Beantwoord

internet valt steeds weg


Reputatie 3

Mijn internetverbinding valt om de haverklap uit.

alleen het lampje van internet wordt dan rood en een minuut later weer groen. Alle andere lampjes blijven werken, alle kabels los en vastgemaakt. Het is van de ene op de andere moment gestart. Overdag gaat het beter dan in de avond. Het is wel super irritant. Wat is de oplossing?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 June 2021, 18:45

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 4

En we beginnen weer vrolijk opnieuw, de verbinding valt weer uit. T-Mobile, het wordt nu wel vervelend

Ik had toch allang al gekozen om weg te gaan, dit is toch niet te doen

Reputatie 3

En we beginnen weer vrolijk opnieuw, de verbinding valt weer uit. T-Mobile, het wordt nu wel vervelend

Reputatie 7
Badge +15

Fourstack is ook altijd juist volgens mij dus dat het maximaal haalbare 20 MB is. Je kan ook nog eens op de T-Mobile website je adres bij de postcodecheck invoeren.

Reputatie 3

Voordat alle problemen begonnen, en dat is echt een hele tijd geleden omdat nu blijkt dat de las waarop mijn huis zit gekoppeld volgelopen was met water, was het tussen de 20-25Mb. Best wel te doen dus. Ik meet met zowel LAN als WiFi. Beide gaven dezelfde snelheid om het even welke speedtest ik gebruikte. De snelheid werd gaandeweg lager tot de verbinding niet meer in stand gehouden kon worden. Klopt ook, 1 van de 2 draden was al losgerot. Ik ben niet tijdelijk op een andere aansluiting gezet. Aldus de monteur

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost 

Welke snelheid haalde je voorheen? En meet je de snelheid dan met bijvoorbeeld een laptop bekabeld op de modem en dan via de Ookla speedtest app?

Het kan zijn dat je tijdelijk op een andere "lijn" werd aangesloten.

Reputatie 3

De snelheid volgens deze site is 20Mb. 
En toch is dat vreemd, zoals ik a zei had ik na de herstelwerkzaamheden 40Mb snelheid. De kabelmonteur wist ook te vertellen dat ik op een aparte “lijn” gezet ben voor meer snelheid. Donderdag had ik die hoge snelheid, vrijdag ook. Nu doe ik vandaag een snelheidstest en hij valt uit op nog geen 10Mb. Dus dat is dan gewoon gek. 

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost 

Is de snelheid volgens deze pagina wel gewoon 40 Mbit (Bonded Koper/DSL)?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Reputatie 3

We zijn er nog niet. Toen de kabel hersteld was had ik een download snelheid van 40Mb. Nu, 3 dagen later is dit nog maar net aan 10Mb. In de tussentijd is er niks veranderd. Dus óf er gaat weer iets fout, óf ik wordt afgeknepen door T-mobile?

Reputatie 7

Hi @tabpost, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Wat super fijn om te horen dat jij weer Internet hebt, yay. Dan wil ik jou voor nu een super fijn weekend wensen. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, weet dan dat wij hier voor jou klaar zitten! 😊

Reputatie 3

Vandaag is er iemand van KPN langsgekomen om de kabel in de straat te herstellen. Ik heb weer internet.

 

groet

 

tim

Reputatie 7

Hi @tabpost, heel fijn dat jij nogmaals aan de bel trekt! Ik heb direct een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er onlangs een monteur bij jou langs is geweest die jammer genoeg niet het probleem kon verhelpen op dat moment. Ik zie dat hier verder geen vervolg aan is gegeven, dus ik heb hier zojuist een verzoek voor ingediend bij onze technische dienst om dit definitief te verhelpen. Zodra alles weer werkt als een tierelier dan wil ik heel graag kijken wat ik voor je kan betekenen qua tegemoetkoming. Ik hoop dat alles weer heel snel gaat werken, want jouw verbinding hoort gewoon top te zijn. Ik ga in ieder geval in de gaten houden of het onderzoek nu een vervolg krijgt! 💪

Reputatie 3

Internet valt nu een maand extreem vaak weg. Soms hele dagen niks. Ik zou wel graag in contact komen voor een tegemoetkoming?

 

^^
 

Tim

Reputatie 3

Helaas, het valt nog steeds af en toe weg, dus goed plan

Reputatie 6

Hoi @tabpost, we laten de afspraak gewoon staan, dan kan de monteur de situatie nader bekijken en bepalen of er verbeteringen mogelijk zijn!

Reputatie 3

Super! Het lijkt nu wel wat beter te gaan, maar zou toch graag hebben dat er goed naar gekeken wordt.

Reputatie 7

Hi @tabpost ,

Dank je wel voor de extra informatie! Een stuk meer duidelijkheid. Ik laat graag een monteur met de situatie meekijken. Ik heb daarom direct aan verzoek neergelegd om dit te doen. Je zal zo snel mogelijk een SMS en mail ontvangen om digitaal een afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat we ter plekke de boel beter kunnen oppakken. Hulp is onderweg! 

Reputatie 3

En dit zit erin; ik zie nergens een lus zitten 

 

 

Reputatie 3

Zo zit het aangesloten. Maar wat ik niet helemaal snap is dat het overdag redelijk goed gaat en op de piekmomenten fout…

Reputatie 7

Hoi @tabpost ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct met je meegekeken en zie dat er vanaf onze kant een probleem met de bekabeling wordt geconstateerd en dan vooral waar het ISRA-punt zich bevindt. Ik begrijp dat het modem is aangesloten op het oorspronkelijke punt, welke zich in de meterkast bevindt, klopt dat? 

Zo’n bridge tap kan worden opgelost, zodat de verbinding weer helemaal stabiel is. Je leest daar alles over in ons speciale topic. Wil je me laten weten of het modem daadwerkelijk in de meterkast is aangesloten? Dan kan ik er eventueel voor zorgen dat er een monteur bij je langskomt om het probleem op te lossen. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 3

Iemand van Tmobile die het weet of kan helpen?

Reputatie 3

Het is daar ook op aan gesloten. Zoals ik al zei; de verbinding is goed. Alleen internet wordt rood. DSL blijft groen

Reputatie 7
Badge +15

Als het modem direct daarop is aangesloten dan kan het misschien een probleem buitenshuis zijn waar een monteur naar moet kijken.

Reputatie 3

De 2e van links 

Reputatie 7
Badge +15

@tabpost 

Wat voor een ISRA heb je?

 

Reputatie 3

De verbinding op zich blijft ook gewoon netjes, alleen het lampje van internet gaat uit, wordt rood en dan weer groen

Reageer