Beantwoord

Krijg niet waarvoor ik betaal internet/tv

  • 23 February 2021
  • 9 reacties
  • 314 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Goedemiddag.

Ik ben een vrij nieuwe klant bij Tmobile en wil toch eens weten.

Ben ik de enige die een contract heeft voor tmobile thuis waar ik voor 50Mbit betaal en 15 Mbit ontvang ?

Ik gebruik alleen de tv ,mijn kind gaat naar oma voor de online lessen omdat de ontvangst gewoon niet goed is.

Ik heb geen andere apparaten en alles is bekabeld.

Wifi op mijn mobiel is beter dan ontvangst op tv of laptop ,die gebruik ik dus ook niet meer!

Ik word van kastje naar de muur gestuurd,Guidon monteur is geweest,kon niets vinden.

Kpn monteur is geweest geeft aan dat ik maar een contract met Tmobile heb voor 26Mbit??En dat als ik een contract heb voor 50Mbit dat er wat moet worden omgezet in het kastje langs de weg. Maar al wat er gebeurt is niets.

Klantenservice tmobile geeft aan dat er aan gewerkt word,maar ook dat het niet opgelost kan worden!

Ik vind het zo oneerlijk dat bij afsluiten contract niet werd vermeld dat ik geen 50Mbit kon krijgen,sterker nog dat ik er wel voor betaal.

Blokkerig beeld,niet kunnen terugkijken,geen laptop o.i.d gebruiken want deze heeft dan regelmatig geen ontvangst.

Ben ik nu echt de enige hiermee??Vind dit toch wel een nalatigheid van Tmobile of op zijn minst valse voorlichting.

icon

Beste antwoord door Brian 26 February 2021, 15:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LcDns 

Op deze website kan je zien wat de maximaal haalbare snelheid is op jouw adres, deze snelheid zag je ook bij het bestellen.

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Ja dat klopt en toen heb ik nog nagebeld om te vragen of dit echt zo was.

Ja dat zou kloppen 50Mbit maar zou dan 40Mbit worden.....geen 15 Mbit.

Tmobile medewerker zegt ook dat ik een conract heb 26 Mbit ,dus zou raar zijn als dit niet zo is.

Maat goed....er is iets beloofd waarop ik mijn contract heb afgesloten en wat ik bij lange niet ontvang.

Nu weet ik dat ik nog op "koper" er is geen glasvezel.Maar ergens klopt het niet.Kpn zegt dat ik va  hun kast tot isra punt 26Mbit heb (oke door transport 22)maar daar kom ik dus bij lamge niet aan.

Kpn monteur is in huis geweest net als monteur van tmobile en alles zou funcrioneren.Maar dat doet het dus niet

Dit is wat ik vanmiddag nog van de klantenservicr terug kreeg.dus tmobile had eerlijk moeten zijn.En dat haal ik dus bij lange niet 15Mbit thats it

Waarschijnlijk wordt pair bonding bedoelt, hierbij worden 2 lijnen gecombineerd om een hogere snelheid te halen. Dit zou via de fourstack link van Waqqas te controleren moeten zijn. Zie je daar 1 of 2 vermelde snelheden?

Pair bonding wordt door T-Mobile niet geleverd, je zult het dan met de huidige snelheid moeten doen, of kijken of je het contract kan laten ontbinden omdat de toegezegde snelheid ruim minder is dan wat was afgesproken.

Pair bonding dat was hoe de het  kpn monteur benoemde.

Hij gaf aan dat tmobile dit aan hun door moest geven en hun(kpn) dit dan zou kunnen doen.

Fourstack link zegt mij niets...ik ben echt een leek wat dat betreft.

Maar als ik niet krijg waarvoor ik betaald en getekend heb "en" wat mij beloofd is.....

Wacht even bedoel je dit?

 

Dat bedoelde ik inderdaad. Volgens die gegevens zou je inderdaad wel rond de 40Mbit op 1 lijn moeten halen. 99% van de tijd kloppen die gegevens ook.

Halen de buren vergelijkbare snelheden via Koper/DSL? Probeer is een paar adressen. Fourstack past de snelheden aan afhankelijk van wat gehaald wordt, als iedereen in de buurt rond de 40Mbit zit zou dat ook bij jou moeten kunnen. Zie je bij een aantal adressen in de buurt echter een snelheid van ca 25 Mbit dan is dat waarschijnlijk wat daadwerkelijk geleverd kan worden. Met pairbonding worden 2 lijnen gebruikt en krijg je dan alsnog 50Mbit. Alleen zoals al gezegd, levert T-Mobile dit niet.

Dank de voor de hulp.

Gekeken met meerdere adressen in de straat alles zit tussen 36 en 40 in.Ik ga kijken of tmobile weer te pakken krijg ,want dar is een kwestie van wachten en engelen geduld.Of het nu via de telefoon is of de chat.Kijken of ik verder kom dan nu.Maar eerlijk vind ik het niet van tmobile.

 

Reputatie 7

Hi @LcDns, inmiddels hebben we vanuit de netbeheerder terug gekregen dat de snelheid op jouw adres op dit moment niet te verhogen valt. Ik moet dus met enigszins pijn in mijn hart inderdaad vaststellen dat de snelheid te wensen overlaat. Ik zie dat je inmiddels al met een collega hebt gesproken en dat je kosteloos op kan zeggen. Hierbij nog wel een tip, de DSL aansluiting die wordt gebruikt is dezelfde aansluiting dus als je op zoek gaat naar een andere provider dan kan je het beste op zoek gaan naar een provider die over wat anders dan DSL levert anders heb je grote kans dat je daar tegen dezelfde situatie aan gaat lopen. Succes met de zoektocht en als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten!

Reageer