Beantwoord

modem

  • 18 September 2020
  • 27 reacties
  • 267 Bekeken

1 site (werk) wordt door modem geblokkeerd.. Help

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 September 2020, 14:36

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jobyaan8 

Welke foutmelding krijg je te zien bij het openen van de website? En kan je er wel op via je mobiele telefoon op 4G bijvoorbeeld?

En werkte deze site eerder wel?

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

In je browser ga naar 192.168.1.1 en log in met admin en wachtwoord staat achter op de modem.

Menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk en in de eerste tabblad kijk onder DNS waarden, verander het vinkje van proxy DNS naar statische DNS. Voer bij server 1 in 8.8.8.8 en bij server 2 voer je in 8.8.4.4 klik op toepassen en herstart je modem.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jobyaan8,

Hopelijk is het je inmiddels gelukt om een (tijdelijke) oplossing te vinden? Excuus, wij ontvangen meerdere meldingen over DNS problemen, en wij hebben dit doorgezet naar ons netwerkteam. In het volgende topic houden wij je op de hoogte van alle updates: website niet bereikbaar, via VPN wel. Ondertussen werken wij hard door aan een definitieve oplossing!

En @Waqqas weer bedankt voor je tomeloze hulp in dit topic! :smile:

Hi Cal, 

Door ICT is mijn limiet vrijgegeven en kan nu verbinding maken via de hotspot op mijn telefoon. 
Er zijn inderdaad meerderen op het werk met Tmobile die tegen hetzelfde probleem oplopen. 
Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. 
vriendelijke groet

Ik krijg apps.noordwijk.nl. Server IP address could not be found

Site is thuiswerkplek en werkte tot dinsdag prima. Door jullie is al een reset uitgevoerd.. Geen resultaat helaas 

Via 4g kan ik er wel op

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Welke T-Mobile modem heb je? De DNS servers wijzigen kan vaak helpen.

Voor mij werkt de site prima. T-Mobile WiFi met een andere DNS.

Dat wil ict niet veranderen.. Iets met in modem wijzigen.. Kastje muur 😊

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

Kan je gemakkelijk zelf wijzigen hoor ,:)

Welk T-Mobile modem heb je?

Zyxel.. Wil je aangeven hoe ik dit kan doen?

Gedaan, maar nu maakt laptop geen verbinding met internet...

Beveiliging vanuit ict?

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8 

Normaal hoort het te werken. Kan je eens alles goed nalopen en controleren of bij server 1 en 2 staat 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Is het alleen de laptop of brand de wereldbol op de modem nu rood?

Wereldbol modem knippert geel, met laptop kan ik niet meer sites.. Weet zeker dat aanpassing klopt.. Wereldbol op laptop blijft zichtbaar.. Staat no internet, secured.. Wel properties.. Moet ik daar nog iets veranderen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Als je weer terug inlogt op 192.168.1.1 menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, onder DNS waarden weer de eerste proxy DNS aanvinken, toepassen en herstarten dan zou het weer gewoon moeten zijn geen idee wat er verkeerd gaat, hoort te werken.

Kon je met andere apparaten zoals telefoon wel op websites of niet?

Nope..

Ict gaf aan niet mee te willen gaan in aanpassen server instellingen 8888.. Ligt het daar aan?

Internet doet het nu wel, maar ben ik weer terug bij af toch? Door proxy?

Tel staat op 4 G en iPad doet het wel

Reputatie 7
Badge +15

@Jobyaan8

Andere apparaten deden het dus wel op de Google DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4?

Met terugzetten naar proxy kan ik niet de 8888 invullen.. Allemaal in verschillende vakjes gedaan.. Alleen laptop.. Is van de zaak.. Werkt niet

Kunnen we misschien bellen?

Reputatie 7
Badge +15

Nee sorry dat gaat helaas niet, ik ben ook een mede klant die wou helpen, maar DNS veranderen hielp niet geen idee waarom. 

Ok, bedankt voor de moeite!

Reageer