Beantwoord

NAT loopback

  • 28 March 2018
  • 4 reacties
  • 749 Bekeken

Ik ben net nieuwe klant, kom over van KPN.
Ik heb een Huawei H659 router/modem gekregen en heb alle poorten naar mijn server geforward en kan ook buitenshuis via DDNS erbij. Echter thuis, op het interne netwerk werkt deze DDNS niet, en wordt ik doorverwezen naar de routerlogin.
ik wil dus mijn server ook thuis kunnen bereiken via de DDNS, maar de NAT loopback wordt dus kennelijk geblokkeerd. Ik kan nergens in de router iets hieraan wijzigen, terwijl dit bij KPN, maar ook in het verleden bij Ziggo gewoon standaard werkte.
wat kan ik nu nog doen?
icon

Beste antwoord door Brian 18 September 2019, 14:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo MarcS,

Wat ik meestal doe is zelf een DNS server op tuigen op een nas of server. je kan dan deze in de DNS aanpassen zodat je de interne ip resolved als je in huis bent. op die manier moet het ook werken.
.
Hallo MarcS,

Wat ik meestal doe is zelf een DNS server op tuigen op een nas of server. je kan dan deze in de DNS aanpassen zodat je de interne ip resolved als je in huis bent. op die manier moet het ook werken.


Inmiddels zijn we een jaar verder. Beschikt T-mobile inmiddels al wel over modems die NAT loopback wel ondersteunen?
Reputatie 7
Hi @Royklo, jazeker! Nieuwe klanten ontvangen een Zyxel modem waarbij je alle netwerkenpoorten vrij kan gebruiken voor internet of TV en die heeft NAT loopback ondersteuning (net zoals ons eerdere glasvezel modem de Draytek overigens).

Reageer