Beantwoord

Modem reset uit zichzelf. Wegvallende vebrinding Internet en TV

  • 2 February 2021
  • 9 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 2

Ik ervaar sinds een paar weken meerdere keren per dag een complete uitval van de verbinding!

Zowel Internet als TV is geheel weg.

Na een paar minuten werkt alles weer.

Dit is echt zeer irritant!

Nog meer irritant is het om contact te zoeken met de klantenservice!

Bijna 40 minuten in de wacht staan, herhaaldelijk zeer irritante opmerkingen moeten aanhoren, over het zogenaamd “oplossen” van problemen! Ik voel me echt als kleine kleuter behandeld!

Uiteindelijk contact gehad met Fatima, op afstand het modem gereset / software vernieuwd.

Ook de TV box gereset en voorzien van nieuwe firmware, zou gedaan worden zonder de opgenomen programma's op de harde schijf te wissen, tja helaas, dus wel alles weg!!! Stonden nog voor ons dierbare dingen op die nu dus door deze (nutteloze) actie voorgoed zijn verdwenen!

Dit merkte ik pas nadat het telefoongesprek was afgelopen, “bedankt” Fatima!!!

Er is wel afgesproken dat Fatima mij zaterdag a.s. zal bellen of alles weer goed is, Fatima, dat is het dus niet!!

Al binnen een half uur na ons gesprek, viel alles weer uit, net zoals ook vandaag, al weer 4x alles uitgevallen!!

Ik ben zelf systeembeheerder en heb ook nog e.e.a. nagekeken.

Ik kwam erachter dat het Huawei modem kennelijk zichzelf af en toe reset naar fabrieksinstellingen.

Want het account om in te loggen in het modem was weer terug naar de default user, ook WiFi wat ik niet gebruik van het modem stond weer vrolijk aan!

Nu maar weer uitgezet en de gebruiker weer beter beveiligd.

Maar ja, dit gaat steeds fout, met een steeds terugkerende reset van het modem.

Het modem is dus toch blijkbaar defect!

Alles is hier verder in orde!

Stuur mij dus per omgaande een nieuw modem!

Maar dan wel een die ik zelf in kan richten met DNS servers die ik zelf kan kiezen!

Ik wil GEEN DNS van T-Mobile meer gebruiken!

Graag zo snel mogelijk helpen, zo vaak uitval iedere dag weer is zeer storend!

Daar betaal ik niet voor! En per telefoon doe ik ook echt niet meer!

45 minuten in de wacht pas ik voor!

Oplossen deze ellende! Kennelijk ben ik niet de enige!

Theo.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 7 February 2021, 14:51

Bekijk origineel

9 reacties

Heel herkenbaar. 

Bij ons valt het internet ook geregeld uit om het vervolgens weer een tijd zonder problemen te doen. Ik kan er nog altijd niet de vinger op leggen wat het probleem is...

Reputatie 2

Hallo T-Mobile!!

Ik ben NIET teruggebeld door Fatima vandaag!!

Dit was afgesproken, is niet gebeurd!!

Zeer onbeschoft!!

Ik heb zelf maar weer gebeld, wederom hetzelfde verhaal.

Alles valt meerdere keren per dag uit!!

Het modem reset zichzelf steeds weer naar de fabrieksinstellingen, waardoor de WiFi weer ONGEWILD AAN staat en de default gebruiker weer actief is met een slecht wachtwoord!!!

Ik moet dit continu zelf steeds weer aanpassen!!

Zoals aangegeven, het modem is dus defect!

Ik wil per omgaande een nieuw modem hebben.

Ben zelf systeembeheerder en weet waar ik het over heb.

Nu heeft Hans mij te woord gestaan, gezegd dat er een ticket is aangemaakt voor de technische dienst.

En waarschijnlijk gaan ze er woensdag mee aan de slag.

Dus, moeten we nog langer met deze shit verder!!

Net ook weer 5x achter elkaar uitval gehad!!

T-Mobile, bedankt!! Jullie zijn lekker bezig!!

En telkens als je belt wordt je weer als kleuter behandeld, krijg je een sms met "nuttige" informatie om je WiFi probleem op te lossen..... IK HEB GEEN WiFi PROBLEEM!!

Ik heb een defect modem die vervangen moet worden!!!

En nee ik wil geen monteur, dan moet ik weer vrij nemen, kost me weer een dag!!! NEE, ik wil een nieuw modem, klaar!!! We zitten al een paar weken met deze ellende!!

Oplossen, NU!!

Ik ga anders de laatste betaling storneren!!

Ik ben het meer dan zat!!

Theo

Ik heb ook dezelfde problemen. Ik neem via Twitter contact op met de klantenservice en ze herhalen gewoon onzin. Ik heb vandaag ook een bericht geschreven: 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @KootenTheo , ik ben direct jouw gegevens ingedoken en ik zie inderdaad dat Fatima jou afgelopen zaterdag zou terugbellen. Excuus dat dit niet gebeurd is! Ook dat je niet goed geïnformeerd bent over de opnames. Ik wil graag opghelderen hoe het zit met de opnames. Wanneer je gebruik maakt van Cloud Opnemen, dan worden met een factory reset geen opnames verwijdert, omdat het als het ware in de Cloud zit. Omdat het in dit geval ging om de opnames op een TV Box met harddiskrecorder, dan ben je met een factory reset inderdaad alle opnames kwijt, omdat deze opgeslagen worden op de fysieke TV Box. 

Ik zie dat je inmiddels gisteren weer contact hebt gehad met de klantenservice en dat het defecte modem door mijn collega Hans gemeld is bij de technische dienst. Ik ga er dan ook vanuit dat de technische dienst dit zo snel mogelijk voor je gaat swappen. Omdat het weekend is, kan ik dit jammer genoeg niet sneller voor je er doorheen jagen bij hen. Anders had ik dit uiteraard gelijk voor je gedaan!

Reputatie 2

Dank je Demi.

Ik ben nog steeds erg boos!!!

Vanwege alle opnames die weg zijn!!!

En ook de ontzettende SH*T verbinding door het steeds zichzelf resettende modem!!!

Stuur per omgaande een nieuw modem naar mij!!!

Die kan ik zelf wel wisselen!! Heb daar technische kennis genoeg voor!

Ik ga absoluut NIET vrij nemen voor jullie!!!

Laat dat duidelijk zijn!!

Dit genereert  al genoeg ellende hier!

Dus, geef mij een nieuw modem, klaar.

Groet Theo

 

Reputatie 2

...en geef mij een modem waarin ik zelf meer in kan stellen! Ik wil zelf de DNS services beheren!

Ook heb ik mijn eigen (wel top werkende) WiFi acces point! WiFi van jullie wil ik absoluut niet!

Ik ben zelf systeembeheerder en weet echt wel hoe het allemaal werkt!

Dus kom maar op met het nieuwe (betere en zelf instelbare!!) modem!

Dank, Theo

Reputatie 7

Hoi @KootenTheo ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Om daad bij woord te houden, heb ik een speciaal verzoek ingediend bij de technische dienst om jou te voorzien van een geruild modem. We gaan ons dus zeker hard maken voor jouw zaak! Ik hoop snel antwoord te ontvangen en houd dan ook graag jou op de hoogte via dit topic. We houden contact!

Nou ik heb hetzelfde probleem en na een lange wachtijd aan telefoon werdt mij verteld dat ik een bridge tap heb en dan niet geholpen wordt. Maar ik heb toch echt mijn modem op isra aangesloten, en er zijn geen andere aansluitingen. Abo duurt nog 10 maanden, heb modem maar uitgezet. T-mobile stuurt mails vanuit no reply emails, daar kun je niet op antwoorden dat is wel erg makkelijk.

Reputatie 7

@KootenTheo Ter aanvulling op het bericht van Boris, ook de Zyxel modem is beperkt in de opties die je hebt, op onze modems zijn de admin functies niet beschikbaar. Maar als systeembeheerder zal het voor jou natuurlijk geen enkel probleem zijn om zelf een eigen modem aan te sluiten, dan kan je helemaal los! :wink:

@freechoice Ik kijk graag met je mee wat er nog mogelijk is. In sommige gevallen blijkt de bridge tap toch een andere oorzaak te hebben en kunnen we dit (al dan niet via de netbeheerder) verhelpen. In ons bridge tap topic lees je hier meer over. Daar kan je eventueel ook foto's plaatsen van hoe het bij jou aangesloten is, dan kunnen we direct meekijken!

Reageer