Beantwoord

Internet snelheid te laag

  • 30 January 2021
  • 13 reacties
  • 880 Bekeken

Goedemiddag,

vanaf donderdag, hebben we problemen met onze internet snelheid en ik kan geen contact opnemen met de klantenservice. Vandaag weer 25 minuten wachten!!

Ik heb een “internet fast “ van 100Mbit/s maar ik haal een maximale snelheid van 20/30 Mbit met cable en 12 ongeveer met wifi.

Ik heb alles geprobeerd, herstart de modem, reset de modem, verander de kabel, instellingen... maar niets is verandert. Onmogelijk zelfs om contact met jullie op te nemen. Eindeloze minuten wachten.

Op Tmobile ook er zijn geen storing. Ik weet niet wat ik moet doen.

dankjewel 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 February 2021, 10:12

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi, ik heb hetzelfde probleem! Sinds de grote storing donderdag is het internet schrikbarend traag. Je kan eigenlijk niets doen behalve dingen die heel weinig mbs vragen, zoals nu.nl of facebook. Gamen, of iets downloaden is eigenlijk onmogelijk omdat het zoooo traag is.

ik hoop dat t-mobile snel laat weten wat er aan de hand is, want dit is niet waarvoor ik betaal! 

Hallo collega's.  Ik heb ook een contract van 100 MB, maar mijn internetverbinding is 10,2 Mbps download en 1,8 Mbps upload.  Ik kan niet telefonisch contact opnemen omdat het de hele tijd druk is.  Vrijdag wachtte ik 30 minuten en het mocht niet baten.  Ik heb tv en het buffert de hele tijd, kan niet kijken.  Ik heb volledige wifi-dekking.  Ik wacht op uitleg.

Gelukkig/jammer ben ik niet alleen met dit probleem. Maar niemand van T-Mobile geeft antwoord. Ook vandaag 12 mbit met cable!! 

niet de eerste keer dat ik netwerkproblemen heb, met T mobile,  maar zeker een van de laatste keren.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @joachim8one@Spiritismus en @tomia209, top dat jullie het aankaarten op de Community, daar gaan we meteen mee aan de slag!

Mag ik jullie verzoeken om elk drie speedtests uitgevoerd op een ander tijdstip te plaatsen in dit topic middels een screenshot? Graag zien we dat er bekabeld getest is via de speedtest van Ookla (speedtest.net). Voor de meest waarheidsgetrouwe tests kun je het beste de app gebruiken op de website van Ookla. 

@tomia209 Bedankt voor het meesturen van een screenshot, echter is dit een test uitgevoerd op Wifi en op je mobiele telefoon. De snelheid die wij aanbieden, is een bekabelde internetsnelheid. Wifi is van zoveel verschillende factoren afhankelijk dat het lastig is om hier een minimummarge voor op te stellen. 

Alvast bedankt voor jullie medewerking! 

Reputatie 1

Hi @Jason, I’m also having very slow internet. I’m paying extra to have 1Gbps fiber connection but since Wednesday national outage I get now around 5Mbps! Here’s the screenshots of speed test for 3 different moments using wired connection:

 

Hallo @Jason dankjewel voor u antwoord.

Dit was om 10.10

Om 13.13

Om 17.25

 

Sorry, ik heb verkeerd screenshot verstuurd. Ik heb niet meer de screenshot van 13.00 uur. De tweede test is van 17.00 uur ongeveer.

Maar ik heb een van 15.00 uur

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @joachim8one, fijn dat je ons van een aantal momenten kon voorzien! Ik neem aan dat je deze speedtest hebt genomen terwijl je geen andere tabbladen of programma's open had staan? Ik zal de meetgegevens in ieder geval doorspelen naar onze technische dienst en wij zullen hierover snel bij je terugkomen!

 

Hi @tiagocorreia, I am happy to see that a technician of ours is coming over tomorrow. I'm sure the technician will be able to do a lot for you. If there's anything else, please feel free to let the Community and I know!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @joachim8one, na een uitgebreid onderzoek lukt het onze technische dienst niet om exacte oorzaak te achterhalen van deze lage snelheid. Wij hebben ook al een aantal waardes aangepast, maar deze lijken tot dusver geen andere snelheid op te leveren. Daarom heb ik naar jouw email adres een instructie gestuurd van een uitgebreidere versie van een speedtest die wij graag van jou ontvangen. Ik raad je aan om deze te doorlopen en een screenshot van jouw volledige scherm naar ons door te sturen. Met deze extra informatie kunnen wij een stuk gerichter aan de slag!

Hallo @Cal , dankjewel voor u reactie. Maar tot nu ik heb geen email gekregen

Reputatie 7
Badge +4

Hi @joachim8one, handig dat je mij hierover op de hoogte brengt! Ik heb zojuist opnieuw de email naar jouw yahoo email adres verzonden, gebruik je dit email adres nog steeds? Jouw email adres kan je ook altijd inzien of wijzigen via jouw My T-Mobile Thuis account op deze pagina: Contactgegevens. Ik hoor graag of het je is gelukt.

goeie avond ik heb een abonnement van 100mbps maar krijg maar 30mbpss binnen tmobile had all gezegd dat er max 49bmps binnen kan komen maar 30mpbs lijkt me wel heel weinig dan ? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @quintentock, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, zou je mij nog iets meer informatie kunnen geven?

Gaat het om een bekabelde verbinding of een wifi verbinding? Bedraad hoor je namelijk minimaal 75% van de daadwerkelijke snelheid op je adres te kunnen halen, in dit geval 49 Mbit/s. 75% van 49 Mbit/s = 36.75 Mbit/s. Op wifi kunnen we dit niet garanderen, hier spelen namelijk teveel factoren in mee om een perfecte verbinding te garanderen. Hieronder zal ik een lijst maken met een aantal stoorzenders.

 

Stoorzenders

  • Omliggende netwerken (buren etc.)
  • Bluetooth of andere draadloze apparatuur
  • Dikke muren (beton en/of staal)

Check altijd waar het modem staat:

  • Niet achter een kast/deur/bank/aquarium
  • Direct op het FTU of ISRA-punt aangesloten

Oplossing: plaats het modem vrij en sluit het direct aan op FTU/ISRA-punt

 

 

Reageer