Beantwoord

internet (Netflix) op tv


Ik heb in mei 2020 zelf mijn T-Mobile thuis geïnstalleerd. Alleen ik heb geen internet op mijn tv. Ik kan namelijk Netflix niet op mijn tv installeren, terwijl dat bij mijn vorige provider wel kon. Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 April 2021, 21:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Doet alleen Netflix het niet, of is je TV niet op het modem aangesloten?

Ik heb helemaal geen internet op mijn tv. Ik weet niet eens of ik een modem heb. Heb een 10*10cm plat kastje en een wit zyxel kastje

Reputatie 7
Badge +14

Het Zyxel kastje is je modem. Daarop aangesloten is de decoder, het platte kastje. Dat sluit je aan op je TV met een HDMI kabel. Heb je dat gedaan en kun je tv kijken?

De hdmi is uit de decoder via mijn soundsystem naarde tv geleid. Ik kan tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +14

Mooi. Nu wil je ook internet op je smart tv. Was dat de vorige keer via een ethernet kabel of een wifi verbinding?

Sorry, geen idee. Ik ben echt een nul wat dit aangaat. Wifi is het makkelijkst denk ik?

Reputatie 7
Badge +15

Kan je niet in het menu naar instellingen, netwerk, WiFi, verbinding maken met de SSID en wachtwoord van je modem? SSID staat achter de witte Zyxel modem.

Op mijn tv bedoel je?

Reputatie 7
Badge +15

Ja, of anders kan je ook een internetkabel vanaf je modem naar de tv aansluiten.

Ok. Ik zal morgen kijken met wat meer licht. Dank alvast voor de hulp

 

Reputatie 7
Badge +2

Het kan heel goed zijn dat de tv geen smart tv is en dus geen apps zoals Netflix ondersteund @eric @Waqqas.

Als Abergwerff voorheen KPN, Telfort of Ziggo had dan was hierin voorzien via de TV box.

T-mobile heeft deze diensten niet in de TV box zitten en zal je b.v. een Chromecast module moeten installeren op de tv voor streaming diensten.

Mvg. Marcel

Ik had kpn dus dat kan best het geval zijn....ik ga het checken, dank!

 

Reageer