Beantwoord

IPV6 werkt niet naar externe adress

  • 21 September 2017
  • 6 reacties
  • 1166 Bekeken

Er is geen IPV6 WAN enabled. IPV6 Ping naar ipv6.google.com geeft:
Pinging ipv6.google.com with 64 bytes of Data:
Send Packe Error !!!
Packets: Sent = 0, Received = 0, Lost = 0 (100% loss)

Ik kan dus geen IPV6 adressen benaderen. Dit moet normaal werken.
En het heeft ook gewerkt. Echter sinds een week of 6-8 niet meer.
Zijn er zaken gewijzigd, of staat er een optie fout in mijn modem?
icon

Beste antwoord door Xiphias 15 November 2017, 01:59

Bekijk origineel

6 reacties

Het betreft overigens een Daytrek vigor 2132F modem met glasvezel
Ik kan dus geen IPV6 adressen benaderen. Dit moet normaal werken.
Ik ben met je eens dat dit anno 2017 standaard zou moeten zijn op een internetverbinding, zoals XS4ALL dat bijvoorbeeld al doet op alle aansluitingen sinds 2012.
Voor zover ik weet ondersteunt T-Mobile dit echter niet en zijn er ook nog geen plannen voor.

Hoe had je eerder een IPv6 verbinding, was dat native of via een tunnel?
T-Mobile is erg laks op dat punt. Erg jammer aangezien de topics over IPv6 al jaren hier lopen en T-Mobile USA juist een van de grote succesverhalen op dat gebied heeft gemaakt.
Qua mobiele providers is er nog steeds geen in Nederland; België lacht ons vierkant uit.
Ik hoop dat T-Mobile op een gegeven moment het licht ziet en de eerste gaat zijn die zijn zaakjes op orde heeft voor de toekomst.
Reputatie 7
@carlo engels zoals Xiphias al aangeeft bieden wij op dit moment (nog) geen ondersteuning voor IPV6.
Helaas zijn de antwoorden niet bevredigend. Ik heb geen behoefte aan een IPV6 adres voor mijn locatie. Ik wil een deel (IPV6) van het internet benaderen dat T-mobile nu in het modem afsluit met IPV6 disabled. Dit mijn inziens een domme fout van T-mobile, daar ik er van overtuigd ben dat de routers van T-mobile al jaren IPV6 ondersteunen. Het uitdelen van een IPV6 adres aan je klanten is totaal iets anders dan het kunnen benaderen van IPV6. Ook het niet afgeven van een plandatum voor IPV6 adressen of het IPV6 extern adresseren, vind ik een echte nalatigheid.
Hoe zie je dit voor je? Het is technisch niet mogelijk om zonder zelf een IPv6-adres te hebben andere IPv6-hosts benaderen.

Er zijn wel oplossingen met tunnels die IPv6 vervoeren over IPv4, en die zijn met de Draytek van T-Mobile ook mogelijk. Het is alleen niet mogelijk om die tunnels in te stellen in de Draytek, dat moet in een andere computer of router in je netwerk gebeuren.

De tunnel gaat dan van een host in jouw netwerk naar een tunnel-provider (bijv. HE.net). Je hebt dan IPv6 op je lokale netwerk en verbinding met de rest van het IPv6-internet, terwijl de verbinding tussen jouw netwerk en T-Mobile alleen IPv4 heeft.

Reageer