Beantwoord

Lampjes groen, wel streaming video, geen internet

  • 1 February 2021
  • 8 reacties
  • 184 Bekeken

hallo allemaal, 

Sinds 28 januari heb ik een nieuwe aansluiting (basic internet) T-Mobile thuis, postcode 4382, router zelf ingeplugd en LAN en WLAN  ingesteld. Keurig op tijd is mijn aansluiting geactiveerd en kreeg ik een bevestigingsmail.  De eerste dag had ik een tijdje wel internet (heb een paar keer speedtest gedaan) maar vanaf s avonds geen verbinding meer kunnen krijgen vanaf mijn bekabelde desktop en ook mijn smartphone schakelt meteen naar 4g.

Wat is er aan de hand?:

- alle LED s op de ZYXEL router zijn groen

- lokaal netwerk en WiFi werken prima

- via WiFi aangesloten Android mediabox kan ik wel npo>start en Youtube kijken!!

- via LAN aangesloten zonnepanelen kunnen wel data in de cloud uploaden!

- GEEN internet op desktop pc

- GEEN internet op Android smartphone 

Tot zover geen oplossing van T-Mobile. Wie heeft er suggesties?

icon

Beste antwoord door Boris 4 February 2021, 14:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kaljouw 

Als ook de derde lampje van links groen is zou een herstart van je modem kunnen helpen?

Ik neem aan dat je een DSL verbinding hebt, hoe ziet jouw ISRA eruit en ben je er zeker van dat er geen aftakkingen of onnodige draden zijn aangesloten?

Goedemorgen, 

ik heb een vdsl aansluiting volgens mijn router, de aansluiting heb ik een jaar in gebruik gehad met een Tele2 router,  die heb ik losgekoppeld en de nieuwe router ingeplugd. 

Mijn ISRA heb ik vorig jaar moeten aanpassen en bestaat uit een nieuwe connector met RJ11 contact die met enkele meters telefoonkabel in de meterkast met de blauwe en rode telefoondraden is verbonden

Ook het derde ledje van links is groen, knipperend weliswaar. De router heb ik al diverse malen opnieuw op laten starten.

Al 4 dagen zonder internet thuis, een valse start voor T-Mobile zover. 

Gisteravond contact met de klantenservice gehad na het standaard half-uurtje in de wacht waarbij ik herhaaldelijk allerlei zinloze tips en loze beloftes voorbij heb horen komen. Ik schrok bijna toen uiteindelijk een uiterst vriendelijke vrouwenstem zich liet horen.  

Afin,  het verhaal gedaan, reset etc. en de zaak zou doorgezet worden naar de techniek. Max. reactie termijn 3 dagen ... help, het is 2021 !!

nog 2 dagen wachten, ik ben benieuwd....

Ik ben misschien een beetje naïef geweest om van provider te veranderen, maar het is toch ook weer geen rocket science wat ik vraag?  Ik heb een basic internet abonnement  ... hoe moeilijk kan het zijn .. basic.

T-Mobile kom op! laat me niet zitten aub

Reputatie 7
Badge +3

@Kaljouw 

Kijk eens of je het werkend kan krijgen door de default DNS te wijzigen;

Wijzigen DNS topic

Reputatie 7

Hoi @Kaljouw ,

Excuus voor de verlate reactie, maar hier ben ik. Ik kijk graag met je mee naar de situatie. Bovenstaande tip van @Pieter_B  kan nog wel eens de verlossende zijn, ben je in de gelegenheid geweest deze te bekijken? 

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met de telefonische klantenservice en er een digitale afspraak kan worden gemaakt met de Guidion monteur om het probleem op te lossen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Ik ben erg benieuwd.

Bedankt voor de reactie en tip, het wijzigen van de DNS heeft geen resultaat opgeleverd.

Vraag me wel af wanneer T-Mobile iets gaat doen 😣😠

Geen probleem @Boris,

Ik begrijp niet wat er zo positief is aan het contact met jullie zogenoemde en onbereikbare servicedesk. Standaard eerst een eeuwigheid in de wacht staan met een serie herhalende en onzinnige (voor mij iig) tips en vervolgens door een vriendelijke dame doe uiteindelijk ook helemaal niets voor mij kan doen noch doet  te woord te worden gestaan .. triest.. 

En dan wel hier met wollige woorden een beetje aanpappen. Vertel mij eens; wanneer gaat er echt iemand iets aan jullie probleem doen? Tot nu toe is T-Mobile wat mij betreft zeer in gebreke wat betreft het leveren van de dienst die ik afneem.

Wees er nog maar niet zo zeker van dat die afspraak met Guidion er gaat komen, het probleem ligt niet hier bij mij maar bij jullie, ga er eens wat aan doen , hup hup ... !

Opgelost:

- Smartphone Samsung op WiFi

internetblokkering stond AAN in het beheer-scherm 'verbinding'  bij mijn smartphone,  blijkbaar is dat de default setting??

 

- desktop pc bekabeld

Firewall instelling gewijzigd naar 'Laag' beschermings nivo, ??? 

 

Ok, ik ga ermee leren leven 

Reageer