Beantwoord

IP-adressen China geblokkeerd

  • 12 March 2021
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen geleden kan ik de Mainland China sites niet bezoeken(zolas pan.baidu.com). Ik heb geprobeerd de modem opnieuw op te starten en opnieuw in te stellen, maar niets werkt. Ik heb geprobeerd DNS te wijzigen, maar het werkte niet. Mijn IP-adres lijkt geblokkeerd, wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door lemonkid 14 March 2021, 18:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @willem1212 

Ik heb de Zyxel met DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en bovengenoemde site werkt prima, misschien ook eens de clouflare DNS testen en dan de modem herstarten.

Kijk hier anders eens of je IP op een Blacklist staat.

Reputatie 7
Badge +14

Als jouw IP adres op die server is geblokkeerd, dan kun je dat vaststellen door vanaf een andere PC eens kijken of dat wel werkt. Indien ja, dan zou je se beheerder van die server kunnen vragen om je adres te verwijderen van de blacklist.

Hallo @willem1212 

Ik heb de Zyxel met DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en bovengenoemde site werkt prima, misschien ook eens de clouflare DNS testen en dan de modem herstarten.

Kijk hier anders eens of je IP op een Blacklist staat.

Nadat ik deed wat je zei, was mijn probleem niet opgelost. Ik heb ook gecontroleerd. Mijn IP staat niet op een Blacklist. Het is raar. Het gebeurde tien maanden geleden en het duurde even voordat het netwerk weer normaal was.

 

Reputatie 7
Badge +15

@willem1212 

Om een nieuwe IP adres te krijgen kun je je modem voor 24/48 afkoppelen of zoals Eric zij navraag doen bij de host .

Reputatie 3

@willem1212 Heb je software op je computer of in je modem/router om jezelf tegen ‘malicious sites’ te beschermen? Want dan kan het heel goed zijn dat de een of andere, met hoger intelligentie behepte, plotseling heeft bedacht om Baidu maar toe te voegen aan de lijst van sites die geblokkeerd moet worden.

Ook kan het nog op andere wijze. Zelf heb ik een Marantz receiver die radio signalen via een Marantz site ontving. Maar omdat de site door een ander bederijf werd verzorgd dat met Marantz een contract had en omdat Marantz eigenlijk eigendom is van Denon (……...) liepen de links via Marantz.com en Denon.com naar radiomarantz.com dat weer door rediodenon.com werd door-gelinkt naar de site die dan weer door-linkte naar de radiostations die de muziek aanleveren. En de software in mijn router besloot dat ik naar een site werd doorgesluisd die niet te vertrouwen was. En daarom blokkeerde mijn router de verbinding. Ik kan nu enkel verbinding krijgen door in mijn router die bescherming van Trend .Micro maar weer uit te zetten.

En ik maak al jaren gebruik van cloudflare dns. Dus als je op de een of andere manier software hebt dat bedoeld is om je te beschermen dan zou je dat eens uit kunnen schakelen.

Hallo @willem1212 

Ik heb de Zyxel met DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 en bovengenoemde site werkt prima, misschien ook eens de clouflare DNS testen en dan de modem herstarten.

Kijk hier anders eens of je IP op een Blacklist staat.

Hallo, Ik zie dat deze twee op de blacklist staan. Wat kan ik doen te verbeteren?

 

Reageer