Beantwoord

NAT type openen op de Huawei voor Xbox360

  • 22 August 2017
  • 10 reacties
  • 1158 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Hallo,

Ik krijg mijn NAT type niet op open op mijn xbox360.
Heb de volgende guide gevolgd van microsoft maar zonder succes...

http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/networking/network-ports-used-xbox-live

Heb hem ingesteld als DMZ maar werkt ook niet...
Kan nu niet optimaal van mijn xbox genieten.
icon

Beste antwoord door oklock 29 August 2017, 20:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Welke router en/of modem, en welke provider voor het internet dat je Xbox gebruikt, heb je?
Ik gebruik het modem van huawei, T-mobile thuis is mijn isp... op huawei staat de dhcp server aan.. daarachter staat een dd wrt router die enkel als switch en WiFi acces point dient.. daarop zit de xbox vervolgens op aangesloten.
Reputatie 7
Hey oklock,

Welkom op het forum! Je bent al lekker met ons modem en onze diensten aan de slag gegaan merk ik. Respect! Nu is het aansluiten van de Xbox met tussenkomst van die router waarschijnlijk net een brug te ver. Dan gaat er DHCP technisch toch iets mis. Kan je het eens testen als de xbox direct op ons modem zit?
Reputatie 6
@oklock
Hoe zorg je ervoor dat het ip-adres dat bij DMZ hebt ingevuld ook na restart en/of resets van je apparatuur hetzelfde is als dat van je Xbox?

En hoe weet de buitenwereld (een andere Xbox) het publieke ip adres van T-Mobile Thuis aansluiting na herconfiguratie of reset?

Deze 2 zaken zijn niet goed geregeld, afgaande op wat je aangeeft.
Reputatie 7
Hey oklock,

Houd je ons op de hoogte? We denken graag mee en horen dan ook graag wat het missende stukje van de puzzel was!
Hey oklock,

Welkom op het forum! Je bent al lekker met ons modem en onze diensten aan de slag gegaan merk ik. Respect! Nu is het aansluiten van de Xbox met tussenkomst van die router waarschijnlijk net een brug te ver. Dan gaat er DHCP technisch toch iets mis. Kan je het eens testen als de xbox direct op ons modem zit?


Heb zojuist de xbox direct op het modem aangesloten en nu staat de NAT inderdaad op open dus er is ergenst een conflict.. nu de vraag hoe los ik dit op zodat het wel juist werkt?
Ik kan namelijk net de xbox op het modem aansluiten omdat ik aansluitingen te kort kom voor andere apparaten,vandaar dat ik er een router tussen heb staan met daarop dd wrt om hem als acces point dienst te laten doen.

In DD wrt heb ik bij wan connection type: disabled staan... verder heb ik opties als; static ip, automatich - dhcp, pppoe, pptp, l2tp, heartbeat signal...
Moet ik het zoeken in deze settings of juist elders of moet ik juist de poorten forwarden op die router..?
Kun je me een beetje in de juiste richitng wijzen?
Reputatie 6
@oklock
Je zult moeten kiezen tussen 2 netwerk architecturen, want zoals je het nu hebt werkt niet en is ook een veiligheidsrisico:
(A) 1x NAT, DSLmodem als router en DDwrt als switch of bridge : 1 LAN subnet
(B) 2x NAT, DSLmodem als router en DMZ voor DDwrt en DDwrt ook router : 2 LAN subnetten

Jouw intentie lijkt (A), kan prima, maar dan moet de DDwrt ingsteld zijn als zuivere bridge of switch. Je zegt dat DDwrt als accesspoint en switch is geconfigureerd, maar even later heb je het weer over de router DDwrt. Ik denk dus dat die DDwrt meer doet dan alleen switch + WiFi accesspoint zijn, vandaar de problemen. Als je (A) aanhoudt, dan moet de portforwarding op DSLmodem en de DDwrt moet dan transparant alle ethernetverkeer tussen zijn bekabelde en WiFi poorten doorlaten. En dat kan nog wel eens niet 100% het geval zijn.
@tmoesel

Ik heb het ondertussen opgelost.. ik moest een instelling onder Setup > Advanced routing de operating mode aanpassen naar router, want deze stond nog op gateway en de router staat daar niet op ingestelt.

Ik heb nu NAT type open!!

Bedankt allemaal
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is oklock! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust en veel gameplezier! Welke game gaat het worden? 🙂
Goed om te horen dat het gelukt is oklock! Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust en veel gameplezier! Welke game gaat het worden? :)

Een heleboel games 😛 maar voornamelijk Call of duty black ops 3 of Battlefield 1.. Maar kan natuurlijk ook project cars of andere race sims..

Aangezien me pc weer volledig up to date is met een Videokaart kunne we er weer tegen aan!

Reageer