Beantwoord

Lagere downloadsnelheid dan abonnement

  • 18 April 2021
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Ik heb een abonnement voor 100 MB/s download en uploadsnelheid. Echter als ik een game download op mijn pc, dan heb ik maar 4 of 10 mb per seconde. 

 

Hoe kan dit? Ik heb verder niks aan downloads of andere dingen aanstaan. Is dit een ding waar T-mobile iets in kan doen of ligt dit ergens anders aan?

icon

Beste antwoord door apis4 20 April 2021, 12:17

Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb een abonnement voor 100 MB/s download en uploadsnelheid. Echter als ik een game download op mijn pc, dan heb ik maar 4 of 10 mb per seconde. 

 

Hoe kan dit? Ik heb verder niks aan downloads of andere dingen aanstaan. Is dit een ding waar T-mobile iets in kan doen of ligt dit ergens anders aan?

Enkele vragen;

  1. Heb je, je computer met internet verbonden via Wi-Fi of bekabeld?
  2. Maak je gebruik van glasvezel of DSL?
  3. Wat is je internetsnelheid als je deze test via de Speedtest-App ?

 

Ja, heb /had ik ook: afhankelijk van de speedtest website, tussen de 30 en 1 Mbit download, 30 Mbit upload.

Monteur langs geweest: te veel ruis op de lijn. Ik wacht af wat KPN gaat doen.
Mijn bankwebsite is niet voorruit te branden, npostart / uitzendinggemist werkt prima. Die werkte bij 12 Mbit alleen soepel met toen cachen aan bij Flash.

Reputatie 6
Badge

Ik heb een abonnement voor 100 MB/s download en uploadsnelheid. Echter als ik een game download op mijn pc, dan heb ik maar 4 of 10 mb per seconde. 

 

Hoe kan dit? Ik heb verder niks aan downloads of andere dingen aanstaan. Is dit een ding waar T-mobile iets in kan doen of ligt dit ergens anders aan?


100Mbit verbinding =~ 10MB download snelheid

Reputatie 7
Badge +16

Wanneer men over Mbit/s spreekt gaat het over Megabit per seconde, dat is een andere eenheid dan MB/s, wat refereert aan Megabyte per seconde. 

De berekening van @apis4 is al top, maar een exacte berekening leert dat je dan 12,5 MB/s per seconde aan downloadsnelheid hebt, in het meest gunstige geval. Op Wifi is dit natuurlijk minder, omdat de snelheid die wij garanderen een bekabelde snelheid is. 

Hopelijk kun je met onze antwoorden uit de voeten. Zo niet, laat het weten, we helpen en denken graag mee op de Community! 😄

Reageer