Beantwoord

Internet verbinding valt steeds weg

  • 19 January 2021
  • 5 reacties
  • 719 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste T-Mobile,

Ik heb sinds een aantal weken vaak last van een wegvallende internetverbinding. Het 3e lampje (WLAN/wereldbol) op de modem (Zyxel T-50) wordt dan enige tijd rood. Uiteindelijk komt de verbinding na enkele minuten weer terug; het lampje knippert dan weer groen. Ik ondervind veel hinder van deze haperingen, bijv. met videovergaderen, thuiswerken, video's streamen. 

Zo'n twee weken geleden haperde de verbinding constant, ik heb toen gebeld met jullie klantenservice die inderdaad konden zien dat de verbinding instabiel was. Er zou contact met mij worden opgenomen door een monteur, ik heb tot op heden echter niets gehoord. De situatie is inmiddels iets verbeterd; minder vaak storing dan 2 weken geleden, maar toch nog regelmatig (meerdere malen per dag) last van een wegvallende verbinding.

Kunnen jullie hier een oplossing voor bieden?

Met vriendelijke groet,
Roos

icon

Beste antwoord door Boris 21 January 2021, 11:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @Roos4,

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Graag verzoek ik je dit drie dagen te testen. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken. Vooral die testen zijn heel belangrijk. Zonder deze tijdstippen kan er geen onderzoek worden gestart. Ik hoor het graag van je! 

Dit probleem heb ik al maanden met mijn mobiele toestel. Na enkele maanden kon ik het toch niet meer aan en daarom heb ik dus twee dagen geleden erachteraan gebeld. Ze zeggen mij binnen 14 dagen terug te bellen na een probleemanalyse. Echter zit ik nu in een diepe periode met school en werk waar ik erg afhankelijk ben van mijn verbinding, dus vandaar dat ik mijn irritatie hier even uit als het mag.

 

groetjes

Beste Boris,

Bedankt voor je reactie, fijn dat jullie een onderzoek kunnen starten. Onderstaand mijn reactie op je vragen:

  • De power LED brandt constant. Als de verbinding wegvalt, gaat het 3e lampje uit en meestal ook het 2e lampje (soms blijft het 2e lampje knipperen);
  • De stroom adapter en kabel zitten goed bevestigd;
  • Het ISRA punt kan ik niet checken. Ik woon in een appartement (bovenwoning) met alleen een telefoonstopcontact in de woonkamer. Ik heb geen meterkast met daarin het ISRA punt, ik vermoed dat dit ergens bij mijn onderburen in de woning is;
  • Ik heb niet voortdurend de connectie in de gaten kunnen houden, maar heb de afgelopen dagen in ieder geval op de volgende momenten geconstateerd dat de verbinding wegviel (steeds voor enkele minuten):
    • zaterdag (23 jan) om 09:42
    • zondag (24 jan) om 11:50, 21:10 en 21:16
    • vandaag al de hele ochtend problemen, geprobeerd sinds 7 uur vanochtend. Om de haverklap valt de verbinding weg, opnieuw opstarten helpt wel maar na een tijdje valt dan toch weer de verbinding weg. In ieder geval geconstateerd om: 07:00, 07:41, 07:45, 07:52, 09:00, 09:40, 09:45 etc.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden, de huidige situatie is echt onwerkbaar gezien ik voor mijn werk momenteel zeer afhankelijk ben van deze verbinding.

Hartelijke groet,
Roos

Reputatie 7

Hoi @Roos4 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling en het testen! Deze volledige informatie geeft ons de gelegenheid om een onderzoek te beginnen om de wegvallende verbinding op te lossen. Ik ben daarom ook meteen naar de techneuten gerend om ervoor te zorgen dat zij dit oppakken. We gaan hard voor je aan de slag! Weet wel dat dit onderzoek enkele dagen kan duren. Heb je in de tussentijd vragen, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 3

Ik haak even in, heb hetzelfde probleem: alleen internet wordt rood, de rest blijft gewoon branden. Gebeurt de hele dag/avond door. ‘S avonds meer dan overdag. Net alsof het te druk is of zoiets.

alle kabels zitten goed, en alles een keer los gehad en weer aangesloten…

 

wat nu?

Reageer