Beantwoord

Online gamen niet mogelijk met 2 PS4 consoles

  • 4 June 2017
  • 3 reacties
  • 1222 Bekeken

Beste,

Zo nu en dan komen er vrienden langs, die hun PS4 mee nemen, maar voor de een of andere reden is het onmogelijk dat er op beide consoles tegelijk online gespeeld word. (fifa17)

Beide kunnen inloggen op PSN, uiteraard aparte accounts. Na vele pogingen, port forwarden, DMZ zetten, vast IP adres instellen, ene draadloos, ander met lan kabel, modem resetten en heel erg veel frustratie, werkt het nog steeds niet. Beide kunnen inloggen in de game, gaan naar Ultimate Team, drukken op tegenstander zoeken, en eentje krijgt een tegenstander, de ander krijgt te zien geen tegenstanders gevonden. Vanuit EA support heb ik het een en ander getest, alles zonder resultaat.

Het zou dus aan de EASC servers kunnen liggen, die het niet kunnen verwerken dat ze 2 aanvragen voor een game binnen krijgen vanuit 1 publiek IP adres wat ik tegen ben gekomen met wat surfen. Ik zou dus bij T-mobile moeten zijn, die een 2e publiek adres toewijzen, zodat online gamen met 2 consoles wel mogelijk zou zijn. In de router zelf, kan ik dit helaas niet aanpassen, want het is beperkt wat ik kan doen, en kan de router ook niet instellen op admin mode, waardoor bepaalde dingen dus niet aangevinkt kan worden.

De router heeft zelf ook maar 2 poorten vrij voor internet, wat op zich vrij weinig is, tv kan via internet, home cinema set kan online, pc kan online en de playstation kan online, maar helaas is dat ook beperkt, al zit ik met een netwerk switch zodat de PS4 bij mn pc staat en zo kan gamen.

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor zodat er hier ook met meerdere consoles tegelijk online gaming plaats kan vinden, of dit is onmogelijk vanwege het 1 publieke IP adres en de bug bij de EASC servers die alleen maar 1 aanvraag per IP adres kan verwerken.

Heb paar screenshots erbij staan wat ik in game te zien krijg, als de ander in een wedstrijd zit, en de test resultaten (ook als die in game zit) en dergelijke.

Mocht iemand hier een antwoord/fix voor hebben, hoor ik dat graag.
icon

Beste antwoord door Thoompie81 9 June 2017, 16:00

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Thoompie81,

Als ik het goed heb begrepen, is dit probleem opgelost door het vervangen van je modem. Je had namelijk een verouderde versie van het modem. Klopt dat?

Ik hoor het graag van je!
Het Matthew,

Klopt inderdaad, het modem dat ik eerst had, had problemen met de NAT Hardware.

Enabled gaf deze problemen met meerdere apparaten online, als deze uitstond, was de doorvoersnelheid niet goed genoeg, althans, ik heb 100 MB glasvezel, en dan was het maximaal 60MB doorvoersnelheid.

Althans, dat is wat ik dus gelezen heb waar meerdere mensen tegen aan hinkte.

Al bij al, problem solved dus 🙂
Reputatie 7
Yes! Bedankt voor de update! 🆒

Reageer