Beantwoord

Is het modem van t-mobile nodig met de google nest wifi router?

  • 27 February 2021
  • 7 reacties
  • 608 Bekeken

Beste lezer, 

 

Ik heb sinds kort glasvezel internet via t-mobile. 

Alles werkt prima icm de google nest wifi router. 

Is het mogelijk om de modem van t-mobile te ontkoppelen en het internet direct op de nest wifi router aan te sluiten? 

 

Nu ontvang ik 2 wifi verbindingen (moden en router) wat wel storend is. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 27 February 2021, 08:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo ChrisL,

Dat zou wellicht wel kunnen maar dan moet je wel e.e.a. instellen (VLAN's) in de router en kan je geen vaste telefonie meer gebruiken.

Makkelijker is het om de wifi van het modem uit te zetten. (Knopje achterop de modem, of via admin inloggen en uitzetten)

Mvg. Marcel

Hallo ChrisL,

Dat zou wellicht wel kunnen maar dan moet je wel e.e.a. instellen (VLAN's) in de router en kan je geen vaste telefonie meer gebruiken.

Makkelijker is het om de wifi van het modem uit te zetten. (Knopje achterop de modem, of via admin inloggen en uitzetten)

Mvg. Marcel

Hee dat is een snel antwoord! 

 

Ik heb het knopje gevonden, het is gelukt 👍🏼

Hallo ChrisL,

Dat zou wellicht wel kunnen maar dan moet je wel e.e.a. instellen (VLAN's) in de router en kan je geen vaste telefonie meer gebruiken.

Makkelijker is het om de wifi van het modem uit te zetten. (Knopje achterop de modem, of via admin inloggen en uitzetten)

Mvg. Marcel

 

Dat zou wel fijn zijn. Dus dan zou ik de Zyxel eruit kunnen halen en de Nest gelijk aansluiten op de media converter? Scheelt weer een paar watt

Reputatie 7
Badge +4

@Theuntje nee. De google wifi ondersteund geen vlan tagging. Als je echt de t50 er tussen uit wil halen voor bijvoorbeeld dubbel nat issues dan zou er een managedswitch tussen moeten om zo de vlan tag er af te halen.

@Theuntje nee. De google wifi ondersteund geen vlan tagging. Als je echt de t50 er tussen uit wil halen voor bijvoorbeeld dubbel nat issues dan zou er een managedswitch tussen moeten om zo de vlan tag er af te halen.

https://support.google.com/googlenest/answer/9798157?hl=en

 

Volgens Google kan de Nest Vlan tagging wel aan?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Theuntje 

Google supports VLAN tag values of 2, 7, and 10 (from a possible range of 0 to 4095). If your ISP requires a different tag, your setup will require an additional device for it to work. To determine the proper tag required, check with your ISP or your modem’s manual.

T-Mobile gebruikt VLAN 300.

Hallo @Theuntje 

Google supports VLAN tag values of 2, 7, and 10 (from a possible range of 0 to 4095). If your ISP requires a different tag, your setup will require an additional device for it to work. To determine the proper tag required, check with your ISP or your modem’s manual.

T-Mobile gebruikt VLAN 300.

Dat is jammer :(

 

Kan T-mobile niet 2, 7 of 10 gebruiken?

Reageer