Beantwoord

Internetsnelheid wordt niet behaald

  • 28 December 2020
  • 17 reacties
  • 330 Bekeken

Goedenavond, ik heb een t-mobile 80mb abonnement echter heb ik gezien dat ik maar via de kabel 17Mb binnen krijg dat is ook niet 75% , dus met andere woorden ik betaal voor 80Mb en krijg maar 17Mb en dit is op verschillende tijden op de dag gemeten

 

Iemand die kan vertellen hoe dit komt

icon

Beste antwoord door Boris 31 December 2020, 10:52

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo daronda,

Heb je dit bekabeld gemeten?

Welke snelheid is op jouw adres maximaal mogelijk? Check eens via:

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

(Koper / DSL)

Mvg. Marcel

hallo

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

111 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

218 Mbit/s

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daronda 

Is de modem op het ISRA aangesloten waar de kabel van KPN binnenkomt of via een 2de aansluitpunt? Hoe ziet het aansluitpunt eruit?

Als het een wcd voor een telefoonadapter is kan je hem dan eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading? Er zou een bridge tap aanwezig kunnen zijn dat het signaal verstoord.

Reputatie 7

Hoi @daronda ,

Dank je wel voor je bericht! Ik ben vanzelfsprekend direct je verbinding gaan bekijken en zie dat er tot aan het modem een stabiele en nette verbinding binnen komt. Tot aan het modem toe, krijg je netjes de snelheid binnen waarvoor je betaalt. Ook heb ik direct een diagnose-run gedaan op de bekabeling en zien wij geen afwijkingen.

 Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

ik heb even een foto gemaakt waar de lijn binnenkomt vanuit de telefoonaansluiting

Reputatie 7
Badge +15

@daronda 

Vergeten te uploaden?

Hoi waar kan ik hem  uploaden ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @daronda, je kunt deze knop gebruiken om je speedtests te uploaden: 

Indien het toch nog niet lukt, laat het ons weten dan regelen we het op een andere manier! 😊

internetaansluiting vanuit de muur van de telefoonaansluiting

 

Reputatie 7
Badge +15

@daronda 

Is dit ook de binnenkomende KPN kabel of zit er toevallig nog een ISRA in de meterkast  bijvoorbeeld waarvan er een kabel naar deze aansluiting komt?

 

nee deze komt gewoon rechtstreeks uit de muur

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @daronda, zou je ons nog willen voorzien van drie speedtests alsjeblieft? 

Voor het beste resultaat meet je via Ookla (speedtest.net) en gebruik dan de app die zij aanbieden. Graag de test uitvoeren op een bekabelde PC of laptop en zorg ervoor dat wij op het screenshot je volledige bureaublad kunnen zien. Wanneer de techneuten niet kunnen zien of het om kabel of Wifi gaat, wordt de analyse meteen afgebroken. Thanks voor je medewerking!

hierbij de drie speedtests

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @daronda, bedankt voor alle moeite tot dusver, dit helpt ons een hoop om tot een oplossing te komen!

Ik zie dat je een hoop achtergrondprogramma's aan hebt staan, en dit kan een flinke impact hebben op de prestaties van de computer (en ook zijn gemeten snelheid). Daarom raad ik je graag aan om de speedtest zo veel mogelijk in lijn met @Boris's eerdere reactie uit te voeren. Cruciaal hierin is om:

  • Zo veel mogelijk achtergrondproces en programma's te sluiten, inclusief tijdelijk ook beveiligingsprogramma's.
  • Het gebruik van speedtest.net, of liever zelfs de Ookla speedtest app voor Windows 10.
  • De computer direct bekabeld te hebben op het modem, en niet via een omweg zoals stroomnetadapters of eigen routers.

Ik verwacht dat je hierna veel mooiere snelheden zal aantreffen!  

 

Hoi @daronda ,

Dank je wel voor je bericht! Ik ben vanzelfsprekend direct je verbinding gaan bekijken en zie dat er tot aan het modem een stabiele en nette verbinding binnen komt. Tot aan het modem toe, krijg je netjes de snelheid binnen waarvoor je betaalt. Ook heb ik direct een diagnose-run gedaan op de bekabeling en zien wij geen afwijkingen.

 Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Reageer