Beantwoord

onstabiel internet

  • 9 October 2020
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

sinds enkele dagen ervaar ik een instabiele verbinding. Downloadsnelheid die schommelt, jitter schommelt, ook is er een verlies op de lijn. 
 

wat heb ik zelf gedaan: 

  1. andere router geprobeerd 
  2. andere mediaconverter geprobeerd 
  3. andere kabel (de gele met blauwe stekker) geprobeerd.
  4. Andere utp kabel van mediaconverter naar modem geprobeerd.                                                  
     
    niks van dit alles heeft het probleem opgelost. Het lijkt na een verandering even goed te gaan, maar kort daarna begint het weer opnieuw. Graag een oplossing voor dit probleem ? 
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 October 2020, 16:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jeroen033, top dat je zelf al zoveel stappen doorlopen hebt. Dat maakt de zoektocht naar een oplossing veel makkelijker! 

Wat ik met je wil checken, is het volgende: wanneer je bekabeld je snelheid test, op welke snelheden kom je dan Up en Down uit? Gebruik hiervoor Ookla (speedtest.net) en zorg ervoor dat je jouw PC/laptop via UTP op het modem aangesloten hebt en dat dit zichtbaar is in de screenshot(s) die je in dit topic plaatst. Zodra die binnen zijn, zorg ik ervoor dat het terecht komt bij de technische dienst. 

Ik heb ook meteen een uitgebreide lijnmeting gedaan en zie dat de TV Box momenteel hapert, kun je deze eens ontkoppelen en dan opnieuw een speedtest uitvoeren, alsjeblieft? We kunnen op deze manier alles uitsluiten en afbakenen tot de kern. 

Nog één laatste check:

Heb je met het resetten van je modem ook de Media Converter gereset? Zo ja: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png

Doorgaans staan nummer drie en vier omhoog (aan) en de rest omlaag (uit), je kunt dan proberen om één en zes omhoog te zetten en de rest omlaag. Zorg er dan wel voor dat de converter en het modem beide van de stroom gehaald zijn. Soms geeft dit de binnenkomende verbinding een geforceerde push waardoor er ineens weer licht op de lijn komt. Het is geen garantie, maar zeker wel het proberen waard.

Reputatie 2

@Jason bedankt voor je reactie en advies. We zijn inmiddels al weer een stuk verder. Intussen een nieuwe router/modem, wel een eigen. Om te testen of het aan de router lag. Maar daar ligt het dus niet aan. Een tijdje geleden heb ik een modem swap gehad en had toen ook problemen met de lijn. Toen zag een van jou collega’s dat ik ruis op de lijn had. Er is toen een monteur geweest en heeft toen uiteindelijk het gele kabeltje met blauwe stekker gewisseld. Het probleem was toen verholpen. Zelf heb ik deze kabel is losgemaakt en schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol. Natuurlijk erg voorzichtig. Dus het eerste waar de glasvezel binnen komt. Deze was echt erg vies. Mijn wattenstaafje was behoorlijk zwart. Wat mijn vermoeden dus is is dat het aansluitpunt zijn beste tijd heeft gehad. Het stamt nog uit de tijd van de genesis modem. Wij hadden in de wijk als eerste glasvezel in Amersfoort, dus het zit er al even. Nadat ik naar jullie ben overgestapt is er nooit meer iets aan het aansluitpunt veranderd. Ik weet dus niet of deze instabiliteit in de toekomst weer gaat gebeuren. Nu dus 2x kort achter elkaar. Ik weet dus niet of het mogelijk is om dit aansluitpunt weer toekomstproef te hebben/krijgen ? Ik heb even een foto toegevoegd met hoe het er nu uitziet. Het probleem lijkt voor nu opgelost. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jeroen033 Fijn dat het momenteel verholpen is door de de kabel schoon te maken, dat is een ingenieus idee! Ik vermoed dat de stof en viezigheid vanuit de bovenkant en buitenkant het FTU en de kabel binnenkomt en dan de boel verstoort. Je kunt in dit geval het beste een stofkapje bestellen. Daarmee wordt de ingang naar het FTU en het FTU zelf beschermd. Dit zal de stofophoping stevig doen dalen en voorkomen.

Het FTU zelf is in gedeeltelijk beheer van KPN NetwerkNL en zal door hen beoordeeld worden, maar of daar kosten aan vast durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet, is dat de Guidion monteur bij de Glasvezelinstallatie checkt of het FTU nog wel bruikbaar is en dat is in dit geval wel zo beoordeeld. 

Wanneer je een e-mail stuurt naar het volgende adres, kun je een stofkapje aanvragen: support@reggefiber.nl.

Stay safe and healthy!

Reageer