Beantwoord

Nintendo Switch verbinding

  • 31 January 2021
  • 14 reacties
  • 437 Bekeken

Hi!

Sinds een aantal maanden hebben we een Nintendo Switch. Bij draadloos online spelen valt regelmatig de verbinding weg. Ik moet dan op de joy-con L+R indrukken en dan werkt het weer. Het lijkt dus alsof in huis de verbinding niet optimaal is?

 

Ik heb gisteren het kanaal naar 6 aangepast, helaas zonder resultaat. Nu staat hij op 1. Dus afwachten maar. Oo de switch heb ik alle stappen al ondernomen (updaten, kalibreren etc).

Heeft iemand de oplossing?

icon

Beste antwoord door Lisa 5 March 2021, 13:14

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Roos95 

Is het mogelijk om je game console bedraad aan te sluiten?

Misschien domme vraag maar hoe doe ik dat en wat heb ik er voor nodig?

Heb even gegoogeld maar heb die kabels niet helaas

Reputatie 7
Badge +14

 @Roos95  Ik heb het nagevraagd aan iemand die ook via TM thuis en internet en een Nintendo Switch gebruikt. Hoeveel apparaten (pc, telefoons, iPad! Zitten er tegelijk op internet terwijl jij speelt.

Volgens andere spelers kan het de kracht van je router liggen. Haar advies was. Vraag eens aan verkopers van de switch of ze advies voor je hebben. BCC of Coolblue schijnen je wel iets van te weten. Ze maken beide gebruik van Twitter, Facebook.

Ik ben benieuwd of het is op te lossen, en hoor het graag van je

Even een update…

Ik heb de Switch uitgeprobeerd bij mijn ouders. Helaas gaf hij toen al heel snel communicatiefout aan. Ben bang dat het in dit geval toch bij de Switch zelf ligt. Heb hem vandaag opgestuurd voor reparatie...

Reputatie 7
Badge +14

@Roos95 Goede beslissing. Ben benieuwd wat er mee is. Laat ons even het resultaat weten als hij weer is gemaakt.

Reputatie 7
Badge +14

TIp, @Roos95  TMobile heeft sinds kort Een afdeling Gezelligheid, gaming en entertainment Geopend in de community. 

 Kom eens langs en beter nog doe mee, of open zelf je onderwerp! 
Klik hier

Hopelijk komen we elkaar daar nog eens tegen ⭐️ Afstand houden is daar niet nodig! 🤪

Helaas is hij 2x opgestuurd geweest en heb zelfs een nieuwe Switch gekregen maar het probleem blijft. Ik weet ook niet goed hoe dit opgelost kan worden…. eerlijk gezegd een beetje radeloos😅

Reputatie 7

Hi @Roos95, balen dat het probleem zich nog steeds voordoet. Ik denk dat ik dé oplossing voor jou heb, aangezien jij aangeeft zelf geen kabel te hebben om de Switch bekabeld aan te sluiten. Wat ik ga doen, is gratis een internetkabel (UTP kabel) jouw kant op sturen van 15 meter waarmee jij het modem kan aansluiten. Als jij dat doet dan heb jij nooit meer problemen met het wegvallen van de Wifi en maak jij gebruik van de directe verbinding. Zou jij mij daarom in een privébericht (door op mijn naam te klikken) jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN willen sturen? Dan maak ik in jouw profiel in orde dat jij zo'n kabel van ons ontvangt! 😊

@Lisa Ik heb de UTP kabel zojuist ontvangen. Heb je geen adapter of iets dergelijks nodig om hem aan de Switch te bevestigen? Heb er weinig verstand van hoor, maar vraag me even af hoe het werkt. 

https://www.bol.com/nl/p/hori-nintendo-switch-lan-adapter-zwart/9200000073064061/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-118359658067-S-1154354951199-9200000073064061&gclid=Cj0KCQiA1pyCBhCtARIsAHaY_5eX8C366n84CG_r5WLOfQkMFaLmvGxMp_GqLT3vvtlVRD9mSdup1QwaAgZIEALw_wcB moet zoiets ertussen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roos95, de Switch heeft inderdaad geen directe LAN-poort op de docking of op het apparaat zelf. Daarom kun je het beste zo'n LAN-adapter aansluiten op de USB-poort op de docking, dan heb je toch een directe, bekabelde verbinding.

Sorry dat we hier nog niet over nagedacht hadden, ik dacht dat deze standaard geleverd werd bij de aankoop van een Switch, maar dat was geen al te snuggere aanname! 😅

Het werkt! Ben er helemaal blij mee. Heb een adapter moeten komen en nadien werkte het. Bedankt!

Reputatie 7

Hi @Roos95, kijk dat is super om te horen! Lekker bezig. Dan wil ik je vooral veel speel-plezier wensen. En weet dat je ook altijd met andere vragen bij ons kunt aankloppen! 🎈

Reageer