Beantwoord

Netflix NW-2-5 en andere problemen

  • 18 November 2020
  • 5 reacties
  • 722 Bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben sinds vorige week donderdag een 100Mb/100Mb glasvezel abonnement van T-Mobile Thuis. Hiervoor zaten we bij KPN. Ik heb het Zyxel T50 modem. Sinds we overgestapt zijn kunnen wij alleen geen gebruik meer maken van Netflix. Dat wil zeggen, als we op het T-Mobile Thuis netwerk zitten. Als ik mijn mobiele data gebruik dan heb ik geen probleem.

Op onze Smart TV krijgen we de NW-2-5- foutcode. Deze code geeft aan dat een Netwerk probleem er voor zorgt dat ik geen verbinding met de Netflix service kan krijgen. De Smart TV is via kabel verbonden met het internet.

Als ik Netflix via de Wifi op de smartphone open dan lijkt het wel alsof de verbinding veel te traag is om iets van Netflix te laden. Afbeeldingen worden niet geladen, en als ik iets aanklik om af te spelen, krijg ik na het een minuut het eerste frame te zien. Ik krijg hier geen foutcode. 

Wat dit probleem extra ingewikkeld maakt (naar mijn mening), is dat ik via de internetverbinding ook niet naar www.netflix.com/nl kan surfen. Hij wil de site gewoon niet laden.

Ik heb al contact gehad met zowel Netflix als de chat van T-Mobile, en die wijzen na verschillende mogelijke oplossingen naar elkaar. Ik heb de DNS gewijzigd (8.8.8.8), ik heb de stekker uit het modem gehaald, ik heb de modem gereset… Kortom, volgens mij heb ik alles al geprobeerd. Ik heb ook het topic in deze community al gelezen, en heb mijn probleem hier niet bij gezet omdat ik in mijn ogen een ander probleem heb. 

Nu heb ik nog een “probleem”. Ik heb een PS4 met bekabeld internet. Gister heb ik geprobeerd een game te downloaden (110 GB), en dit duurde buitengewoon lang. Waar ik normaal 20 tot 30 minuten nodig had (toen ik bij KPN zat), is hij nu ruim 3 uur bezig geweest.  

Ik heb nu net een aantal speedtests gedaan, op mijn bekabelde laptop, zonder andere apparaten aan, en dan haal ik de goede snelheid. Dus de snelheid zou het probleem niet moeten zijn. Maar dan zou hij die game sneller downloaden en Netflix gewoon moeten laden.

Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Zou een andere modem een uitkomst kunnen bieden? En is het mogelijk dat er toch ergens een begrenzing in de verbinding zit die bepaald verkeer (media verkeer) verlaagt?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Jesper

 

icon

Beste antwoord door Brian 20 November 2020, 14:37

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen,

Ik  heb als aanvulling op bovenstaand verhaal nog dat er een media converter tussen hangt. Mogelijk dat daar ook iets in fout gaat? Ben zelf niet heel technisch onderbouwd, dus het kan zijn dat hier geen probleem in kan zitten.

 

Nou, zonder dat er iets verandert is, doet na een week Netflix het ineens. Geen nw-2-5 code meer. 

Bedankt voor de hulp.....

Reputatie 7

Hi @Jespervw Ik had al contact met mijn collega hierover eerder deze week, dank voor je melding. :slight_smile:  We hebben het vandaag even kort intern besproken en ik vermoed dat er hier misschien sprake was van een tijdelijke IP-ban vanuit Netflix aangezien het om alle devices op jouw netwerk ging (mogelijk van een gebruiker die eerder dit IP-adres had). We gaan kijken naar de mogelijkheden om hier in de toekomst (eerder) actie op te kunnen ondernemen. Goed om te horen dat het bij jou in ieder geval nu allemaal werkt! 

Goedendag,

Ook ik heb dezelfde problemen met netflix. Of problemen: Netflix werkt niet. wifi werkt. Indien ik de tv opnieuw installeer doet netflix het. Een dag later krijg ik weer de standaard codes NW 2-5 en andere codes. IK heb een draytec modem.

Hoe kan het dat netflix via het t-mobile netwerk niet werkt en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op een normale manier netflix kan kijken en niet dat ik via mijn telefoon en een chrome kastje moet kijken, want dat werkt namelijk wel.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Harry S, handig dat je de Community op de hoogte brengt! In het geval van Jespervw kon hij geen enkel apparaat gebruiken en duidde dit voor ons op een IP-ban zoals Brian terecht aangeeft. Jouw situatie is in lijn met dit topic: Netflix-fout NW-2-5. Ik raad je aan om de mogelijke oplossingen in dit topic uit te proberen. Onze excuses voor het ongemak en hopelijk zit dé oplossing ertussen!

Reageer