Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij, al is een probleem met de router niet uit te sluiten.
Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan svp hier, zodat t-mobile (hopleijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Hun plan is nu een monteur sturen om alleen mijn aansluitingen te checken, maar die is er pas vrijdag de 10e!
Probleem:
Download max 2Mb/s (maar ook regelmatig minder), upload 85Mb/s
Android mediaspeler (o.a. youtube, npo start en play store) krijgen geen goede verbinding en werken niet.
T-mobile speedtest op de PC geeft socket error (dus helemaal geen down- of upload).
Windows PC zelf geeft geen fouten, maar alles is wel traag. Idem linux PC.
Zowel via wifi als ethernet op beide poorten van de router. Helpdesk heeft de router al harde reset gegeven.
Beste antwoord door Brian
[Update 21-11-2019]
Hi allen, we hebben gisteren samen met onze leverancier en KPN de hele dag getest en aanpassingen gedaan en voor het internet verkeer lijkt de oplossing te zijn gevonden. Er bleek wat mis te gaan in koppeling tussen ons netwerk en het KPN deel en we hebben een omleiding gemaakt (nu definitief) waardoor deze foutieve koppeling ge-bypassed wordt. We zijn nog aan het bekijken of het verkeer voor TV en Bellen ook via dezelfde manier ge-reroute moet worden of dat we daar nog een andere oplossing voor gevonden moet worden.