Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25164 Bekeken

Reputatie 2

Sinds kort lukt het niet meer om op onze LG smart TV apps te downloaden uit de LG contentstore. dit probleem doet zich specifiek voor als de TV verbonden is met ons T-Mobile internet. Maakt daarbij niet uit of de TV via wifi of bekabeld verbonden is met internet. De TV kan wel andere content van internet halen. Een speedtest via de ingebouwde webbrowser geeft ook prima resultaten.

Onze apparatuur:

T-mobile TV en internet via een glasvezelkabel die binnenkomt op een DrayTek Vigor 2132FVn

Bekabelde verbinding DrayTek poort 3 met Entone TopBox (die prima werkt)

TV : LG OLED 55B9SLA, deze is via HDMI met de topbox verbonden en via wifi (of bekabeld, via poort 1 of 2 van de DrayTek) met internet. De internet content komt dus niet via de Topbox.

 

Het probleem is heel specifiek dat geen apps uit de content store van LG kunnen worden gedownload om te installeren op de TV. (bijvoorbeeld Netflix of YouTube app). Uiteraard alles al eens gereset en opnieuw opgestart. Ook TV opnieuw geinstalleerd na terugzetten naar begininstellingen. Vreemd genoeg lukte het toen ook niet meer om de benodigde landspecifieke gebruikersovereenkomsten van de TV te downloaden (wederom van LG) die geaccordeerd moeten worden.    

Als ik de TV verbind met de wifi van mijn (Vodafone) telefoon hotspot werkt alles wel naar behoren. Ik kan de TV dan installeren en ook apps downloaden en installeren uit de LG content store.

Vreemd genoeg kan ik eenmaal geinstalleerde apps wel gebruiken via ons T-mobile internet. Dus bijvoorbeeld Netflix werkt gewoon als de app eenmaal geinstalleerd is (content komt dan niet meer van LG, maar van de Netflix server). 

Omdat de TV het wel doet op mijn hotspot vermoed ik dat het probleem ergens in een hele specifieke intstelling tussen de DrayTek/T-Mobile internet en LG zit. 

Ik heb de instellingen van de DrayTek al nagelopen (met kennis van zaken op hoofdlijnen, maar ben zeker geen expert), maar zie niets geks. 

Iemand enig idee?

Groet, Marcel

 

 

 

 

      

 

icon

Beste antwoord door JeroenGroenouwe 23 November 2020, 19:07

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik me goed voorstellen @Rolinx, maar mocht je er toch gebruik van willen maken, let me know. Dan zorg ik ervoor dat dit geregeld wordt!

Hi Jason, dank voor reactie en het mee denken. Ik vind echter de oplossing zoals aangeboden sub-optimaal. Het trekken van de kabel lijkt me de beste oplossing. Mochten deze kosten te hoog zijn dan laat ik je nog iets weten irt jouw aanbod. Mvg Rob 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rolinx, uiteraard zijn jouw frustraties omtrent de situatie zeer begrijpelijk, excuses als er niet op een menselijke wijze uitgelegd is waarom er geen support geboden wordt op draadloze verbindingen voor de tv. Onze streams werken het beste wanneer de TV Box bekabeld aangesloten is, daarmee verlies je de minste kwaliteit en kunnen we garanderen dat er een bepaalde kwaliteit geboden dient te worden (een streamkwaliteit van circa minimaal 95 procent). Bovendien kunnen we wanneer apparatuur draadloos verbonden is, niets aflezen uit metingen en wordt het in principe giswerk. Wellicht dat het daarom voor jou aantrekkelijker is om bijvoorbeeld via een Chromecast of Apple TV te kijken. Dan kun je TV Anywhere aanzetten en stream je rechtstreeks naar de tv zonder verlies van signaal én kun je van hetzelfde zenderaanbod gebruikmaken.

Om je hierin tegemoet te komen, wil ik graag voorstellen dat wij de helft van de eventuele aanschafkosten van zo'n Chromecast à € 39 vergoeden. Dit komt neer op € 19,50 en dat zal dan op een volgende factuur verrekend worden. 

Dat is in jouw geval denk ik de beste oplossing. Zo heb je geen ellenlange draden door de kamers heen lopen en kun je evengoed genieten van het tv-aanbod. Is dat wellicht een ideetje? Laat het me weten, dan help ik je zo goed mogelijk en maak ik de compensatie in orde voor je.

Hi Demi, dank voor reactie. De TV bleef hangen bij netwerk starten. Via klantenservice vrijdagmorgen contact gehad en zij hebben 45 min geprobeerd om dit probleem op te lossen zonder resultaat. Afgesproken was dat er diezelfde dag contact zou worden gelegd voor het maken van een afspraak zodat er een monteur zou langskomen. Na een hele dag wachten heb ik 's avonds weer met klantenservice gebeld en deze gaf aan dat een andere afdeling dit ticketnr geannuleerd heeft omdat zij vinden dat de oplossing erin ligt om de kabel vanuit de modem rechtsreeks na de tv te trekken en TV niet via WiFi versterker te laten lopen. Ik ben hier zeer boos om geworden omdat dit niet de oplossing is die ik wens en ook niet noodzakelijk is. Ik heb vervolgens een vriend van me een aantal uren gebeld en het probleem ligt aan de wifi versterker. Het netwerk hiervan wordt door geen enkel apparaat in huis gevonden. Alle telefoons, laptops, ipads lopen via netwerk modem en kunnen versterker niet zien. We weten nog niet hoe we dit moeten oplossen. Ik heb nu een kabel over de vloer van woonkamer lopen vanuit de meterkast naar de tv en alles (tv zenders, internet, goede youtube/netflix) werkt. Maar je begrijpt dat dit niet de permanente oplossing is. Dus als je nog tips hebt graag…

Ondertussen ben ik op zoek naar een elektricien die de kabel gaat trekken, zonde van het geld en niet tevreden over service t-mobile.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Rolinx , super dat je de wifi weer aan de praat hebt gekregen. Nu de TV nog! Ik heb de TV Box uitgelezen, Zo te zien is er wel signaal. Kan je wel al in de TV Box en de zenders zien of blijft het ervoor hangen op ‘netwerk starten’? Zou je in dat geval ook de TV Box willen resetten? Mocht dit ook niet werken, wellicht dat er dan een registratiefout is op de TV Box. Mocht dit het geval zijn, dan kan de technische dienst dit voor jou herstellen. Ik ben benieuwd!

Ik heb zojuist een frabrieksreset van de modem gedaan en de apparaten (inclusief tv) maken weer contact met WiFi. Echter ik ontvang geen tv zenders meer. TV geeft aan Netwerk starten. Iemand idee wat ik moet doen? Mvg Rob

Inmiddels heb ik gepoogd om handmatig een kanaal in te stellen in modem instellingen. Het netwerk liep vast en nu heb ik geen wifi meer door het gehele huis waardoor TV niet werkt, laptop en ipads geen internet meer. Ik kan ook niet meer inloggen in de modem omdat ik niet verbonden met het netwerk. Lampjes modem 2.4 en 5 Ghz branden ook niet meer. Graag hulp!

Beste T mobile,

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb  alles al geprobeerd maar zowel YouTube als Netflix blijven storingen geven op mijn LG tv. Ik heb de DNS al op 8.8.8.8 staan en ik heb een Zyxel router. Ik ben een nieuwe klant sinds 3 weken. Van te voren in België gewoond en met Telenet nergens last van gehad. Ik heb  al een paar keer de klantenservice gebeld en die geven aan niks voor mij te kunnen betekenen en verwijzen mij door naar de community voor hulp. Ik heb nog nooit zo een slechte klantenservice gehad. De WiFi op andere apparaten (iPhone, samsung, ipad) werkt uitstekend evenals de gewone tv zenders. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb notabene mijn mobiele abonnementen speciaal hiervoor met 2 jaar verlengd en enorme spijt!! Help!!

Hgr Rob

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thomac, mijn oprechte excuses: ondanks het feit dat je meerdere moderators getagd hebt, is jouw bericht tussen wal en schip beland. Daar is geen smoes voor te verzinnen, maar soms worden topics per ongeluk gearchiveerd terwijl er gewoon netjes om een reactie gevraagd is. Dat is zeer onfortuinlijk en hebben we inmiddels goed in de smiezen. Sorry voor het ongemak en de veel te late reactie! 

Gelukkig hebben mijn collega's van de Klantenservice wel gereageerd en meteen dé oplossing geboden. We gaan ons uiterste best doen om dit soort technische mankementen te voorkomen en ik ben blij dat je de oplossing gedeeld hebt, bedankt daarvoor. 

Indien we je toch nog ergens anders mee kunnen helpen, beloof ik je dat jouw vraag dit keer zo snel mogelijk opgepakt wordt!

Geen reacties hier van t-mobile dus heb de klantenservice gebeld. Inmiddels is een m’n vigor vervangen door een media converter + zyxel. Alles werkt nu probleemloos (met TV terug naar default instellingen)

problem solved.

Reputatie 5

Hi 

sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)


Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...

Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.

Wie kan me helpen?

 

Slecht internet kan bij tmobile zitten, bv het doorverwijzen via het zogenoemde DNS werkt niet goed (dit kun je meestal handmatig aanpassen in je tv, tablet of zelfs op het modem. Een alternatief voor het vaak genoemde alternatief Google DNS (8.8.8.8) is OpenDNS (208.67.222.222)).

Maar wellicht is de WiFi gewoon niet optimaal ingesteld op je eigen modem (router). 
In dat geval kan het aanpassen van bepaalde instellingen op je modem, zoals het te gebruiken kanaal (zet maar handmatig op 9 bv) een oplossing zijn.

Hi Yalerta, dank voor de snelle response. Alle andere apparaten op de tplink m5 werken top.
Ik heb ‘n glasvezelverbinding met draytek vigor 2132FVn. @Jason @Brian @Lisa mocht een nieuw modem mijn probleem kunnen oplossen dan wil ik daar graag gebruik van maken!

Reputatie 7
Badge +5

@Thomac

Helaas is er geen duidelijk antwoord te verwachten.

T-mobilie ligt, nogal zwak uitgedrukt, te klooien met het netwerk. DNS servers, VPN netwerken die niet willen verbinden, Uploadsnelheden die niet gehaald worden.

Dit alles omgeven met een behoorlijke mist van uit Tmobile zelf. Geen directe antwoorden of erom heen draaiend op vragen. Zelfs niet reagerend waar een moderator eerst zelf een vraag stelt en er dan niet meer op reageert.

In jouw specifieke geval is, zo te lezen, niet aan te duiden of het probleem intern of extern ligt.

De Draytek is inmiddels een klassieke modem met een End Of Live status. De TP-link M5 mesh is een moderne wifi oplossing en als dat met een UTP kabel op de Draytek aangesloten is zou het goed moeten werken.

Hoe werken de andere wifi apparaten? Al is daar geen directe vergelijking mee aan te duiden.

Als eerste zou Tmobile middels een moderator als @Jason@Brian of @Lisa kunnen proberen de modem te wisselen naar een Zyxel die van een modernere generatie is. Betreft het een glasvezel of DSL aansluiting?

Wacht even hun reactie af.

p.s. Mijn buiten LG TV staat door de slechte weersomstandigheden nog op zolder dus kan nog geen testen uit voeren.

Hi 

sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)


Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...

Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.

Wie kan me helpen?

Reputatie 7
Badge +5

@Marty_J

Korte samenvatting over het bijna 40 minuten durende filmpje.

Al die grote DNS providers houden 24 uur bij wat jij allemaal op jouw IP adres aan het doen bent. (vaak  door Amerikaanse wetten waar de overheid vrijheid predikt maar graag controle houdt op diezelfde vrijheden)

Via de DNS van je provider mag je hopen dat die jouw internet aanvragen niet analyseren om te kijken wat voor persoon jij bent. Indien jouw aanvraag zich niet in de tabellen van de DNS server van diezelfde provider bevind gaat deze daarna pas bij de grote DNS servers vragen of het daar wel bekend is en verdwijnt de aanvraag in een nog groter aantal aanvragen waardoor herleiden naar jouw eigen IP adres moeilijker is.

Helaas is er een oud spreekwoord dat zegt “Gemak dient de mens” En dat is het probleem, Fijn dat Bert Huber bezorgd is om onze privacy, maar als de DNS server van b.v. T-mobile slecht presteert willen de mensen toch graag dat hun verzoeken om het juiste IP adres van hun computer, TV, telefoon snel afgehandeld worden.

De oplossing blijkt dan vaak een directe aanvraag bij die “grote” DNS servers die dat IP adres wel weten te vertellen. En dat is dan het gemak nummer 1. Daarbij hebben Cloudflare en Google ook het voordeel dat ze eenvoudig te onthouden IP adressen hebben zoals 1.1.1.1 en 8.8.8.8, Dat is gemak nummer 2.

Maar moeten wij ons als gemiddelde gebruiker zorgen maken, hoogst waarschijnlijk met een e-mailadres bij Google, Microsoft of ander-zinds en misschien daaraan gekoppeld een Cloud (internet) opslag wat die synchronisatie van mijn foto's van telefoon en pc/tablet zo makkelijk maakt?

Dus over het hier op dit forum regelmatig gegeven advies m.b.t. de “makkelijke” DNS servers, voor wat mijn mening daarover waard is (just my 2 cents)
Laten de “overheden” dit maar oplossen en (proberen) te reguleren. Als ik een app op mijn LG TV wil installeren zal het me op dit moment worst wezen dat ze in de USA kunnen zien dat ik een (blote) filmpjes app installeer op mijn uit Zuid Korea afkomstige Lucky Goldstar toestel.

Reputatie 3

Misschien is dit niet het juiste topic om hierover te beginnen maar ik zie hier op het forum regelmatig dat er aangeraden wordt om een Google/Cloudflare of zoals @Lisa aangeeft een OpenDNS server gebruiken. Alhoewel dit vaak het probleem kan oplossen kleven hier toch ook wel wat nadelen aan in het kader van privacy en security. Dit wordt er echter nooit bij verteld. Bij deze dan ook even een linkje naar een podcast van Bert Huber, de bedenker van PowerDNS, over precies dit euvel.

 

 

Reputatie 7

Hi @Pinar1, top dat jij gelijk aan de bel trekt en meteen al wordt geholpen door @yalerta! 🎈

Soms is een open DNS ook dé oplossing en die optie wil ik dan ook graag aan jou meegeven. Dit doe jij door de DNS server in te stellen op 208.67. 222.222. Laat jij het weten of dit voor jou heeft gewerkt? Fingers crossed! 

Inderdaad!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi,

ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs.

Mogen we aannemen dat je de DNS server hebt ingesteld op de 8.8.8.8 of 1.1.1.1

De DNS server kun je ook instellen in de Tmobile modem 192.168.178.1 inloggen met admin en dan bij Netwerkinstellling →  DNS Entry één of meerdere van de de genoemde ip adressen invoeren.

Hoi,

ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs. Ook heb ik de tv stekker eruit gehaald en internet opnieuw opgestart. Maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Reputatie 1

@john60

Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.

De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.


thy

Reputatie 7
Badge +5

@john60 

Ja. dat klopt. Een dns service is niet veel meer als een computer met tabellen waar in de ene kolom de “internetnaam” staat van iets en in de andere kolom staat het (fysieke) IP adres.

De “Internetnaam” kan dan hetzelfde blijven als het (fysieke) IP adres wijzigt. B.v. zoals als bij een bedrijf met een verhuizing naar een groter pand.

Reputatie 1

Dus. Ipv 8.8.8.8 die andere cijfers invullen van opendns?

Reputatie 7
Badge +5

Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???

Wat is er op tegen om de DNS server op 8.8.8.8 of 8.8.4.4. of 1.1.1.1 te gebruiken?

Er zijn geen voordelen om je tv zijn ipadres voor de LG content store via de Tmobile DNS service te laten lopen. Het is niet sneller, langzamer, duurder of goedkoper. Aangezien Tmobile met zijn netwerk nogal eens ligt te rommelen, groeistuipen?, is die externe instelling beter.
Of zet het eens op opendns met 208.67.222.222 of 208.67.220.220

Reputatie 1

Kon weer geen mijn lg content opstarten, toch raar. Weer op 8.8.8.8 gezet en hij deed het weer de lg content. Ik denk zet de lg weer op automatisch internet dus dns server weer op die van t-mobile. Lg content opgestart, starte meteen ( ik denk tv heeft die onthouden) want daarna een app proberen te downloaden, dus niet. ik weer de DNS veranderd en de app werd meteen gedownload.

 

Iemand die hier mee bekend is en oplossing hiervoor???

Reageer