Beste T-Mobile,
sinds enkele dagen ervaar ik een instabiele verbinding. Downloadsnelheid die schommelt, jitter schommelt, ook is er een verlies op de lijn.
wat heb ik zelf gedaan:
- andere router geprobeerd
- andere mediaconverter geprobeerd
- andere kabel (de gele met blauwe stekker) geprobeerd.
- Andere utp kabel van mediaconverter naar modem geprobeerd.
niks van dit alles heeft het probleem opgelost. Het lijkt na een verandering even goed te gaan, maar kort daarna begint het weer opnieuw. Graag een oplossing voor dit probleem ?
Beste antwoord door Jason
Goedemiddag
Wat ik met je wil checken, is het volgende: wanneer je bekabeld je snelheid test, op welke snelheden kom je dan Up en Down uit? Gebruik hiervoor Ookla (speedtest.net) en zorg ervoor dat je jouw PC/laptop via UTP op het modem aangesloten hebt en dat dit zichtbaar is in de screenshot(s) die je in dit topic plaatst. Zodra die binnen zijn, zorg ik ervoor dat het terecht komt bij de technische dienst.
Ik heb ook meteen een uitgebreide lijnmeting gedaan en zie dat de TV Box momenteel hapert, kun je deze eens ontkoppelen en dan opnieuw een speedtest uitvoeren, alsjeblieft? We kunnen op deze manier alles uitsluiten en afbakenen tot de kern.
Nog één laatste check:
Heb je met het resetten van je modem ook de Media Converter gereset? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:
Doorgaans staan nummer drie en vier omhoog (aan) en de rest omlaag (uit), je kunt dan proberen om één en zes omhoog te zetten en de rest omlaag. Zorg er dan wel voor dat de converter en het modem beide van de stroom gehaald zijn. Soms geeft dit de binnenkomende verbinding een geforceerde push waardoor er ineens weer licht op de lijn komt. Het is geen garantie, maar zeker wel het proberen waard.