Beantwoord

internet onderbrekingen 1826DR

  • 26 April 2021
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

hi,

sinds laatste paar weken zijn er korte onderbrekingen in internet thuis. router resetten helpt maar niet altijd. Of helpt maar voor paar minuten. Het is soms meerdere keren per dag. Zeker die paar minuten offline kunnen best pittig zijn, tijdens zoomen of gamen.

Wat kan er gedaan worden?

 

groet,

Stanislav

icon

Beste antwoord door Ginny 8 May 2021, 11:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Varja 

Maak je gebruik van DSL of glasvezel en vóór die paar weken werkte alles probleemloos? Heb je sindsdien iets gewijzigd?

Brand het wereldbolletje even rood?

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie

Ik maar gebruik van DSL. Nee ik heb er niets gewijzigd, maar ik heb een complottheorie dat er storingen zijn sinds het moment dat er ziggo op straat bezig met glasvezel neer te leggen :) gelul natturlijk

Soms wel soms niet. Misschien als ik langer afwacht dan wordt ie rood maar ik reset de router vaak meteen nadat ik zie dat er "lag” is in mijn connectie. Sinds laatste week gebruik ik PingPlotter app om sneller te zien dat er "packet loss” is en sneller reageren met resetten van de router.

Reputatie 7
Badge +15

Zijn die werkzaamheden van Ziggo al klaar of zijn ze nog bezig? Als het daaraan zou liggen zul je even tot morgen moeten wachten en dan helpt een moderator je verder.

Reputatie 7

Hoi @Varja ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik wil dit graag met je bekijken. Ik heb daarom direct je verbinding erbij gepakt en onderzocht en zie een stabiele verbinding. Wat mij wel opvalt, zijn een aantal fouten die zich opstapelen in de verbinding. Ik wil dit graag laten onderzoeken door onze technische dienst, zodat jij zo meteen weer van een stabiele verbinding kan genieten. Om dit te laten doen, hebben we nog enkel wat informatie nodig. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken. Ik hoor het graag van je!

Hi Boris!

bedankt voor je reactie! ik was er paar dagen aan het kijken en testen en dit is wat ik vond. Als het goed is ligt het probleem bij de router maar niet degene die aan DSL lijn gekoppeld is maar de tweede, de repeater (of hoe heet het?). Dus nu als ik geen internet bij PC heb dan reset ik de tweede router en het werkt veel beter dan mijn vorige reset acties. Het heeft twee LAN in/out (IN is de kabel die van de DSL router loopt en OUT is de repeater-PC verbinding) aansluitingen en gisteren tijdens de storing heb ik de IN en OUT kabels gewisseld en het probleem was meteen opgelost zonder resetten van de router zelf :shrug: ik snap er helemaal niets meer van maar sinds gisteren loopt alles als een trein. mocht er verder wat storingen komen dan stuur ik weer een berichtje hier naartoe.

heeft de repeater ook de software die kan geupdate worden? want ik heb hem tijdens opbouw van de netwerk gewoon aangesloten en het werkte vanzelf zonder enige gelul met instellingen

Reputatie 6

Hoi @Varja, wat ontzettend fijn dat je het weer aan de praat hebt gekregen! Nu het weer werkt, zou ik voor nu de aansluiting laten voor wat het is. Mocht je toch weer onderbrekingen zien, dan wil ik je het volgende aanraden:

Ik wil je vragen of jij het Wifi-punt een fabrieksreset wil geven: de reset-knop zit aan de achterkant van het Wifi-punt. Met een klein pinnetje moet deze tien seconden ingedrukt worden. Het resetten duurt ongeveer vijf minuten.

- Sluit het Wifi-punt aan op de stroom, in de buurt van het modem
- Start het Wifi-punt op met de on/off-knop. Het power-lampje gaat groen knipperen
- Het Wifi-punt is opgestart als het power-lampje continue groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert. Dit duurt +/- 5 minuten
- Druk de WPS-knop van het modem +/- 5 seconden in, tot het WPS-lampje oranje knippert
- Druk de WPS-knop van het Wifi-punt kort in. Het power-lampje en het Link-lampje gaan oranje knipperen. Doe dit terwijl het lampje op het modem nog knippert
- De apparaten maken nu verbinding, dit kan vijf minuten duren. Druk niet nogmaals op een WPS-knop - Als het Link-lampje oranje of groen brandt en het Wifi-lampje groen knippert, is de verbinding gelukt

 

Na de reset en het opnieuw verbinden van het punt, zou je geen problemen meer moeten ervaren. 

 

Reageer