Beantwoord

Internet/wifi valt constant weg (foutmelding: 'Connection Interrupted)

  • 4 January 2021
  • 17 reacties
  • 647 Bekeken

Mijn vrouw werkt thuis op haar werklaptop en logt in op Citrix (thuiswerkprogramma). Sinds we internet hebben bij T-Mobile valt ineens de connectie constant weg. Ongeveer 1x per minuut. Rechtsboven in het scherm zie je de melding ‘Connection Interrupted’.

 

Via 4G of 5G, via draad of zonder draad: het probleem blijft. Ook hebben we de instellingen in de beveiliging op ‘laag’ gezet, maar dit hielp ook niet. We hebben geen idee wat we nog meer kunnen doen…

 

(Ook kunnen we bij het whatsappen op iPhones geen filmpjes versturen. Misschien heeft dit probleem dezelfde oorzaak?).

 

We hopen dat iemand ons kan helpen, want zo kan mijn vrouw niet werken!

icon

Beste antwoord door soepkip67 5 January 2021, 11:57

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wanderer9 ,

 

Je kan eens op het volgende topic: Problemen Internet verbinding kijken. Hier staan een aantal tips. Wil je het hier weer melden als het niet werkt en graag ook als het wel weer werkt.

Hoi soepkip,

 

Dank voor je reactie.

Het Citrix-probleem lossen we nu op door een nieuwe werklaptop te regelen.

 

Het probleem dat we geen filmpjes via Whatsapp kunnen sturen is een lastige.. Ik kan nergens vinden wat de oorzaak hiervan kan zijn. Kan iemand ons hier mee helpen? Ik zou waarachtig buitenproportioneel blij zijn als dit is opgelost!

@soepkip67 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wanderer9 ,

 

Heb even via Google het volgende : media via whatsapp verzenden gevonden. Misschien dat dit de helpt.

Misschien dat dit ook nog kan helepen:

Opnieuw opstarten en updaten

Soms wil het nog weleens helpen om je iPhone even opnieuw op te starten. Zorg bovendien dat je altijd de nieuwste versie van WhatsApp geïnstalleerd hebt, en er geen updates klaarstaan. Wanneer bovenstaande oplossingen niet helpen is tijd om je netwerkinstellingen te verwijderen. Hierdoor worden alle opgeslagen opties voor mobiele- en wifi-netwerken vergeten:

  1. Open de Instellingen-app op je iPhone;
  2. Tik op ‘Algemeen’ en ga naar ‘Stel opnieuw in’;
  3. Kies ‘Herstel netwerkinstellingen’ en bevestig je keuze.

Dank @soepkip67 , maar helaas lost dit het niet op.

 

We konden voordat we internet bij T-Mobile hadden gewoon met al onze vier iPhones (werk en privé)  audio en filmpjes versturen via Whatsapp. En nu met alle iPhones niet meer als we op de T-Mobile wifi zitten.

Bij openbare wifi, wifi bij vrienden/familie, wifi in ons oude huis (we zijn verhuist) en via sim-only-internet kan het gewoon wel! Het ligt dus niet aan de iPhones/Whatsapp-instellingen maar aan de T-Mobile wifi/internet instellingen.

 

(iPhones en Whatsapp zijn helemaal up to date)

 

Weet iemand hier de oplossing voor of wat we nog kunnen proberen?
Het internet werkt verder waanzinnig goed en snel, alleen kunnen we dus geen audio/video-berichten verzenden met Whatsapp! :slight_frown:

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Wanderer9 Dit heb ik nog niet eerder gehoord op ons netwerk. Omdat alles verder wel werkt qua Internet en het specifiek alleen om de audio/videoberichten op WhatsApp gaat. Heb je ook geprobeerd om WhatsApp helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? Zorg wel dat je dan een back up hebt gemaakt, zodat je niet alles kwijt bent. Verder kan je ook proberen om het Wifi netwerk op de apparaten te ‘vergeten' en vervolgens opnieuw in te loggen. Geen idee of dit werkt, maar het is het proberen waard toch?:sweat_smile:

Ik heb ’Herstel netwerken’ gedaan. Nu kan ik wel audio verzenden en filmpjes van 2 seconden, maar langer dan 5 seconden verstuurt hij niet!

Reputatie 7
Badge +5

Heeft Whatsapp jouw account begrensd?

https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/whatsapp-will-not-let-you-upload-a-video-on-status-that-exceeds-15-seconds-8204341.html

Zijn de filmpjes opgenomen in WhatsApp?

https://www.quora.com/How-can-I-send-a-5-minute-video-on-WhatsApp

@yalerta Nee dat is het niet, ik kan wel gewoon (lange) filmpjes versturen met dezelfde telefoon op andere wifi (bijv. op mijn werk, bij familie/vrienden of openbare wifi).

Filmpjes zijn niet opgenomen in WhatsApp.

Reputatie 7
Badge +16

Het probleem met verzenden van filmpjes/audio ben ik nog niet eerder tegengekomen. Vaak gaat dit gepaard met andere verbindingsproblemen en dan in het 4G-netwerk. Het enige wat me te binnenschiet, is een restrictie op het mogen versturen van bepaalde bestanden via Whatsapp, maar daar bieden wij bij Thuis geen restricties op, dus dat is ook uitgesloten.

Gaat het sec om het verzenden van filmpjes en niet het ontvangen ervan? @Wanderer9 

@Jason, ja alleen het verzenden van filmpjes (langer dan 5 seconden). Maar soms ook bij .gifs en korte filmpjes laadt hij ‘met moeite’ en moet je soms een paar keer op verzenden klikken. Het ontvangen van alles gaat wel prima. En dit gebeurt met al onze verschillende telefoons.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wanderer9, om echt alles uit te sluiten, zowel netwerk-technisch als apparaat-technisch, wil ik weten of het ook in het volgende scenario voorkomt: wat gebeurt er wanneer je Whatsapp Web (de link is klikbaar) opent in de browser op een PC of laptop en dan filmpjes van langer dan 5 seconden verzendt? 

Speelt dit probleem dan ook? Zou je dit kunnen testen, alsjeblieft? Alvast bedankt voor je medewerking!

 

Ineens kunnen we wél filmpjes versturen via Whatsapp! We hebben niets veranderd of gedaan, maar het werkt plotseling (erg blij mee!).

-Helaas is het internet met kabel nog steeds veel trager dan wifi.

-En internet via de Access Point is supertraag (en maakt de normale wifi ook traag).

-En Citrix werkt nog steeds niet. ICT van mijn vrouw haar werk heeft werkelijk alles gecheckt en het ligt helaas niet aan de laptop o.i.d. maar aan ons internet.

 

Kan iemand ons daar nog mee helpen? En dank tot dusver voor alle reacties.

Reputatie 7

Hoi @Wanderer9 ,

Super dat het probleem met Whatsapp is opgelost! Ik kijk vanzelfsprekend graag met je mee naar de andere issues. Ik vermoed dat punt 1 en 2 met elkaar gepaard gaan en wil deze dan ook eerst met je bekijken. Ik heb direct je verbinding gecheckt en zie ik dat deze er vanaf onze kant keurig en stabiel uitziet. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Hoi @Boris , ik zal het doen!

Helaas werkt het internet momenteel helemáál niet…

Ik denk een storing. Hoewel de officiële kanalen (website en Twitter) van T-Mobile aangeeft dat dit niet het geval is. Om moedeloos van te worden (voor ons werk is internet op dit moment cruciaal).

Wanneer of als de storing is opgelost kan ik beginnen met screenshots te maken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wanderer9, de problemen van gisteren zijn bij iedereen verholpen. Er is nog een drietal klanten dat last blijft hebben van een wegvallende verbinding, maar daar lijken andere factoren de boel te verstoren.

Ben je momenteel in de gelegenheid om de tests uit te voeren? Alvast bedankt voor je medewerking!

P.s. mocht het bij jou nog niet werken, probeer dan om het modem en de converter te herstarten door deze gedurende 20 seconden stroomloos te houden.

We hebben een nieuwe werklaptop om hopelijk het Citrix-probleem op te lossen, maar in de laptop kan helaas nog geen internetkabel. Hier wordt nog een verloopding voor geregeld. Zodra we die hebben kunnen we screenshots maken van de internetsnelheid (bekabeld internet)!

Kan ik ook een helpdesk oid bellen om te regelen dat ons Access Point werkt?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wanderer9, top dat je een verloopstukje krijgt van je werkgever. Laat ons straks weten wat de resultaten zijn van de speedtests! 

Je kunt ook op de Community om hulp vragen met betrekking tot het aansluiten van een access point. Heb je de WAP (Zyxel Wifi-punt) thuis? Zo ja, welke lampjes branden er op de WAP en heb je de handleiding kunnen doornemen? Mocht je deze nog niet bekeken hebben, check dan de handleiding op onze website: Handleiding installeren Wifi Plus.

Je mag natuurlijk ook altijd bellen met 0800-0092 indien je sneller geholpen wilt worden (de wachttijd bedraagt op moment van schrijven ongeveer 45 seconden).

Reageer