Beantwoord

Klacht over het installatieproces/Guidion

  • 22 January 2021
  • 4 reacties
  • 749 Bekeken

Beste T-Mobile,

Via deze weg een klacht omdat ik niet door jullie lange wachtrij heen kom.

20 januari ging het gebeuren; Mijn huis zou worden aangemeld bij T-mobile internet. Van KPN 50mbit naar T-mobile 1000mbit. Helaas liep het wat anders. Waar je (verplicht) 35 euro moet betalen voor een volledige ontzorging van een correcte aansluiting, ging het hier anders.

 

Guidion kwam op tijd langs voor de installatie van de ontvangen apparatuur. Dit stelt niet veel voor dus was vrij snel afgerond. Maar al snel bleek dat er geen signaal was waardoor het internet het niet deed. Na een snelle check bleek dat KPN een poort nog niet gepatcht had. Erg slordig maar dit komt vast vaker voor.

De monteur van Guidion gaf aan dat iemand van KPN dezelfde dag nog zou langskomen en verdween. Ik bleef achter zonder internet. Dan maar thuis werken via een hot spot, het werkt maar fijn is anders.

Die avond nog niks vernomen van KPN, dus daar begon het allemaal. Waar ik 35 euro moet betalen voor volledige ontzorging, moet ik nu zelf achter iedereen aan gaan bellen om mijn eigen internet te laten werken. Na ruim een half uur te moeten wachten in de rij bij KPN wisten ze mij te vertellen dat ik een ander nummer nodig heb, maar die waren pas de volgende dag bereikbaar.

Ik heb gelijk Guidion gebeld en zij gaven aan dat hun werk erop zat. Het was hun verantwoordelijkheid niet meer. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat zij hun werk nog moeten afmaken door in contact te treden met KPN om afspraken te maken. Na veel gezeur hebben we afgesproken:

  • Guidion maakt met KPN de afspraak om te zorgen dat ik een internet signaal thuis kan ontvangen.
  • Guidion komt bij mij daarna op bezoek om hun werk af te maken (Wifi check).

De beste man van Guidion gaf aan dat het 3 werkdagen kan duren voordat ik wat hoor. Onbegrijpelijk.

Om verder gepruts en ergenissen te voorkomen heb ik de volgende ochtend zelf maar contact op genomen met KPN. Aan het einde van de dag had ik weer internet, na 2 dagen zonder.

Tot op heden heb ik nog niks van Guidion gehoord. Maw, ze hebben hun werk nog niet afgerond. De wifi check met evt configuratie moet nog  worden uitgevoerd want het bereik is om te huilen in huis.

Daarnaast heb ik een max download snelheid van 60mbit (bedraad), waar upload op 90mbit zit.

Diezelfde avond heb ik nog met T-mobile gebeld om te kijken of het allemaal wel goed gaat. Mij werd verteld dat ze geen idee hebben waarom ik zulke lage snelheid heb en dat ik maar 2 dagen moet wachten omdat de snelheid dan ineens omhoog kan gaan.

Op dit moment moeten er dus nog 2 dingen gedaan worden:

  • De internet snelheid verhogen naar 1000mbit;
  • De wifi basis check uitvoeren.

Tot nu toe heb ik in die 2/3 dagen aardig wat uren gestopt in nabellen en dingen geregeld krijgen en ik heb nog steeds niet het gewenste resultaat. Om het nog mooier te maken: hier betaal ik nog 35 euro voor ook.

 

@T-Mobile: Graag met mij in contact treden om dit zsm opgelost te krijgen. Dit is een zeer slechte start.

icon

Beste antwoord door Boris 25 January 2021, 14:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

@skrobbert soms komt het voor dat de verbinding niet optijd is geleverd. hier kan en mag  de monteur niets aan veranderen. dit proccess is voor KPN Netwerknl. doordat hierdoor de wifi check niet kan worden uitgevoerd word deze niet uitgevoerd op een later tijdstip. Mocht je problemen hebben met de wifi dan kan T-Mobile een wifi service bezoek aanmaken. maar voor elke extra geplaatste wifi punt rekent T-Mobile €2,50 extra.

voor de lage snelheid bekabel zou je even rechtstreeks bekabeld moeten testen via de speedtest.net desktop app. dus zonder powerline adapter of andere apparaten tussen de computer en modem.

Reputatie 7

Hoi @skrobbert ,

Dank je wel voor het delen van je gevoel en ervaring. Dit is totaal niet de service en ervaring die wij voor ogen hebben. Ik wil er graag voor zorgen dat de rest van het welkom vlekkeloos verloopt en je helpen met de problemen waar je nu tegenaan loopt. 

Ik wil graag kijken of de Wifi-verbinding wordt beïnvloed door de lage, bekabelde snelheid. 

 Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Beste T-Mobile,

Via deze weg een klacht omdat ik niet door jullie lange wachtrij heen kom.

20 januari ging het gebeuren; Mijn huis zou worden aangemeld bij T-mobile internet. Van KPN 50mbit naar T-mobile 1000mbit. Helaas liep het wat anders. Waar je (verplicht) 35 euro moet betalen voor een volledige ontzorging van een correcte aansluiting, ging het hier anders.

 

Guidion kwam op tijd langs voor de installatie van de ontvangen apparatuur. Dit stelt niet veel voor dus was vrij snel afgerond. Maar al snel bleek dat er geen signaal was waardoor het internet het niet deed. Na een snelle check bleek dat KPN een poort nog niet gepatcht had. Erg slordig maar dit komt vast vaker voor.

De monteur van Guidion gaf aan dat iemand van KPN dezelfde dag nog zou langskomen en verdween. Ik bleef achter zonder internet. Dan maar thuis werken via een hot spot, het werkt maar fijn is anders.

Die avond nog niks vernomen van KPN, dus daar begon het allemaal. Waar ik 35 euro moet betalen voor volledige ontzorging, moet ik nu zelf achter iedereen aan gaan bellen om mijn eigen internet te laten werken. Na ruim een half uur te moeten wachten in de rij bij KPN wisten ze mij te vertellen dat ik een ander nummer nodig heb, maar die waren pas de volgende dag bereikbaar.

Ik heb gelijk Guidion gebeld en zij gaven aan dat hun werk erop zat. Het was hun verantwoordelijkheid niet meer. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat zij hun werk nog moeten afmaken door in contact te treden met KPN om afspraken te maken. Na veel gezeur hebben we afgesproken:

  • Guidion maakt met KPN de afspraak om te zorgen dat ik een internet signaal thuis kan ontvangen.
  • Guidion komt bij mij daarna op bezoek om hun werk af te maken (Wifi check).

De beste man van Guidion gaf aan dat het 3 werkdagen kan duren voordat ik wat hoor. Onbegrijpelijk.

Om verder gepruts en ergenissen te voorkomen heb ik de volgende ochtend zelf maar contact op genomen met KPN. Aan het einde van de dag had ik weer internet, na 2 dagen zonder.

Tot op heden heb ik nog niks van Guidion gehoord. Maw, ze hebben hun werk nog niet afgerond. De wifi check met evt configuratie moet nog  worden uitgevoerd want het bereik is om te huilen in huis.

Daarnaast heb ik een max download snelheid van 60mbit (bedraad), waar upload op 90mbit zit.

Diezelfde avond heb ik nog met T-mobile gebeld om te kijken of het allemaal wel goed gaat. Mij werd verteld dat ze geen idee hebben waarom ik zulke lage snelheid heb en dat ik maar 2 dagen moet wachten omdat de snelheid dan ineens omhoog kan gaan.

Op dit moment moeten er dus nog 2 dingen gedaan worden:

  • De internet snelheid verhogen naar 1000mbit;
  • De wifi basis check uitvoeren.

Tot nu toe heb ik in die 2/3 dagen aardig wat uren gestopt in nabellen en dingen geregeld krijgen en ik heb nog steeds niet het gewenste resultaat. Om het nog mooier te maken: hier betaal ik nog 35 euro voor ook.

 

@T-Mobile: Graag met mij in contact treden om dit zsm opgelost te krijgen. Dit is een zeer slechte start.

Je bent niet de enige met een klacht over het aansluitproces van Odido, wat ze hebben uitbesteed aan Guidion.

Wij zouden op 7 november aangesloten worden door Guidion. Het was sowieso al een ramp om een aansluitdatum in te plannen. Geen enkele medewerking of poging om mee te denken. Omdat wij beide in het onderwijs werken, en dus geen vrij kunnen nemen, heb ik geprobeerd om de afspraak in te plannen na 17:00 uur. Men weigert daar op enige wijze in mee te denken. Het tijdsblok is tussen 16:00-20:00 uur. contact hierover met Odido gehad. Na drie pogingen uiteindelijk iemand van de klantenservice die het zou gaan regelen en die me terug zou bellen. Je raadt het al: nooit meer iets van gehoord. Klachtenmail gestuurd: ook geen reactie op gekregen. Daar heb je het mee te doen. Na veel vijven en zessen krijgen we het voor elkaar dat we voor gisteren iemand om 15:45 uur in huis hadden. 
in de nacht van 6 op 7 november om 03:00 uur krijg ik een SMS dat de monteur er de volgende dag is om 16:45 uur MET EEN UUR SPELING er voor of er na😵. Had goede hoop dat dit zou gaan lukken, echter wordt ik om 15:00 uur door de monteur gebeld dat hij er bijna is. Wij waren dus nog niet thuis, want buiten het aangegeven tijdslot. Opmerking van de monteur: dan kom ik niet en moet je maar iets nieuws inplannen. 
 

thuisgekomen blijkt men de overstapservice wel te hebben uitgevoerd. Odido had aan onze vorige provider doorgegeven dat ons internet eraf kon. Gisteren zijn we vanaf 16:00 uur tot 19:00 uur continue aan het bellen geweest met zowel Odido al Guidion. Worden door beide van het kastje naar de muur gestuurd, maar men doet helemaal niets voor ons. 
 

Gevolg is nu dat we zonder internet en tv zitten. Hoge kosten maken om via onze mobiele hotspot nog iets te kunnen doen, en te horen krijgen dat men op zijn vroegst 21 november een keertje langs komt.

Odido heel fijn hoe jullie met nieuwe klanten omgaan. Geen enkel begrip tonen en geen enkele inspanning verrichten om een nijpend probleem op te lossen. Ondertussen heb ik al drie klachtenmails gestuurd met mijn telefoonnummer erbij met het dringende verzoek om in ieder geval te reageren. Maar zelfs dat is teveel gevraagd.

rest mij, geheel tegen mijn principes in, om mijn ervaring breed uit te gaan meten op de socials om anderen te behoeden voor dit zeer slechte product.

@Odido ik zou het zeer op prijs stellen als er op zijn minst contact wordt opgenomen en gezorgd wordt voor een accurate oplossing.

Reputatie 6
Badge +2

@Jan van Grunsven, allereerst bedankt voor het delen van je ervaring. Na het lezen van jouw bericht ben ik direct het systeem ingedoken om voor jou uit te zoeken hoe dit zit. Nu zie ik staan dat er een afspraak met Guidion is ingepland voor vandaag (10-11-2023). Ik denk daaruit op te maken dat het toch gelukt is een afspraak in te plannen. Dat is fijn! Ik hoop dat je na vandaag weer kan genieten van onze diensten. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen na vandaag of in de toekomst, dan ben ik er voor je!

Reageer