Beantwoord

Je verbinding is niet privé

  • 2 March 2021
  • 5 reacties
  • 674 Bekeken

Reputatie 1

Ik ontvang sinds enige tijd al de volgende melding (toevallig ook op de community website van T-Mobile):

--

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van community.t-mobile.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_REVOKED
--
Dit gebeurt in alle browers op mijn laptops en smartphones in huis, behalve in FireFox.

Gek genoeg niet op de t-mobiletv.nl pagina zoals er in een andere topic over wordt gesproken.
icon

Beste antwoord door Brian 3 March 2021, 16:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Vdveencorpataux  Welkom. 
Kijk eens of Dit antwoord je verder kan helpen!

Groetjes en hopelijk succes!

Reputatie 7

Hi @Vdveencorpataux, ik kijk graag met je mee! Zou je eens op het “slotje” of op meer informatie willen klikken en een screenshot kunnen maken van de certificaat melding die je ziet?

Gebruik je toevallig Apple devices? Zo ja zou dan eens willen controleren of alles up-to-date is qua software? Als dit het geval is en je blijft de melding zien zou je dan door willen geven welke apparaten en welke versies van de besturingsystemen en browsers je gebruikt? Dan gaan we er mee aan de slag!

Reputatie 1

Goedemorgen @Vdveencorpataux  Welkom. 
Kijk eens of Dit antwoord je verder kan helpen!

Groetjes en hopelijk succes!


Bedankt voor je reactie. Dit is helaas niet de oplossing. :-(

Reputatie 1

Hi @Vdveencorpataux, ik kijk graag met je mee! Zou je eens op het “slotje” of op meer informatie willen klikken en een screenshot kunnen maken van de certificaat melding die je ziet?

Gebruik je toevallig Apple devices? Zo ja zou dan eens willen controleren of alles up-to-date is qua software? Als dit het geval is en je blijft de melding zien zou je dan door willen geven welke apparaten en welke versies van de besturingsystemen en browsers je gebruikt? Dan gaan we er mee aan de slag!


Hi Brian,

Hierbij de screenshot.

Alle iPhones zijn staan op 14.4 en beide MacBooks staan op 11.2.2
Deze foutmelding heb ik al een enige tijd, maar begint nu wel vervelend te worden. De foutmelding had ik ook voor de recentste iOS en MacOS update's.

Alles qua caching en browsegegevens zijn geleegd en heb het in Safari, Google Chrome, Microsoft Edge. Behalve in FireFox.

Ik heb het idee dat dit probleem tot stand is gekomen nadat ik in de Zyxel router de DNS had aangepast naar Google i.p.v. de standaard van T-Mobile door de zoveelste internetuitval.
Dat aanpassen heeft het vele wegvallen van ons internet nagenoeg verholpen, echter wel deze foutmeldingen.
Ik moet zeggen dat ik ook bij twee andere instanties niet op hun site kom en dezelfde melding krijg.

De DNS is intussen ook weer teruggezet naar die van T-Mobile. Maar was ook niet de oplossing.

 

 

Reputatie 7

Hi @Vdveencorpataux Bedankt voor de aanvulling! Het ligt inderdaad niet aan de DNS maar door vermoedelijk een aanpassing aan de kant van Apple waardoor bepaalde certificaten niet meer geldig zijn. Onze IT geeft aan dat dit certificaat niet in ons beheer en de beheerder van het platform geeft aan dat ze het niet kunnen reproduceren en daarnaast lijkt niet iedereen er last van te hebben. Één van mijn collega's had hetzelfde issue maar deze kan er inmiddels wel weer op dus het is een aardige puzzel. We zijn er mee bezig en in dit topic plaats ik updates zodra ik meer weet. Bedankt voor de melding!