Beantwoord

Internet heel langzaam in Maastricht


Op modem interface voor internet/DSL ingang, ik zie de snelheid is nog minder dan de helft van mijn contractsnelheid!

Zeker heb Ik alles al geprobeerd, b.v. modem herstart, uitschakeling 10 seconden. niet opgelost. De behulpzame medewerker hotline vertelde het het probleem aan de T-mobile thuis kant ligt...

 

We hebben familie thuis werken en student voor online class. Dit is erg vervelend.

helpen ons aub!

icon

Beste antwoord door Sander 1 June 2020, 21:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MaasBaas 

Voor VDSL heb je 50 Mbit en 100 Mbit. Wat op deze site vermeldt wordt als snelheid zou ook binnen moeten komen.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Test je snelheid met een laptop die bedraad is aangesloten op de modem met de Ookla speedtest app.

Probeer eens eigen apparatuur te verwijderen indien aanwezig.

Is je modem direct op de ISRA aangesloten in de meterkast of via een aansluitpunt? Als hij op een aansluitpunt zit hoe lang is die kabel tussen ISRA en aansluitpunt ongeveer?

Meelopende elektra kabels, aftakkingen naar andere kamers kunnen ook voor een mindere snelheid zorgen.

Hoi @Waqqas :

bedankt voor uw instructie.

Ik ben lang tijd bij T-mobile thuis en mijn Internet was altijd in order( 50Mbit/s), de modem & kabelverbinding heb ik niet veranderd. Maar sinds dagen heb ik heel langzaam internet snelheid.

Ik heb zojuist nogmaal met Ethernet kabel getest:

Ping: 24ms; Download: 2.9Mbps; Upload:8.5Mbps(=acceptabel)

 

 

Reputatie 7
Badge +15

De ping is wel wat aan de hoge kant.

Zoals eerder gevraagd hoe en waar zit de modem precies aangesloten?

Je kan ook een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een tandenstoker bijvoorbeeld.

Test je snelheden bedraad met de Ookla speedtest app en niet via het internet.

Reputatie 7

HI @MaasBaas,

 

Ik zie dat je al had gebeld en mijn collega een onderzoek gestart is. Wij zullen (eventueel in samenspraak met de netwerkbeheerder) dit uitzoeken en herstellen. Om op dit moment nog het maximale uit de lijn te halen, raad ik twee dingen aan:

 

  1. Een fabrieksreset van het modem.
  2. Het opnieuw aansluiten van het modem op het aansluitpunt. Vervang eventueel de kabel hiertussen. Check ook of er nog andere aansluitpunten zijn in huis en welke snelheid je hiermee haalt. 

 

Zodra we meer weten, laten we het via e-mail weten. Houd je ons op de hoogte?

bedankt @Sander, zoals geschreven, mijn hardware en settings heb ik niet veranderd, dus denk ik niet  dat aan mijn zijde staat.

Gisteren nogmaals gebeld, T-mobile zegt mij: het duurt 5~7 dagen voordat het probleem is opgehaald. :frowning2:

jammer probleem niet opgelost tot nu.

HI @MaasBaas,

 

Ik zie dat je al had gebeld en mijn collega een onderzoek gestart is. Wij zullen (eventueel in samenspraak met de netwerkbeheerder) dit uitzoeken en herstellen. Om op dit moment nog het maximale uit de lijn te halen, raad ik twee dingen aan:

 

  1. Een fabrieksreset van het modem.
  2. Het opnieuw aansluiten van het modem op het aansluitpunt. Vervang eventueel de kabel hiertussen. Check ook of er nog andere aansluitpunten zijn in huis en welke snelheid je hiermee haalt. 

 

Zodra we meer weten, laten we het via e-mail weten. Houd je ons op de hoogte?


probleem niet opgelost tot nu.

Reputatie 2

Hallo @MaasBaas , ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op dit forum ook een topic over geplaatst:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/zeer-traag-internet-in-naaldwijk-324015

Het internet was bij ons ineens zeer langzaam en de downloadsnelheid is al dagen niet meer dan 3 Mbit/s. In huis alles al geprobeerd en nagekeken, maar niks heeft geholpen. Ik hoop dat ze snel een oplossing weten te vinden. Erg vervelend, want het is lastig thuiswerken, gamen en Netflix kijken met z'n allen op deze manier.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MaasBaas, goed dat je jouw bevindingen deelt met de Community! We zijn hier voor elkaar en rusten niet eer er een oplossing tevoorschijn is gekomen! 💪😎

Zou je me voor de volledigheid alsjeblieft een printscreen kunnen sturen van een bekabelde sneldheidstest via speedtest.net (Ookla)? Zorg er dan voor we jouw hele scherm kunnen zien op de laptop/pc waarmee je test zodat de experts kunnen controleren dat het echt om een bekabelde (LAN-) verbinding gaat. Dan koppel ik deze vervolgens met het uitstaande ticket naar onze techneuten zodat jouw probleem zo snel en goed mogelijk opgelost kan worden.

Normaliter is de verwerkingstijd van een ticket vier tot zeven werkdagen, maar door de grote drukte en aangescherpte veiligheidsprotocollen kan dit uiteenlopen tot maximaal negen dagen momenteel. Er komt een sluitende oplossing dat weet ik zeker! 😉

Tot heden is mijn internet snelheid niet akkoord naar mijn contract(D/L: 50Mb/s):

Screenshot binnen router interface voor DSL informatie:

(U/L= 10,11Mb/s is akkoord, D/L=45,05Mb/s is niet voldoend)

 

Reputatie 7

Hey @MaasBaas,

Je laatste snelheidstest laat gelukkig al normalere waarden zien! :relaxed: In de praktijk gaat er altijd wat bandbreedte verloren, zo kunnen er bijvoorbeeld programma's op de achtergrond lopen die wat van je snelheid wegsnoepen. Als dit maar binnen de perken blijft! Tot op heden zie ik nog geen terugkoppeling van onze techneuten, zodra we meer weten, hoor je meer van ons!

Dit is juiste!

 

 

Nogmaals vervelend internet snelheden!!

sinds 3 dagen!

 

 

Reputatie 7

Hi @MaasBaas, ik kijk graag met je mee! Is deze snelheid draadloos gemeten (via Wifi) of bekabeld? Zou je eens een bekabelde speedtest willen doen via de Ookla speedtest app (dus niet via de browser)? Welke problemen ervaar je naast een lagere snelheid? Dan gaan we kijken hoe we dit kunnen verbeteren!

Reageer