Beantwoord

Online gamen op X-Box via Wifi

  • 18 March 2019
  • 6 reacties
  • 482 Bekeken

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort wifi van T-Mobile.
Waar ik bij onze vorige provider geen problemen had kan ik nu niet meer online gamen.

Ik kees van alkes over het veranderen van NAT type's enzovoort maar hoe moet ik dit doen en is dit de oplossing?
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 19 March 2019, 10:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hoi @Bertil van de Vliert,

Heb je al een keer gekeken of dat je UPnP hebt ingeschakeld op het modem?

Dit doe je als volgt:

- Log in op het modem via http://192.168.1.1
- Klik op "Home Network"
- Kies aan de linkerkant voor "LAN Interface"
- Onderaan de pagina zie je "UPnP" staan, zorg er voor dat het vinkje bij "Enable UPnP" aan staat

Ik hoor graag of dat dit helpt.

Groet,

Jeffrey
Reputatie 5
Hoi @Bertil van de Vliert

Is het gelukt met de stappen van @Jeffrey87 🙂?
@Jeffrey87 @fluxsystem

Yess, het vinkje stond inderdaad uit, dus het gamen lukt weer. Bedankt!! 1 vraagje nog?

Via het wifi lukt het nu dus wel maar zodra ik de kabel er in doe doet hij het op 1 of andere manier ook niet. Misschien een ideetje hoe dit komt?

In ieder geval bedankt🙂
Reputatie 4
@Jeffrey87 @fluxsystem

Yess, het vinkje stond inderdaad uit, dus het gamen lukt weer. Bedankt!! 1 vraagje nog?

Via het wifi lukt het nu dus wel maar zodra ik de kabel er in doe doet hij het op 1 of andere manier ook niet. Misschien een ideetje hoe dit komt?

In ieder geval bedankt🙂


Dat is vreemd, aangezien het om hetzelfde netwerk gaat.
Heb je er soms nog een WiFi access point tussenin staan? (dus een router achter de router van T-Mobile)
We hebben nog een versterker hangen, misschen heedt dat er mee te maken?
Reputatie 7
Hi @Bertil van de Vliert, heb je de versterker bedraad aangesloten op de modem of als draadloze Wifi versterker? En van welke poort op de modem maak je gebruik om te gamen? Poort 1 en 2 zijn de internetpoorten, poort 3 en 4 zijn "gereserveerd" voor de TV dienst en kan je dus niet gebruiken. Mogelijk is dat de oorzaak 🙂

Reageer