Beantwoord

mega.nz website geblokkeerd?

  • 5 April 2021
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Het lijkt erop dat ik niet bij de mega.nz website kan. Als ik dit adres probeer te pingen dan krijg ik alleen maar timeouts. In de browser doet de website het ook niet.

De alternatieve mega.co.nz en mega.io domeinen reageren wel op pings, maar verder zijn deze onbruikbaar omdat deze ook verbinden met mega.nz.

Ik heb mijn DNS veranderd naar Google of OpenDNS, maar dit heeft geen verschil gemaakt. Het lijkt erop dat het IP-adres zelf onbereikbaar is.

De website is wel online, want op mijn mobiele data heb ik wel toegang. Ook lukt het om te verbinden met een VPN. Wordt de toegang tot deze websites wellicht geblokkeerd door T-Mobile?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 April 2021, 12:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, de geplande werkzaamheden voor vannacht staan nog steeds op de agenda. Updates volgen na vannacht (8 op 9 april).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HugoZink 

Ik heb een Zyxel van T-Mobile (Cloudflare DNS) en ik kan zonder problemen op mega.nz, ik wordt wel doorverwezen naar mega.io.

Misschien staat je IP op een Blacklist? Ik gebruikT-Mobile WiFi.

 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemorgen all, afgelopen nacht zijn er werkzaamheden geweest, zoals gepland. Deze zijn succesvol uitgevoerd. Indien het probleem bij jou nog speelt, geef het alsjeblieft aan. Dan pakken we dit zo snel mogelijk op! Alvast bedankt voor je medewerking.

Reputatie 1

Mogelijk hetzelfde probleem als:

 

Reputatie 1

Ik loop ook tegen dit probleem aan met de site van mega.nz. Ook de sites van ebay.nl, nintendo.nl en reichelt.nl geven hetzelfde probleem. Klantenservice kan niets doen.
Via de dryatek van T-Mobile werkt het wel. Zodra ik terugschakel naar mijn eigen router gaat het mis.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @HugoZink en all, bedankt voor jullie meldingen!

We hebben het probleem aangemeld en in onderzoek. Er worden lage downloadsnelheden en packet loss gemeld in Dordrecht. Vooral dat laatste zorgt voor problemen bij online gamen en websiteverkeer/datacenters. We zullen dit zo snel mogelijk verhelpen, sorry voor het ongemak!

Zodra er updates zijn, plaats ik die in de gerelateerde topics!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd! 

Reageer