Beantwoord

LG TV kan niet downloaden uit LG content store via T-Mobile internet

  • 17 November 2020
  • 62 reacties
  • 25170 Bekeken

Reputatie 2

Sinds kort lukt het niet meer om op onze LG smart TV apps te downloaden uit de LG contentstore. dit probleem doet zich specifiek voor als de TV verbonden is met ons T-Mobile internet. Maakt daarbij niet uit of de TV via wifi of bekabeld verbonden is met internet. De TV kan wel andere content van internet halen. Een speedtest via de ingebouwde webbrowser geeft ook prima resultaten.

Onze apparatuur:

T-mobile TV en internet via een glasvezelkabel die binnenkomt op een DrayTek Vigor 2132FVn

Bekabelde verbinding DrayTek poort 3 met Entone TopBox (die prima werkt)

TV : LG OLED 55B9SLA, deze is via HDMI met de topbox verbonden en via wifi (of bekabeld, via poort 1 of 2 van de DrayTek) met internet. De internet content komt dus niet via de Topbox.

 

Het probleem is heel specifiek dat geen apps uit de content store van LG kunnen worden gedownload om te installeren op de TV. (bijvoorbeeld Netflix of YouTube app). Uiteraard alles al eens gereset en opnieuw opgestart. Ook TV opnieuw geinstalleerd na terugzetten naar begininstellingen. Vreemd genoeg lukte het toen ook niet meer om de benodigde landspecifieke gebruikersovereenkomsten van de TV te downloaden (wederom van LG) die geaccordeerd moeten worden.    

Als ik de TV verbind met de wifi van mijn (Vodafone) telefoon hotspot werkt alles wel naar behoren. Ik kan de TV dan installeren en ook apps downloaden en installeren uit de LG content store.

Vreemd genoeg kan ik eenmaal geinstalleerde apps wel gebruiken via ons T-mobile internet. Dus bijvoorbeeld Netflix werkt gewoon als de app eenmaal geinstalleerd is (content komt dan niet meer van LG, maar van de Netflix server). 

Omdat de TV het wel doet op mijn hotspot vermoed ik dat het probleem ergens in een hele specifieke intstelling tussen de DrayTek/T-Mobile internet en LG zit. 

Ik heb de instellingen van de DrayTek al nagelopen (met kennis van zaken op hoofdlijnen, maar ben zeker geen expert), maar zie niets geks. 

Iemand enig idee?

Groet, Marcel

 

 

 

 

      

 

icon

Beste antwoord door JeroenGroenouwe 23 November 2020, 19:07

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 3

Net ook even in een andere topic gekeken .... En ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google)

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

 

@Jason: ergens in jullie DNS gaat het niet goed! Dit is toch echt jullie probleem als T-Mobile.

 

[Moderator edit] Het omruilen van het modem (Draytek) is de permanente oplossing voor dit issue. Neem hiervoor contact op met ons: contact klantenservice.] 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi,

ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs.

Mogen we aannemen dat je de DNS server hebt ingesteld op de 8.8.8.8 of 1.1.1.1

De DNS server kun je ook instellen in de Tmobile modem 192.168.178.1 inloggen met admin en dan bij Netwerkinstellling →  DNS Entry één of meerdere van de de genoemde ip adressen invoeren.

Hi allen,

Dankzij dit topic de oplossing gevonden. Ook een draytek modem dus. Het aanpassen van de DNS is de oplossing. Heb gelukkig niet lang hoeven te zoeken. Bij de foutmelding direct aan het googlen geslagen. Bedankt voor de workaround! Heel fijn T-mobile Community.

@Brian doen jullie nog steeds de modem omwisselen? Of is er inmiddels een andere oplossing voor dit probleem?

Reputatie 3

Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?

Hoi @Brian ,

Vandaar dat ik net een sms kreeg hahaha. Prima dat ik hiermee ga testen. De LG app doet het soms wel en niet via jullie DNS. Ook ervaar ik dat de app store op m'n Samsung S9 hapert bij het downloaden van apps via jullie primary en secundaire DNS. Als ik die aanpas naar doe van Google gaat het direct. 

Misschien helpt de Zyxel ook daarvoor. 

Dinsdag 2 februari komt de monteur. Daarna testen en kom ik met mijn antwoord.

Groet Jeroen

Reputatie 2

@JeroenGroenouwe bedankt voor de tip! Bij ons werkt alles nu ook weer. Ik had die tip al eerder langs zien komen en toen geprobeerd, maar waaschijnlijk heb ik toen iets fout gedaan. Nu werkt het. 

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Hi Jason, dank voor reactie en het mee denken. Ik vind echter de oplossing zoals aangeboden sub-optimaal. Het trekken van de kabel lijkt me de beste oplossing. Mochten deze kosten te hoog zijn dan laat ik je nog iets weten irt jouw aanbod. Mvg Rob 

Reputatie 6
Badge +3

Gezien je gebruik maakt van het Draytek modem, kan je eens kijken of de tijd daar goed staat. 

Anders zou het wel eens hierdoor kunnen komen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hoe-kan-ik-de-tijd-veranderen-op-draytek-vigor-2132f-modem-326538

Reputatie 2

Wat een top tip! Tijd en datum staan inderdaad niet goed (januari 2000). Ik ga contact opnemen met T-Mobile. Thanks. Nu maar hopen dat het daarna opgelost is. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marcel.krikke 

Je zegt "sinds kort"

Werkte alles daarvoor naar behoren en is er sindsdien iets gewijzigd?

Krijg je een melding als het niet lukt?

Hoi,

ik heb een lg oled tv waarbij de store ook niet meer werkt. Ik heb al van alles geprobeerd. Datum van tmobile staat goed. Ik heb internet ook al op 8.8.8.8 gezet maar tevergeefs. Ook heb ik de tv stekker eruit gehaald en internet opnieuw opgestart. Maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Inderdaad!

Hi 

sinds ‘n paar dagen in het bezit van ‘n LG TV en ik heb de zelfde problemen gehad al eerder omschreven, geen content downloaden etc. DNS server ingesteld op 8.8.8.8 en het begon allemaal te werken. (Later ook ip6 uitgeschakeld, daardoor lijkt het issue wat minder voor te komen maar dat is op basis van ‘n dag gebruik met deze instelling)


Maar helaas blijft het niet werken. Het komt regelmatig voor dat bijv. YouTube of de NPO app niet verder komen dan het opstart logo. Als ik dan de WiFi verbinding van de TV uit en aan zet werkt alles weer direct maar tijdelijk. Als het werkt, werkt ‘t goed en snel maar het is gewoon wachten op ‘t volgende issue...

Heb een draytec Vigo 2132 modem en ik gebruik tplink m5 mesh voor de WiFi dat feilloos werk met alle andere WiFi gebruikers in huis.

Wie kan me helpen?

Reputatie 2

We hebben de TV afgelopen zomer gekocht. Toen werkte alles prima. Ik heb de TV toen wel op automatische updates voor firmware ingesteld, dus wellicht is er inmiddels een update geweest. Ik kan wel zien welke versie er nu op staat, maar kan niet de geschiedenis inzien en weet ook niet meer welke versie erop stond toen we de TV kochten. Dat zou dus veranderd kunnen zijn. 

Ik krijg in de content store geen specifieke foutmelding. De apps downloaden gewoon niet. Bij (her)installie van de TV kreeg ik bij het downloaden van de gebruikersovereenkomsten wel een melding dat die niet gedownload konden worden omdat de server (van LG?) nu niet bereikbaar was.

Ik heb gisteravond nog wat zitten speuren in andere topics op dit forum en kwam een probleem tegen van iemand die problemen had met connectie naar IPTV. Daar bleek dat T-Mobile specifieke IP ranges blokkeert. Zou dat hier ook aan de hand kunnen zijn? 

 

 

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.

For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.

For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844

 

Ik heb dit een aantal keren geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Weet iemand waar het aan ligt?? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rolinx, uiteraard zijn jouw frustraties omtrent de situatie zeer begrijpelijk, excuses als er niet op een menselijke wijze uitgelegd is waarom er geen support geboden wordt op draadloze verbindingen voor de tv. Onze streams werken het beste wanneer de TV Box bekabeld aangesloten is, daarmee verlies je de minste kwaliteit en kunnen we garanderen dat er een bepaalde kwaliteit geboden dient te worden (een streamkwaliteit van circa minimaal 95 procent). Bovendien kunnen we wanneer apparatuur draadloos verbonden is, niets aflezen uit metingen en wordt het in principe giswerk. Wellicht dat het daarom voor jou aantrekkelijker is om bijvoorbeeld via een Chromecast of Apple TV te kijken. Dan kun je TV Anywhere aanzetten en stream je rechtstreeks naar de tv zonder verlies van signaal én kun je van hetzelfde zenderaanbod gebruikmaken.

Om je hierin tegemoet te komen, wil ik graag voorstellen dat wij de helft van de eventuele aanschafkosten van zo'n Chromecast à € 39 vergoeden. Dit komt neer op € 19,50 en dat zal dan op een volgende factuur verrekend worden. 

Dat is in jouw geval denk ik de beste oplossing. Zo heb je geen ellenlange draden door de kamers heen lopen en kun je evengoed genieten van het tv-aanbod. Is dat wellicht een ideetje? Laat het me weten, dan help ik je zo goed mogelijk en maak ik de compensatie in orde voor je.

Geen reacties hier van t-mobile dus heb de klantenservice gebeld. Inmiddels is een m’n vigor vervangen door een media converter + zyxel. Alles werkt nu probleemloos (met TV terug naar default instellingen)

problem solved.

Reputatie 3

Hmmm vaag.. sinds inderdaad een dag of 6 hier ook geen verbinding met de LG Store.

Ik lees deze topic en kijk in m'n router.. en jawel .. ook te jaar 2000!

 

Hmmm zo dus bellen met de helpdesk

NTP time server bij T-Mobile wellicht niet goed.. maar die instellingen zitten voor ons achter vergrendeling. Daarvoor moet je in het admin menu inloggen. 

 

Reputatie 7

Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?

Beste T mobile,

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb  alles al geprobeerd maar zowel YouTube als Netflix blijven storingen geven op mijn LG tv. Ik heb de DNS al op 8.8.8.8 staan en ik heb een Zyxel router. Ik ben een nieuwe klant sinds 3 weken. Van te voren in België gewoond en met Telenet nergens last van gehad. Ik heb  al een paar keer de klantenservice gebeld en die geven aan niks voor mij te kunnen betekenen en verwijzen mij door naar de community voor hulp. Ik heb nog nooit zo een slechte klantenservice gehad. De WiFi op andere apparaten (iPhone, samsung, ipad) werkt uitstekend evenals de gewone tv zenders. Wat kan ik nog meer doen? Ik heb notabene mijn mobiele abonnementen speciaal hiervoor met 2 jaar verlengd en enorme spijt!! Help!!

Hgr Rob

Inmiddels heb ik gepoogd om handmatig een kanaal in te stellen in modem instellingen. Het netwerk liep vast en nu heb ik geen wifi meer door het gehele huis waardoor TV niet werkt, laptop en ipads geen internet meer. Ik kan ook niet meer inloggen in de modem omdat ik niet verbonden met het netwerk. Lampjes modem 2.4 en 5 Ghz branden ook niet meer. Graag hulp!

Ik heb zojuist een frabrieksreset van de modem gedaan en de apparaten (inclusief tv) maken weer contact met WiFi. Echter ik ontvang geen tv zenders meer. TV geeft aan Netwerk starten. Iemand idee wat ik moet doen? Mvg Rob

Reputatie 7

Hoi @Agepagelage

 

Ik vermoed dat het bij jou een heel ander issue is, aangezien jij gebruikmaakt van een ander modem. 

 

Kun je eerst het Wifi-stappenplan doorlopen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-internet.

 

Helpt dat niet? Kun je dan de volgende vragen beantwoorden?

 

  1. Kun je wel met andere apparaten verbinden met de Wifi?
  2. Werkt het bekabelde internet nog wel? 
  3. Welke lampjes branden er op het Zyxel modem?

Hier ook een probleem met Tmobile internet in combinatie met een lg tv. Ik kan helemaal geen verbinding meer maken met wifi.

Reputatie 7

@JeroenGroenouwe Die vertraging is interessant, als je dit in kaart kan brengen dan zou dat super zijn, dan speel ik dat door aan ons netwerk team. Dat er een hogere snelheid beschikbaar is klopt, wij nemen 100 Mbit/s af op het netwerk, dit is een bewuste keuze omdat we het voor iedereen betaalbaar willen houden en we de kosten voor het aanbieden van een hogere snelheid via het WBA netwerk op dit moment te hoog vinden. We zijn wel volop bezig om ons eigen Glasvezel netwerk uit te breiden, hierop bieden we wél de snelheid van 100 Mbit/s aan!

@senza Dit specifieke probleem lijken we gelukkig op te kunnen lossen door het wisselen van de Draytek voor een ander type modem. Overigens wordt de modem niet standaard gewisseld bij een verlenging dus excuses voor de onjuiste informatie hierover. Ik heb zojuist de modemwissel alsnog voor je aangevraagd en je ontvangt bericht van onze monteursdienst om hiervoor een afspraak te maken (er is ook installatie van een media convertor nodig, de monteur zorgt dat dit direct goed gebeurt).

Reageer