Beantwoord

Internet/wifi valt meerdere malen per dag weg

  • 12 February 2021
  • 27 reacties
  • 909 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 11 reacties

Sinds enkele weken valt internet/wifi regelmatig weg om vervolgens binnen een minuut / enkele minuten weer te werken. De laatste week gebeurt dat minimaal 4-5 keer per dag. In verband met thuiswerken is dat erg vervelend. In de periode daarvoor hebben we geen problemen met internet/wifi ondervonden.  Is hiervoor een oplossing te vinden?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 March 2021, 09:23

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rozel 

Welke modem heb je en gaat het dan om glasvezel of DSL?

Heb je misschien iets veranderd sindsdien?

Hallo,

Het betreft een ZyXEL T-50 modem (glasvezel).

Er is verder niets gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +15

@Rozel 

Al eens een fabrieksreset van het modem gedaan door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Nee, dat hadden we nog niet gedaan. Vanochtend op deze manier gereset en het werkt nu. Of de verbinding stabiel is, weet ik maandag te melden. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +15

We horen het graag 🙂👍

Helaas.

Het resetten van het modem heeft niet geholpen. Zowel maandag als dinsdag 2x verbinding verloren. Woensdag was de verbinding stabiel. Vandaag is echt waardeloos. Inmiddels 2x de verbinding verloren, om na een minuut weer terug te komen.

Vanochtend de dag maar begonnen met een fabrieksreset in de hoop dat ik vandaag een stabiele verbinding zou hebben. Helaas: 10:19 valt de internet verbinding weg van een computer die rechtstreeks op het modem is aangesloten. WiFi valt op hetzelfde moment uit. Op het modem knippert het eerste lampje en vervolgens knipperen het 1e, 2e en 7e lampje tegelijk. Ik neem aan dat het modem het tijd vond om zichzelf maar te resetten. Probleem lijkt voor te komen als er wat meer data gevraagd wordt: bellen via Whatsapp/WiFi en thuiswerken met een rechtstreeks aangesloten computer.

Doordat de internet verbinding wegvalt lopen alle computerprogramma's met netwerklicenties vast en kunnen documenten niet meer opgeslagen worden naar het netwerk en soms zelfs niet meer lokaal. Heel erg vervelend... Wanneer gaat T- mobile dit oplossen?

10:58 hetzelfde probleem. Nu  terwijl er nauwelijks data verkeer is... 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rozel, bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik wil graag iets aanpassen aan jouw verbinding, alleen daardoor zal je wel enkele minuten de verbinding verliezen. Zou dit de komende dagen kunnen of wellicht zelfs vanmiddag nog als je dit op tijd leest? Het zou mij alleen niets verbazen als je nu van de zon aan het genieten bent. :wink:

Hi @Rozel, bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik wil graag iets aanpassen aan jouw verbinding, alleen daardoor zal je wel enkele minuten de verbinding verliezen. Zou dit de komende dagen kunnen of wellicht zelfs vanmiddag nog als je dit op tijd leest? Het zou mij alleen niets verbazen als je nu van de zon aan het genieten bent. :wink:

Dank voor je reactie. Het is prima om de verbinding een dezer dagen aan te passen. Vandaag is het zoiezo geen probleem. Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +4

Top @Rozel! Ik heb zojuist jouw verbinding een flinke stoot gegeven. Het lijkt erop dat je desondanks constant verbonden bent geweest, dus dat is mooi meegenomen. Ik raad je graag aan om de verbinding de komende 24-48 uur uit te testen en hier te laten weten wat het resultaat was. Ik heb geprobeerd goed werk te leveren maar soms verbaast technologie nog wel eens. :wink: Mooie avond alvast!

Top @Rozel! Ik heb zojuist jouw verbinding een flinke stoot gegeven. Het lijkt erop dat je desondanks constant verbonden bent geweest, dus dat is mooi meegenomen. Ik raad je graag aan om de verbinding de komende 24-48 uur uit te testen en hier te laten weten wat het resultaat was. Ik heb geprobeerd goed werk te leveren maar soms verbaast technologie nog wel eens. :wink: Mooie avond alvast!

De verbinding lijkt stabieler. Afgelopen maandag en dinsdag geen uitval. Vanochtend om 9:12 viel de verbinding even weg/besloot het modem zichzelf te resetten.

Kan het zijn dat de verbinding niet wegvalt, maar dat het modem zichzelf herstart/reset? En zo ja, waarom?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rozel! Het is niet gebruikelijk dat modems zichzelf resetten. Het zou kunnen voorkomen dat dit gebeurt, maar dan duidt dat of op een apparaatdefect of op een kabelfout of iets van gelijke strekking.

Is het modem zichtbaar beschadigd toevallig?

Hoi @Rozel! Het is niet gebruikelijk dat modems zichzelf resetten. Het zou kunnen voorkomen dat dit gebeurt, maar dan duidt dat of op een apparaatdefect of op een kabelfout of iets van gelijke strekking.

Is het modem zichtbaar beschadigd toevallig?

Hoi Jason,

Het modem is ongeveer een half jaar oud en ziet eruit als nieuw. Afgelopen dagen valt de verbinding weg/reset het modem zichzelf 1x per dag. 

26-02-2021 14:04

01-03-2021 15:40

02-03-2021 12:01

 

Reputatie 7

Hi @Rozel, top dat je de momenten hebt genoteerd dat de verbinding van het modem wegvalt of het modem zichzelf reset. Gebeurt het wegvallen van de Wifi/Internet op al jullie apparaten of speelt het probleem zich specifiek op één apparaat af? In het kader van 'je weet maar nooit', wil ik toch even aan je vragen of je wellicht het modem opnieuw wilt aansluiten. Misschien zit het stroomkabeltje niet helemaal goed. Als het modem namelijk even het contact verliest met de stroom dan gaat het opnieuw opstarten. Zou jij daarnaast ook willen checken of het probleem misschien in de netwerkkabel zit? Mocht jij zelf niet nog een reserve netwerkkabel hebben, dan kunnen wij er altijd één gratis naar jou toesturen.

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost. Als dat niet het geval is, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen! 😊

Hi @Rozel, top dat je de momenten hebt genoteerd dat de verbinding van het modem wegvalt of het modem zichzelf reset. Gebeurt het wegvallen van de Wifi/Internet op al jullie apparaten of speelt het probleem zich specifiek op één apparaat af? In het kader van 'je weet maar nooit', wil ik toch even aan je vragen of je wellicht het modem opnieuw wilt aansluiten. Misschien zit het stroomkabeltje niet helemaal goed. Als het modem namelijk even het contact verliest met de stroom dan gaat het opnieuw opstarten. Zou jij daarnaast ook willen checken of het probleem misschien in de netwerkkabel zit? Mocht jij zelf niet nog een reserve netwerkkabel hebben, dan kunnen wij er altijd één gratis naar jou toesturen.

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost. Als dat niet het geval is, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen! 😊

Hoi Lisa,

Het probleem doet zich voor op alle apparaten.

Ik heb de kabels gecontroleerd en opnieuw aangesloten. Ook de netwerkkabel heb ik tijdelijk vervangen.

Helaas blijft het probleem zich voordoen. De laatste week gemiddeld 4 keer per dag.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rozel, bedankt voor je terugkoppeling! Zou je mij in een privébericht het MAC-adres en serienummer van de TV Box en het modem kunnen geven alsjeblieft? Heel soms wordt bij het patchen van een lijn namelijk een verkeerde aansluiting gekozen. Dan zit het modem van aangesloten op een andere verbinding dan in ons systeem staat, bijvoorbeeld in de wijkcentrale.

Dit noemen we een 'kruising'. Je kunt dit uitsluiten door te kijken of wij het modem nog steeds als online zien in de systemen, terwijl het in werkelijkheid van de stroom afgehaald is. Maar ook aan de hand van de twee eerdergenoemde cijferreeksen.

Zodra ik die info binnen heb, kan ik ervoor zorgen dat de juiste mensen aangestuurd worden. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rozel, bedankt voor de gegevens in het privébericht: we hebben het gecrosscheckt met de metingen en het betreft in ieder geval geen kruising (apparatuur verwisseld met een andere aansluiting). Dit betekent dat er iets mis is met ofwel de binnenhuisbekabeling, of de apparatuur die wij geleverd hebben. Ik heb meteen een aanvraag verstuurd naar onze partner Guidion. Je kunt binnen een halfuur een afspraaktool per SMS en e-mail verwachten zodat je een datum met hen kunt afstemmen.

Houd je me op de hoogte van de gang van zaken? In het uitzonderlijke geval dat jouw afspraaktool niet werkt, kun je al meteen bellen met hen om een afspraak in te plannen: 088-2000 151.

Succes met de afspraak en als ik in de tussentijd iets voor je kan doen, laat het dan alsjeblieft weten!

Hallo, 

Mijn Wifi valt meerdere keren per dag weg; om dan na 1 minuut het weer te doen. Erg vervelend tijdens videobellen of serie kijken. Heb mijn Wifi al een keer gereset door de stroom eruit te halen maar heeft helaas geen effect. Kan iemand mij helpen?

 

Gr Pim

Hoi Pim,

Het lijkt inderdaad op het probleem dat wij ook ondervonden.

Bij ons is het probleem uiteindelijk opgelost. Een monteur heeft de installatie gecontroleerd en geconstateerd dat de aansluiting van de glasvezelkabel niet op orde was. Dit zou gerepareerd worden, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Een paar dagen na het bezoek van de monteur kregen we een e-mailtje van T-Mobile dat het probleem verholpen was. Dit bleek inderdaad het geval. Wat T-mobile op afstand heeft aangepast is niet bij mij bekend.

Hoi Pim,

Het lijkt inderdaad op het probleem dat wij ook ondervonden.

Bij ons is het probleem uiteindelijk opgelost. Een monteur heeft de installatie gecontroleerd en geconstateerd dat de aansluiting van de glasvezelkabel niet op orde was. Dit zou gerepareerd worden, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Een paar dagen na het bezoek van de monteur kregen we een e-mailtje van T-Mobile dat het probleem verholpen was. Dit bleek inderdaad het geval. Wat T-mobile op afstand heeft aangepast is niet bij mij bekend.

Hoi Rozel,

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het opgelost is bij jou. Heb je enig advies hoe nu verder te gaan? Wachten op een reactie van Tmobile hier in de community? Of zelf bellen naar Tmobile voor een monteur?

Alvast bedankt!

Gr Pim

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HulsP 

Gaat het bij jou ook om glasvezel of DSL? En je hebt het enkel over de WiFi of ook bedraad internet dus geen internet volgens het modem?

Helpt het het om de stroom even van de mediaconverter te halen? Indien je DSL hebt, welk aansluitpunt heb je?

Hallo @HulsP 

Gaat het bij jou ook om glasvezel of DSL? En je hebt het enkel over de WiFi of ook bedraad internet dus geen internet volgens het modem?

Helpt het het om de stroom even van de mediaconverter te halen? Indien je DSL hebt, welk aansluitpunt heb je?

Hoi Waqqas,

Het gaat bij mij om glasvezel en ik gebruik alleen WiFi, geen bedraad internet. De stroom van het modem (is dat hetzelfde als een mediaconverter?) heb ik herhaaldelijk gedaan maar biedt geen oplossing. 

 

Gr Pim

Hoi Pim,

Het lijkt inderdaad op het probleem dat wij ook ondervonden.

Bij ons is het probleem uiteindelijk opgelost. Een monteur heeft de installatie gecontroleerd en geconstateerd dat de aansluiting van de glasvezelkabel niet op orde was. Dit zou gerepareerd worden, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Een paar dagen na het bezoek van de monteur kregen we een e-mailtje van T-Mobile dat het probleem verholpen was. Dit bleek inderdaad het geval. Wat T-mobile op afstand heeft aangepast is niet bij mij bekend.

Hoi Rozel,

Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het opgelost is bij jou. Heb je enig advies hoe nu verder te gaan? Wachten op een reactie van Tmobile hier in de community? Of zelf bellen naar Tmobile voor een monteur?

Alvast bedankt!

Gr Pim

Hoi Pim,

Als je geduld hebt, dan kun je even de reacties op het forum afwachten. Telefonisch contact opnemen met T-Mobile geeft vermoedelijk wat sneller resultaat. Succes!

Reputatie 7
Badge +15

@HulsP

De mediaconverter is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en mode, vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar je modem.

Je kan kijken of het helpt om hem te herstarten door de stroom er even af te halen. verder is de snelheid bedraad en via de WiFi in orde? Je gebruikt ook geen versterkers of switches achter het modem?

Reageer