn.

Die zijn er dus wel. Ik haal geregeld het modem en de media converter van het stroom. Op advies van jullie doe ik daarna de media converter er weer in en het modem een minuut later. Dit werkt niet.

Graag bericht vanuit jullie wat jullie aanpak is.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 March 2021, 12:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ThomasMiranda, alhoewel ik het er zeker mee eens ben dat in dit geval net zo goed direct iemand van KPN had kunnen en eigenlijk moeten langskomen, geldt dat niet voor alle situaties waarin dit probleem zich voordoet. Om te voorkomen dat er een KPN monteur langskomt die buitenhuiscontrole uitvoert en het ineens binnenshuis blijkt te liggen, sturen we eerst een Guidion monteur op pad om alle binnenhuisbekabeling en de installatie uit te sluiten. Dat klinkt nogal omslachtig, maar we merken vaker dat er onnodig één van beide aangestuurd wordt en het probleem vervolgens juist op een andere manier opgelost had kunnen worden.

In weerwil van bovenstaande, prijken wij er allemaal voor om zelf de mogelijkheid in handen te krijgen om bepaalde partijen wel/niet aan te sturen. We zijn er met de introductie van een aantal KPN tools wat dichterbij dus dat is goed nieuws!

Sorry dat je hierdoor weer langer moet wachten, ik ga extra vuur onder het uitstaande ticket zetten en hoop dat het hiermee ietwat bespoedigt kan worden.

Het bezoek is goed verlopen, een vriendelijke en fijne monteur. Ik ben er niet verder mee geholpen, maar dat was niet zijn schuld.

Bijzonder vervelend is het wel dat ik nu weer een aantal dagen moet wachten tot er een KPN monteur langs kan komen. Aan de comment van superuser Waqqas te zien hadden we veel eerder tot de conclusie kunnen komen dat een KPN monteur nodig was..

Reputatie 7

Hoi @ThomasMiranda ,

Ik zie dat de monteur vanochtend is langs geweest en dat de netwerkbeheerder is aangestuurd om de lijn te herstellen. Een KPN monteur is nodig om de verbinding te herstellen. Hulp is onderweg! Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag!

Reputatie 7
Badge +15

Dan ligt het probleem mogelijk buitenshuis en dan zou een KPN monteur misschien langs moeten komen.

Dag Jason, inmiddels is er een afspraak met een monteur ingeschoten voor aankomende dinsdag 9 maart. Het FO-link lampje kleurt helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ThomasMiranda, top dat je meteen actie ondernomen hebt en dat de technische dienst hiermee bezig is. Momenteel pakt TD tickets op die drie tot vijf dagen geleden geopend zijn, dat betekent in de praktijk dat jouw casus binnen drie dagen opgepakt wordt. Zodra er een oplossing gevonden is, zal je hierover per e-mail geïnformeerd worden. 

Je geeft aan dat het wereldbolletje rood kleurt, hoe zit het met FO-link lampje op de Media Converter? Kleurt die oranje, groen of helemaal niet?

03/03: Gisteren na het posten van mijn vraag hier heb ik T-Mobile gebeld. Zij gaven aan dat de backoffice met het probleem bezig is en dat ik gisteren een update zou ontvangen via de mail of via een telefoontje. Geen update ontvangen, geen reactie gehad op mijn vraag in de community en het probleem speelt nog steeds.

Reageer