Beantwoord

Internet snelheid probleem.

  • 6 November 2020
  • 26 reacties
  • 485 Bekeken

Reputatie 1

Sinds een week is mijn vaste internet aansluiting zeer traag. Normaal had ik ongeveer 80/90 mb/s wat binnen kwam en ik zit nu op ongeveer 14 mb/s

Dit heb ik vorige week gemeld en mij werd verteld dat de lijn(lijndekking) maar 14 mb/s kan trekken. Hij zou het doorspelen naar de technische dienst maar heb niks meer vernomen. Zit hier met mijn gezin met zeer traag internet.

Nou heb ik hier op mijn mobiel ook 4g onbeperkt van T-Mobile. Hier in huis haal ik ineens ook maar 3 a 4 mb/s. Hiervoor zat ik altijd rond 25 mb/s. Woon in een oud huis in Den Haag(omgeving Haagse Markt). Geen dikke muren etc.

Dus het gaat lekker zo. Hoop dat het snel opgelost word! Dit kan echt niet meer anno 2020

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 December 2020, 15:51

Bekijk origineel

26 reacties

Dag Vip, wat verschrikkelijk om te horen dat de diensten niet goed functioneren. TD duurt vaak lang en gaat tijd overheen, wat ik aanraad is een reset toe te passen op de router en kijken wat je snelheid nadien behaalt. Mocht dit niet werken kan je binnen 14 dagen als de lijn actief is van T-Mobile nog kosteloos opzeggen i.p.v. een jaar uit te zitten.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie.

Probleem is dat ik al 3 jaar klant ben. Het enige wat ik heb gewijzigd is mijn abonnement. Nieuwe voorwaarden icm meerdere abonnementen zelfde huishouden. Zo krijg ik voor 25 euro maximale snelheid en dat zou rond de 100mb/s moeten zitten. En dit was altijd ook zo...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vipinholland 

Wat is er volgens deze website haalbaar op jouw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Hoger dan wat bovenstaande website aangeeft kun je dan ook helaas niet halen.

Reputatie 1

Hallo @Vipinholland 

Wat is er volgens deze website haalbaar op jouw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Hoger dan wat bovenstaande website aangeeft kun je dan ook helaas niet halen.


172 mb/s op koper maar dat zal wel pair bonding zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Vipinholland

Je hebt twee waarden, koper/DSL en bonded koper/DSL. Wat staat er achter koper/DSL?

Ik vermoed dat deze hoger is dan 14 MB?

Reputatie 1

Klopt, verkeerd gekeken. 172 is voor koper/dsl

Reputatie 7
Badge +15

Dan hoort je modem gewoon de volle 100 MB te krijgen en moet je bekabeld zeker 90 MB halen met een laptop...

Reputatie 1

Dat was dus ook het geval. Tot vorige week…

Reputatie 7

Hi @Vipinholland ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat de coverage check inmiddels weer de juiste snelheid geeft. Ik zie dat je 11 dagen geleden voor het laatst een powerflip hebt gedaan. Wil je kijken of deze nog verbetering geeft op dit moment?

Ik lees dat er inmiddels een onderzoek is gestart bij onze technische dienst om dit te onderzoeken. Dit onderzoek staat nog open en ik zie dat ze hard bezig zijn om de snelheid daar te krijgen waar deze hoort te zijn. Weet dat we hard voor je aan de slag zijn en dat de Community in de tussentijd voor je klaar staat! 

Reputatie 1

Hi @Vipinholland ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat de coverage check inmiddels weer de juiste snelheid geeft. Ik zie dat je 11 dagen geleden voor het laatst een powerflip hebt gedaan. Wil je kijken of deze nog verbetering geeft op dit moment?

Ik lees dat er inmiddels een onderzoek is gestart bij onze technische dienst om dit te onderzoeken. Dit onderzoek staat nog open en ik zie dat ze hard bezig zijn om de snelheid daar te krijgen waar deze hoort te zijn. Weet dat we hard voor je aan de slag zijn en dat de Community in de tussentijd voor je klaar staat! 


Ik kreeg zojuist een email dat het probleem opgelost zou zijn. Heb de modem een restart gegeven echter krijg nog steeds
dezelfde snelheid LEES 14mb/s

 

Reputatie 1

Update: vandaag wederom gebeld met klantenservice. Vandaag vertelden ze mij dat mijn aansluiting van vdsl naar adsl is omgezet. Dit wegens grootschalige problemen op het netwerk in mijn regio. Echter zou de snelheid toch rond de 60mb/s moeten zitten wat niet het geval is. Morgen komt de monteur. Hoop dat iemand in de kvd een fout heeft gemaakt 🤐

 

Zit nog wel met een raar probleem met 4g. Sinds overstap naar onbeperkt, heb ik in de ochtend 40/50 mb/s thuis. Heb ik onderweg wat internet verbruikt kom ik in de middag thuis heb ik vanaf dat moment maar 1/ a 2 mb/s. Dit is een vaste routine met meerdere speedtests. Ben nooit boven de 5gb gekomen op dagbasis!!!

Reputatie 6
Badge +3

Update: vandaag wederom gebeld met klantenservice. Vandaag vertelden ze mij dat mijn aansluiting van vdsl naar adsl is omgezet. Dit wegens grootschalige problemen op het netwerk in mijn regio. Echter zou de snelheid toch rond de 60mb/s moeten zitten wat niet het geval is. Morgen komt de monteur. Hoop dat iemand in de kvd een fout heeft gemaakt 🤐

 

 

Als je daadwerkelijk bent omgezet naar ADSL klopt de 14Mbit wel. Op ADSL is nooit 60Mbit haalbaar. Hopelijk wordt je snel teruggezet naar(V)VDSL als het probleem is opgelost. 

Reputatie 7

 Ik denk dat mijn collega van de Klantenservice je een geen betere uitleg had kunnen geven @Vipinholland . Ik lees terug dat die omschakeling nu weer helemaal goed zit. Het ter plekke monitoren van de situatie lijkt dan ook nu de beste oplossing. 

Wat betreft de mobiele kwestie, wil ik je vragen om een topic te starten in het Mobiele subforum. Op deze manier wordt jouw vraag ook gezien door de mensen die er het fijne vanaf weten. 🙌

Reputatie 1

Update: vandaag wederom gebeld met klantenservice. Vandaag vertelden ze mij dat mijn aansluiting van vdsl naar adsl is omgezet. Dit wegens grootschalige problemen op het netwerk in mijn regio. Echter zou de snelheid toch rond de 60mb/s moeten zitten wat niet het geval is. Morgen komt de monteur. Hoop dat iemand in de kvd een fout heeft gemaakt 🤐

 

 

Als je daadwerkelijk bent omgezet naar ADSL klopt de 14Mbit wel. Op ADSL is nooit 60Mbit haalbaar. Hopelijk wordt je snel teruggezet naar(V)VDSL als het probleem is opgelost. 

Daar heb je helenaal gekijk ik. Max 25 mbit. Ook stom van mij was ‘erin getrapt’.

Reputatie 1

 Ik denk dat mijn collega van de Klantenservice je een geen betere uitleg had kunnen geven @Vipinholland . Ik lees terug dat die omschakeling nu weer helemaal goed zit. Het ter plekke monitoren van de situatie lijkt dan ook nu de beste oplossing. 

Wat betreft de mobiele kwestie, wil ik je vragen om een topic te starten in het Mobiele subforum. Op deze manier wordt jouw vraag ook gezien door de mensen die er het fijne vanaf weten. 🙌


Heb mijn modem gereset en ingelogd op de modem. Hij staat nog op Adsl

Reputatie 7

Hoi @Vipinholland ,

Ik zie dat vandaag de monteur bij je langskomt of inmiddels al langs is geweest! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 1

Hoi @Vipinholland ,

Ik zie dat vandaag de monteur bij je langskomt of inmiddels al langs is geweest! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? Ik ben erg benieuwd.


Hele aardige jongen maar hij kon niet meer doen dan de modem vervangen. Als het goed is heeft hij kpn aangestuurd.

Reputatie 7

Hoi @Vipinholland ,

Ik heb voor de zekerheid nogmaals een schop onder de kont gegeven bij de technische dienst. Zo weten we zeker dat KPN is aangestuurd. Ik heb hierbij ook direct de volledige situatie uitgelegd zoals we deze hier hebben besproken. Ik vermoed dat dit nog meer inzicht geeft om het probleem zodanig op te lossen. We gaan dit voor je oplossen! 

Reputatie 1

Hoi @Vipinholland ,

Ik heb voor de zekerheid nogmaals een schop onder de kont gegeven bij de technische dienst. Zo weten we zeker dat KPN is aangestuurd. Ik heb hierbij ook direct de volledige situatie uitgelegd zoals we deze hier hebben besproken. Ik vermoed dat dit nog meer inzicht geeft om het probleem zodanig op te lossen. We gaan dit voor je oplossen! 


Bedankt!

Reputatie 1

Nou, niks meer vernomen van T Mobile of KPN. Lekker zeg. Had vorige keer letterlijk een uurtje met T Mobile aan de lijn gezeten. Nou wat zijn we opgeschoten.

Het meest ergerlijke is dat mijn upload maar 0.8mb/s is. Gebruik de cloud voor backup dus…

Kijk een storing kan gebeuren of defect extern ofzo en ik begrijp dat ik niet de enige ben maar nu voel ik mij wel genegeerd. Ben nu naar het kijken naar ziggo echter hun upload is ook niet echt om naar huis te schrijven.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vipinholland, sorry voor de late reactie! Onze technische dienst heeft het monteursticket op 16 november doorgezet zodat de netbeheerder (KPN NetwerkNL) het voor je kan oplossen. Dat dit langer duurt dan gebruikelijk is niet netjes en het spijt me dan ook dat je al zolang op een oplossing wacht. 

KPN zal in de loop van volgende week het ticket oppakken en ervoor zorgen dat de snelheid naar het gewenste niveau wordt gebracht. Ondanks deze tegenvaller, hoop ik dat je een mooi weekend zult hebben. Stay safe!

Reputatie 1

Wederom niks gehoord. Zelf maar weer gebeld.

Kpn komt niet. Vdsl is omgezet door kpn naar Adsl. Joost mag weten waarom en daar mag ik het mee doen.

Jammer dan maar naar ziggo. Gelijk ook mijn gsm abonnement opzeggen en de overstap naar Vodafone maken.

Jammer was graag gebleven had voorheen nooit problemen en de prijs was natuurlijk perfect.

Reputatie 1

Kpn kan wel 120mb/s leveren…

Reputatie 1

Update: aan de overkant van mijn huis hebben ze wel 70 mbit op T Mobile. Is slecht 10 meter afstand.

Reputatie 1

Bedankt voor niks. Heb me aangemeld bij ziggo. Als het goed is word ik volgende week aangesloten op het ziggo netwerk.

 

Hopelijk ook snel over naar Vodafone zodra mijn T Mobile abonnement verloopt.

Reageer