Beantwoord

Internetsnelheid wordt niet gehaald


Hallo,

 

Sinds ik vorige week T-Mobile thuis heb en voor het pakket snel internet 100 mb download snelheid zou ik ervan uitgaan dat ik dit daadwerkelijk ook krijg. Alleen als ik een internetsnelheidstest doe zit ik op max 50 mb downloadsnelheid,

icon

Beste antwoord door prodigy 18 March 2021, 19:21

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Joris1408 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en wat is de maximaal haalbare snelheid volgens deze website?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Is de modem direct aangesloten op het ISRA punt en hoe ziet jouw ISRA (aansluitpunt) eruit?

Hallo @Waqqas ,

 

Zelf heb ik nog geen glasvezel, er zit wel een punt maar Tmobile kan dit nog niet leveren op mijn locatie. Mijn modem is direct aangesloten.

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

111 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

1000 Mbit/s

Reputatie 7
Badge +15

@Joris1408 

Wat voor een ISRA punt heb je? Indien dit een wcd met 4 gaten voor een telefoonadapter is zou je deze dan eens kunnen openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading?

 

Reputatie 7
Badge +5

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

111 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

1000 Mbit/s

Klopt als een bus. Op jouw adres is een snelheid met BONDED haalbaar van 100mb.
Bonded wil zeggen als er ipv 2 adres 4 stuks gebruikt worden in de aanvoer kabel.
110 gedeeld door 2 is 55, jouw snelheid.
Helaas kun je alleen via KPN (en gelieerde) zogenaamde Pair bonding krijgen.

T.mobile kan je dit helaas niet aanbieden.

Omdat je glasvezel in huis hebt zou het wel mogelijk kunnen zijn dat Tmobile over de glasverbinding 100mb aanbied. (De zogenaamde snelste optie) Hoger dan die 100mb kun je bij Tmobile helaas over de glasvezel niet krijgen omdat Tmobile de groothandelsprijs aan de beheerder van het glas (KPN?) de vraagprijs/tarief voor hogere snelheden niet wil betalen.

Probeer de postcodecheck op de Tmobile website welke soort aansluiting bij je mogelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +15

@yalerta 

Wat is Bonded Koper/DSL - dan? 

Reputatie 7
Badge +5

Klopt als een bus. Op jouw adres is een snelheid met BONDED haalbaar van 100mb.
Bonded wil zeggen als er ipv 2 aders 4 stuks gebruikt worden in de aanvoer kabel.
110 gedeeld door 2 is 55, jouw snelheid.

Helaas kun je alleen via KPN (en gelieerde) zogenaamde Pair bonding krijgen.

typfout gecorrigeerd adres was aders = draadjes

A Digital Subscriber Line bond consists of two or more DSL lines joined together. It is achieved by using multiple broadband-enabled phone lines and a bonder device. The bonder device is needed in order to merge the lines together and increase your overall internet speed

En in het nederlands zal er ook wel een uitleg te vinden zijn.

@yalerta 

 

Bedankt voor jou reactie, dus dat zou betekenen dat met mijn 2 draadjes maximaal 50mb kan krijgen? Dan is het verstandig om mijn abonnement terug te zetten naar normaal totdat ze op mijn glasvezel kunnen? 

Reputatie 7
Badge +5

@Joris1408 

Jazeker, zo ziet het er wel uit.

Wacht nog even of er een moderator zoals @Jason, @Brian langskomt, misschien heeft die nog een hoge hoed met een truc erin?

Ik weet niet precies hoe (op dit moment) de policy van Tmobile is als er wel glasvezel aanwezig is dit dan toch op de max van 100mb geëffectueerd (in de gang gezet) kan worden.

Postcodecheck bij Tmobile al gedaan?

@yalerta 

 

Volgens de postcode check:  ADSL, kabel & glasvezel internet zijn allemaal beschikbaar op jouw adres.

Nu heb ik tmobile vorige week aan de telefoon gehad en die gaven aan dat ze dit nog niet konden leveren/ zien. Het is nog niet lang geleden aangelegd door KPN. 

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

111 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

1000 Mbit/s

Klopt als een bus. Op jouw adres is een snelheid met BONDED haalbaar van 100mb.
Bonded wil zeggen als er ipv 2 adres 4 stuks gebruikt worden in de aanvoer kabel.
110 gedeeld door 2 is 55, jouw snelheid.
Helaas kun je alleen via KPN (en gelieerde) zogenaamde Pair bonding krijgen.

[...]

 

 

Er is helemaal geen bonded beschikbaar, het komt een beetje raar over als men de gegevens kopieert en plakt ipv een snip/print te maken maar als je goed kijkt staat bij Koper/DSL 111Mbit en bij Bonded Koper/DSL -              dus niet beschikbaar.

Er zou dus gewoon 100 geleverd moeten worden als er een abonnement van 100Mbit is afgesloten.

@Joris1408

Kun je die wandcontactdoos openmaken en een foto plaatsen van waar die rood/blauw kruisdraad vandaan komt? En waar gaat die daarna na toe?

Reputatie 7
Badge +15

@Joris1408

Geeft de T-Mobile postcodecheck 100 MB als haalbare snelheid aan?

@prodigy heeft gelijk, waarschijnlijk laat de bedrading in jouw woning de volledige snelheid niet toe. Heb je een ISRA in de meterkast waar de KPN kabel op is aangesloten of is dit het enigste punt?

Reageer