Beantwoord

Internetsnelheid glasvezeld 1000mbps wordt niet gehaald


Reputatie 1

Sinds eind vorige maand ipv een 100mbps verbinding een 1000mbps verbinding.

 

Wanneer ik via de speedtest een snelheid doe haal ik net boven de 200mbps.

Zit met een kabel aangesloten op de modem. Zijn er nog instellingen op de modem die de snelheid kunnen verbeteren of moet dit verholpen worden door een monteur?

Zeker met thuiswerken heb ik regelmatig last van haperingen.

Iemand dezelfde ervaringen? 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 10 March 2021, 11:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rutger Ostermann 

Staat in je T-Mobile thuis account internet premium onder abonnementen aan?

Herstart de mediaconverter eens door het stroom er even af te halen.

Reputatie 1

de overstap ging niet heel soepel.
eerst moest het oude opgezegd worden en daarna moest de nieuwe aansluiting geregeld worden.

 

Zal zo even de mediaconverter herstarten.

Onder abonnementen zie ik in ieder geval niets staan. Dat lijkt dus sowieso al niet te kloppen.

 

Reputatie 1

Reset van mediaconverter gedaan en nogmaals een snelheidstest gedaan.

Blijft rond de 250 mbps.

Reset heeft dus niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +15

@Rutger Ostermann 

Als je in de Zyxel interface inlogt en je kijkt in het overzicht wat staat er achter WAN? Daar zou dan normaal 1000MB achter moeten staan.

Reputatie 1

instelling staat correct

Reputatie 7

Hoi @Rutger Ostermann ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ik help graag om ervoor te zorgen dat jij zo meteen weer helemaal up-to-speed bent. Nu heb ik meteen aan de achterkant jouw verbinding bekeken, maar lijk geen verbinding te kunnen maken met het modem. Wil je mij meenemen met de opstelling van de aansluiting? Dan kunnen we checken of alles goed is aangesloten en zien waar het probleem zich voordoet. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

momenteel achter de mediaconverter eigen modem gehangen om te kijken of dat de problemen zou verhelpen.

Dit maakt echter geen verschil.

Kan de modem van T-mobile over een half uur aansluiten. Laat het weten wanneer ik hem aangesloten heb.

Reputatie 1

nu heb ik de Zyxel T50 aangesloten op Huawei mediaconverter.

Heb macbook aangesloten via netwerkkabel (direct op modem)

Via speedtest haal ik nu een snelheid van 550mbps

Reputatie 1

Eerder een eigen modem aangesloten om te kijken of dit de traagheid zou verhelpen echter scheelt dat niet gek veel.

 

Nu is de opstelling weer als volgt:

Huawei mediaconverter - Zyxel T50

 

Downloadsnelheid is nu rond de 500mbps ipv 1000mbps

Reputatie 7

Hoi @Rutger Ostermann ,

Thanks voor je terugkoppeling! Dit geeft ons zeker meer duidelijkheid. Ik heb nogmaals vanaf de achterkant gekeken naar de verbinding en zie dat deze er tot aan het modem goed uit ziet. Toch baal ik ervan dat je niet de snelheid binnenkrijgt waarvoor je betaalt en wil ik graag de technische dienst hier naar laten kijken. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag nog enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Reageer