Beantwoord

modem meerdere keren per dag herstarten

  • 27 August 2020
  • 14 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 1

Mijn internet stopt om de zoveel tijd (enige uren, maar kan ook 5 minuten zijn). Dan zet ik het modem uit en weer aan en dan heb ik weer even. Dit gedrag is er sinds een week of drie, maar wordt erger. 
 

Wat valt er nog aan te doen?

 

reset heb ik ook al gedaan, maar helpt niet. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 August 2020, 16:49

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @arjen44 

Is er toevallig iets veranderd in je netwerk zoals je hebt een versterker of switch bijvoorbeeld toegevoegd of gebruik je alleen de modem? Als je wel iets had toegevoegd dan kun je deze eens verwijderen en kijken hoe het dan gaat. Enkel je modem testen zonder ander eigen apparatuur testen kan je ook proberen.

Probeer een fabrieksreset te vermijden omdat hij dan mogelijk de T-Mobile instellingen niet meer kan ophalen en dan doet hij het helemaal niet.

Reputatie 1

Geen wijzigingen in het netwerk. Ook geen andere netwerk apparatuur. Modem, laptop (bekabeld), printer (bekabeld), nas (bekabeld) en iPhone (WiFi). Als de kinderen er zijn dan nog twee telefoons en twee tablets. 
 

Als de verbinding het begeeft dan blijven de lampjes braaf groen. Na ongeveer een uur gaat het derde lampje van links rood branden, maar de verbinding komt niet meer terug. 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @arjen44 

Maak je gebruik van Glasvezel of DSL? 

In het geval van Glasvezel kan je proberen de MediaConverter te herstarten. 

Bij DSL is het modem aangesloten direct op het IRSA punt? 

Reputatie 1

DSL. Modem zit direct op het irsa punt aangesloten. 

Reputatie 6
Badge +3

Branden het tweede en derde lampje op je lampje als de verbinding wegvalt? 

Reputatie 1

Ja, alle lampjes blijven groen branden op dat moment. 

Reputatie 7

Hi @arjen44, ik heb meteen op afstand naar je verbinding gekeken en er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik zie dat het modem achter elkaar IP-adressen uit blijft geven, in ieder geval afgelopen nacht tot aan vanmiddag een uur of 12. Zou je de modem eens een fabrieksreset willen geven en alleen de laptop aan willen sluiten? Ik ben nieuwsgierig wat er dan gebeurt, er lijkt ergens iets niet goed te gaan in het uitdelen van IP-adressen vanuit het modem en ik zou graag de modem settings en NAS en printer uit willen sluiten.

Reputatie 1

Zo rond 12 uur heb ik hem voor de laatste keer herstart.

Om 18:0? heb ik de factory reset uitgevoerd, met alleen de laptop via de kabel aangesloten. De andere kabels zijn er nu uit.

Even kijken hoe lang het nu goed gaat.

Reputatie 1

Het is nu middernacht en de verbinding is weer weg. Derde lampje van links brandt rood.

Reputatie 1

Mijn dochter “reset” het modem door de stekker uit het isra-punt te trekken en er weer terug in te steken. Na een minuut of zo is de verbinding weer terug.

Reputatie 1

Om 15:38 weer een factory reset uitgevoerd. Enige minuten internet, daarna stekker er maar weer eens uit.

Reputatie 1

Telefonisch contact gehad met de helpdesk van T-Mobile thuis. Er komt een monteur langs. Eerste mogelijkheid is pas 11 september 2020, dus ik zit twee weken zonder functionerend internet. Geen blije klant dus. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @arjen44, top dat er een afspraak gemaakt is met de monteur. Twee weken wachten is echter wel erg lang. Gelukkig heb ik een noodoplossing voor je: je hebt een T-Mobile mobiel abonnement zie ik. Ik stuur je meteen een vouchercode toe waarmee je zeven dagen lang Unlimited Internet kunt activeren. Zo kun je online blijven via je mobiele hotspot. Verbindt laptop en PC met deze hotspot en je kunt ongelimiteerd internetten. Het is natuurlijk slechts een noodoplossing, maar zo heb je wel toegang totdat het euvel verholpen is door de monteur. Wanneer de eerste code verloopt, stuur me dan gelijk een privéberichtje, dan stuur ik je vervolgens gelijk een nieuwe code toe! 

Reputatie 1

Jason, bedankt. Daar ben ik blij mee.

Reageer