Beantwoord

Internet instabiel via de kabel

  • 8 December 2020
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo meneer/mevrouw,

Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn internet thuis instabiel is. Dit geldt voor zowel de kabel als via WiFi.

Vanwege ons werk zijn we genoodzaakt om beide ons werk te verrichten via de kabel. Onze werkgevers verwachten een internetsnelheid van 20mbs per seconde. Dit abonnement hebben we ook, alleen werkt het echt niet goed. Voor mijn gevoel kent de verbinding diepe dalen, waardoor soms het internet extreem langzaam is, daar waar het op andere momenten wel gewoon doet. Kortom, het is echt te wisselvallig.

Op mijn huidige adres kan ik helaas niet meer dan 20 mbs per seconde ontvangen, dus een abonnement met 50 mbs per seconde zal niets uitmaken. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 December 2020, 16:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Epskamp8, welkom op de Community!

Daar help ik je graag bij, top dat je hier om hulp vraagt. Wat me meteen opvalt, is dat je een TV Box hebt die standaard 8 Mbit/s van je bandbreedte inneemt. Dan blijft er nog 12 Mbit/s over voor de bekabelde PC's/laptops, dus 6 Mbit/s elk. Wanneer je dan nog een apparaat aansluit of op Wifi apparatuur verbindt, blijft er weinig ruimte meer over en kan de verbinding erg instabiel worden inderdaad. Tot deze conclusie was je natuurlijk al gekomen dus nu naar een mogelijke oplossing: 

  1. Er is een maximale snelheid van 20 Mbit/s op DSL mogelijk. Dit kan niet worden opgehoogd en bovendien ligt er geen Glasvezel dus daar valt geen winst te behalen.
  2. Je zou een 4G voor Thuis abonnement kunnen overwegen. Dan ben je niet slechts afhankelijk van de 20 Mbit/s, maar zal je wel een losstaand TV-abonnement moeten afsluiten (bijvoorbeeld Digitenne).
  3. Je gebruikt nog een verouderd TV Box model, de Entone Kamai 510. Deze kan voor haperingen in de verbinding zorgen. Zal ik dit model omruilen voor een nieuwer model? Het nieuwere model is de Amino Aria 610. Deze heeft een snellere processor en zal voor minder verstoring zorgen dan de Kamai.

Sorry dat ik hierin niet meer kan betekenen, maar je opties zijn gelimiteerd jammer genoeg. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan regel ik het meteen!

Hallo Jason,

Hartelijk dank voor uw volledige antwoord.

Even om te informeren: helpt het als ik de TV Box uitzet op de momenten dat er gewerkt wordt? Zorgt dit ervoor dat de bandbreedte dan niet naar de TV Box gaat maar alleen nog naar onze laptops (en eventuele Wi-Fi apparatuur)? Deze staat nu eigenlijk overdag structureel aan omdat deze in een stekkerdoos zit. 

Graag zou ik gebruik willen maken van de nieuwere TV Box model. Ik hoor graag van u wat ik daarvoor moet doen en wat ik met het oude model mag doen.

 

Nogmaals dank!

 

Reputatie 7
Badge +8

@Epskamp8 Zo lang het niet gebruikt wordt tijdens het werken, dan raad ik je aan om het ook altijd van de stroom te halen. Scheelt namelijk ook stroom.😉 Verder heb Ik de TV Box swap direct voor je geregeld! Binnen maximaal 7 werkdagen heb je het vervangende model binnen. Het enige wat jij hoeft te doen, is de huidige TV Box weer terug naar ons te sturen wanneer je de nieuwe Amino Aria 610 binnen hebt. Je kan de TV Box retour sturen naar onderstaand adres:

 

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Retournummer: (klantnummer + volgnummer)

 

Reageer