Beste T-Mobile,
Ik heb sinds een aantal weken vaak last van een wegvallende internetverbinding. Het 3e lampje (WLAN/wereldbol) op de modem (Zyxel T-50) wordt dan enige tijd rood. Uiteindelijk komt de verbinding na enkele minuten weer terug; het lampje knippert dan weer groen. Ik ondervind veel hinder van deze haperingen, bijv. met videovergaderen, thuiswerken, video's streamen.
Zo'n twee weken geleden haperde de verbinding constant, ik heb toen gebeld met jullie klantenservice die inderdaad konden zien dat de verbinding instabiel was. Er zou contact met mij worden opgenomen door een monteur, ik heb tot op heden echter niets gehoord. De situatie is inmiddels iets verbeterd; minder vaak storing dan 2 weken geleden, maar toch nog regelmatig (meerdere malen per dag) last van een wegvallende verbinding.
Kunnen jullie hier een oplossing voor bieden?
Met vriendelijke groet,
Roos
Beste antwoord door Boris
Hoi
Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:
- Brandt de power led constant?
Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt:
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit.
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.
- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.
- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.
- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.
Graag verzoek ik je dit drie dagen te testen. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken. Vooral die testen zijn heel belangrijk. Zonder deze tijdstippen kan er geen onderzoek worden gestart. Ik hoor het graag van je!