Beantwoord

Kabelinternet wordt naar 1Gbps opgewaardeerd

  • 18 June 2017
  • 7 reacties
  • 515 Bekeken

Dus T-Mobile wanneer gaan we het glasvezel internet eens upgraden?
icon

Beste antwoord door Sander 19 June 2017, 14:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb daar een stukje over gelezen op de site van totaaltv, dit ging over Telenet in Belgie en als alles doorgaat zou het pas in 2019 operationeel zijn.
Verder is te lezen dar er op 23 juni een demonstratie is dat is waarschijnlijk een laboratorium opstelling, daarbij kun je je afvragen hoeveel procent werkelijk behoefte heeft aan dergelijke snelheden welke zeker veel geld zal kosten, omgerekend denk ik aanmerkelijk meer dan de huidige 500mb bij de glasvezel providers.
Wel ben ik het met t.s. eens dat het voor glasvezelproviders technisch gezien vrij simpel is om de snelheden te verhogen, onlangs hebben een aantal providers dit gedaan ZONDER PRIJSVERHOGING, in het begin van kabelinternet werd dit door toen nog UPC ook regelmatig gedaan, nu niet meer!
http://www.totaaltv.nl/nieuws/kabelinternet-naar-1gbps-opgewaardeerd/
Reputatie 7
Hoi Hatejama, goede vraag! Ik zou ook best een upgrade willen naar 1000 Mb/s! Als ik zo de ontwikkeling zie van de afgelopen jaren, dan is dat ook zeker waar we naartoe gaan. Voor nu heb ik nog geen serieuze gesprekken opgevangen voor die snelheidsupgrade. Maar dat betekent niet alles natuurlijk.

Van onze klanten is maar een klein percentage op 500 Mb/s aangesloten. Voor een gewoon huis-tuin-keuken gebruik is 50 Mb/s al meer dan voldoende. Als je bedenkt dat een TV stream 6-8 Mb/s nodig heeft, is 1000 Mb/s natuurlijk wel erg veel overscore.

Maar als het kan, waarom niet. Ik vind het dan ook zeker een goed signaal om te horen dat andere providers (in een ander land) gaan upgraden. Dat moeten we zeker in de gaten houden!
Tja Tweak heeft het inderdaad ook al een tijdje.... Glasvezel moet makkelijk kunnen.
Hopen dat we bij glasvezel "de kraan" nu ook eens gaan openzetten! http://www.totaaltv.nl/nieuws/nederlandse-kabel-gaat-met-glasvezel-concurreren-internetsnelheid-naar-1gbps
Reputatie 7
Hey Hatejama, voor nu is het alleen Zeeland die op de rol staat, maar als er één schaap over de dam is, zullen de andere vast snel volgen. Ik ben alleen wel benieuwd wat de uploadsnelheid zal zijn als download naar 1Gb/s gaat.
1000/400 hebben ze het over....
Reputatie 7
Het netwerk is al geschikt, nu nog een pakket met Gigabit internet. (de Fiberlink is 1,25Gigabit)

Reageer