Onterechte boete voor 'niet retourneren' modem en tv box

  • 8 January 2021
  • 37 reacties
  • 2195 Bekeken

Het heeft ons bloed, zweet en tranen gekost om ons T-Mobile thuiscontract eindelijk kosteloos te kunnen ontbinden wegens het niet leveren van internet. We hoopten nu eindelijk van het gedoe met T-Mobile af te zijn. We hebben in november netjes onze apparatuur teruggestuurd binnen de vereiste termijn. Nu twee maanden later krijg ik een rekening van €165,- (wat de apparatuur naar mijn mening niet eens waard is) in mijn mail, omdat ik de modem en de tv box niet zou hebben geretourneerd. 

21 januari wordt dit afgeschreven, maar ik weiger te betalen. Hierbij het verzendbewijs en de bevestiging dat het pakket bij jullie is aangekomen. Ik hoop dat het snel is opgelost. 

 

 

Jason van Odido 2 jaar geleden

Hoi @maaikewouter, ik heb nu direct contact gehad met Finance en onze specialiste betreffende incasso/credits. Er ligt geen financiële verantwoordelijkheid meer bij jou.

Laten we er verder geen woorden meer aan vuil maken, het is zeer jammerlijk hoe alles gelopen is. Negen keer excuses aanbieden voor één situatie is natuurlijk bijna kolderiek - dit wil niet zeggen dat ik het niet gemeend heb, maar meer dat het geen inhoud heeft gehad omdat er elke keer weer een ander probleem bijkwam. Ik ben het volledig met je eens @yalerta en we gaan dit via onze incassoafdeling laten afboeken. 

Bekijk origineel

37 reacties

@Tommie van Odido  vriendelijk bedankt voor je snelle reactie 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nico78, goed dat je hiervoor bij ons aan de bel trekt.

We zijn direct gaan kijken en we zien inderdaad dat alleen het modem geretourneerd is. Toch hebben we besloten het totale bedrag te crediteren. Het zal wat tijd kosten voor ons systeem om dit recht te trekken en de kosten op €0,00 komen te staan. Daarna zul je hier geen berichten meer over krijgen. 

Beste t mobile, ook ik krijg een rekening van 250 euro voor niet ingeleverde apparatuur. Als ik de berichten zo lees gaat het zo nu en dan erg vaak fout met de retouren. Ik was te laat met het retour sturen omdat de Dhl zending via de e-mail niet werkte. Toen contact gehad met jullie helpdesk over hoe nu verder, zij gaven mij het adres en vertelden dat ik het gewoon bij een Dhl punt kon afgeven. Wel moest ik bij de apparatuur een brief doen met het klant nummer en ons adres. Dit netjes gedaan en toch bleef ik e-mails ontvangen dat we 250 euro moesten betalen. Deze retour laten storten omdat het inmiddels ook al was afgeschreven. Zo net weer een e-mail ontvangen en contact gehad via de telefoon. Daar werd mij bevestigd dat alleen de modem retour gestuurd is en aangekomen is op 9 juni. Deze persoon vertelde mij dat dit het is en ik maar moet bewijzen dat ik alles verstuurd heb!  Daarbij nooit een melding gehad dat alleen de modem is ontvangen en de rest van de apparatuur niet. Ik heb alles netjes in 1 doos verstuurd. Daarbij vind ik het ook vreemd dat als alleen de modem is ontvangen ik nog steeds belast wordt voor het volledige bedrag van 250 euro! Ik heb alles verstuurd wat nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bdees, de afschrijving had niet mogen gebeuren. De creditering van het bedrag zal in september plaatsvinden. Doordat je het gestorneerd hebt hoop ik niet dat er extra kosten bij komen, deze zal ik dan nog een keer moeten crediteren. Ik ga er vanuit dat het aankomende maand recht getrokken wordt in het systeem! Zo niet, trek dan nog een keer aan de bel.

hoi @Tommie,

Helaas hebben je acties (nog) geen effect gehad. De 90 euro is toch afgeschreven, uiteraard heb ik deze gestorneerd. Hierna direct een betalingsherinnering ontvangen, inclusief dreigende incassokosten. Totaal misplaatst, aangezien we hier uitgebreid contact over hebben gehad en het opgelost zou moeten zijn. 

Ik ga er vanuit dat dit alsnog wordt opgelost en ik hier geen energie meer in hoef te steken. 

 

Groet, Bart Dees

Hoi @Tommie,

Bedankt voor je vlotte reactie en oplossing, ik houd een en ander de komende tijd in de gaten!

Groet, Bart

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bdees, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en bedankt voor het aanleveren van je verzendbewijs. Ik heb de boete in ons systeem voor je vergoed en de betaling zo ver mogelijk uitgerekt. Het systeem zou dit automatisch moeten rechttrekken zodat er geen bedrag van je rekening afgeschreven wordt! Als het goed is zul je ook geen e-mail meer moeten ontvangen hierover. Gebeurt dit wel? Laat het dan meteen weten, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Ik ga er vanuit dat het goed komt. Alvast een prettig weekend!

Goedemorgen @Jason

 

Ik heb een factuur gehad van €90 voor het niet terugsturen van mijn modem. Dit is niet correct, ik heb alles teruggestuurd, zelfs na overleg met Klantenservice omdat retourneren via DHL in eerste instantie niet lukte. Bij jullie bekend onder kenmerk 2370/GLA73105.

 

Zie bijgaande prinscreens.

 

Wil jij dit nagaan en oplossen?

 

Bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Bart Dees

 

Ik vind dit heel beangstigend om te lezen. Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Alles netjes terug gestuurd met bewijs en er wordt toch geld afgeschreven. Natuurlijk heb ik dit terug gestort, maar ik begrijp dat ik dit nog vaak moet blijven doen dan. 

Zo, dit is een dingetje of niet?
Is het nou afgelopen, of stalken jullie die arme mensen nog steeds?
Zijn jullie op de hoogte dat onterecht geld afschrijven onder het kopje diefstal valt? Een misdrijf dus.

Wat een ontzettend waardeloos bedrijf is dit, je zal hier maar voor werken.
Ken jij geen schaamte ? Heb je geen bot in je lijf wat enige vorm van normen en waarden met zich mee draagt? 

Onnozelaars, allemaal jullie.
Geen enig druppeltje respect voor ruggengraatloze mensen zoals het volk wat bij T-mobile werkt, bah bah.
Alleen maar ellende gehad en zo te zien doen jullie dit vaker.
Alles wat krom is recht lullen voor dit bedrijf zeg, holy moly.

Vermijd vooral die spiegel, ik zou mezelf niet meer kunnen aankijken.

 

Dus volgende maand staat het incasso bureau op de stoep met een brief???

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maaikewouter, ik heb nu direct contact gehad met Finance en onze specialiste betreffende incasso/credits. Er ligt geen financiële verantwoordelijkheid meer bij jou.

Laten we er verder geen woorden meer aan vuil maken, het is zeer jammerlijk hoe alles gelopen is. Negen keer excuses aanbieden voor één situatie is natuurlijk bijna kolderiek - dit wil niet zeggen dat ik het niet gemeend heb, maar meer dat het geen inhoud heeft gehad omdat er elke keer weer een ander probleem bijkwam. Ik ben het volledig met je eens @yalerta en we gaan dit via onze incassoafdeling laten afboeken. 

Reputatie 7
Badge +5

@maaikewouter 

Is het niet mogelijk die automatische incasso in te trekken?

(Geen verstand van bankzaken, financieel manager voor aangenomen lang geleden)

O ja, ik hoop echt dat dit je laatste post over jouw belevenissen is of moet er een Radar of Kassa item van gemaakt gaan worden om dit COMMUNICATIE bedrijf voldoende schrik aan te jagen zodat het opgelost wordt.

@yalerta kruipt nu stil in een hoekje en schreit zachtjes voor zich heen om zoveel getoonde onkunde. De rest van het jaar elke maand een bosje bloemen kan de aangedane smart waarschijnlijk niet wegnemen.

Ter aanvulling: Ik lees erg veel berichten van onterechte boetes op dit forum, waarna er elke keer wordt gereageerd dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Ik betwijfel het. 

Waar ik dan ook veel moeite mee heb is dat er genoeg mensen zijn die niet vaak genoeg hun rekening checken of er niet iets onterecht is afgeschreven. Mensen die na een halfjaar zeuren bij de klantenservice denken ‘oké, ik betaal het wel want dan ben ik er vanaf’. Of mensen die de Nederlandse taal niet genoeg beheersen om dit te kunnen oplossen. En ook zij krijgen incassobureau’s op zich afgestuurd. Het voelt gewoon zo verkeerd hoe T-Mobile hiermee om gaat, want er wordt onterecht geld opgestreken. 

Op 21 april is er geprobeerd 15 euro van onze rekening af te schrijven door T-Mobile Thuis. We zagen dit eergisteren pas en hebben het toen gelijk teruggeboekt. Zojuist ontving ik weer een e-mail en een sms dat het T-Mobile niet is gelukt 180 euro van onze rekening af te schrijven en dat we dit zo snel mogelijk dienen te betalen (zie foto). Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? Is er geen mogelijkheid om onze gegevens (telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer) uit jullie bestand te wissen zodat wij dit niet meer ontvangen en er niet onterecht geld van onze rekening wordt afgeschreven?

Ik denk dat je je kunt voorstellen dat we er soms echt moedeloos van worden. We kunnen niemand direct bereiken bij T-Mobile om dit op te lossen. Bij de klantenservice hebben we al zo vaak ons verhaal opnieuw moeten doen, niemand kan ons helpen. Ik verwacht dat er alles aan gedaan wordt om dit op te lossen. Daarnaast ben ik ook echt niet gediend van telefoontjes namens de debiteurenafdeling met beschuldigende toon (terwijl wij niets verkeerd gedaan hebben), mailtjes en sms’jes. En al helemaal niet van onterechte afschrijvingen.

Nogmaals: los het op. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maaikewouter, het wordt nog steeds intern weggeboekt en draait op de achtergrond zeer zeker, maar omdat dit systeemtechnisch niet direct toepasbaar is, ontvang jij nog de onterechte waarschuwingen. Ik heb dit kortgesloten met onze Finance-afdeling en 100 procent verzekerd gekregen dat je hier niets mee hoeft te doen. Wij lossen dit op en alle extra onzinnige mails kun je volledig negeren. Nogmaals sorry voor hoe het gelopen is, ik trek het boetekleed helemaal aan want ik heb de fout in januari gemaakt om een voorlopige factuur te creëren waarop de credit zou zijn toegekend. Dit heeft roet in het eten gegooid en de boel technisch volledig ontregeld.

Reputatie 7
Badge +16

@maaikewouter Dit zou vorige maand opgelost moeten zijn en is dus wederom niet het geval. Ik weet niet meer zo goed hoe ik dit nog kan verantwoorden dus heb meteen gemaild en geëist dat het a la minute wordt hersteld. Verder louter begrijpelijke constateringen, alhoewel ik hierbij het liefst 100 procent de hand in eigen boezem steek: door mijn verkeerde verwachtingen en schijnbaar foutieve aanpassing is het drie maanden geleden niet direct goed gegaan.

Kan, dan nog op zo’ n afdeling of bedrijf zou ik me kapot schamen, is net als bij de belastingdienst aan de toeslagen werken.😱😱

Reputatie 7
Badge +5

@Doornekamp33 

Wat ik begrijp uit sommige moderator reactie's op dit forum is ook de facturatie uitbesteed.

Gaat echt lekker zeg, na 3 maanden nog niet opgelost, ik zou me doodschamen als ik op die afdeling van de facturatie zou werken en per direkt ontslag nemen en afdruipen.

Hoi Jason,

Wederom een rekening ontvangen van € 15,- buitengerechtelijke incassokosten (ik kreeg hier een e-mail over). Dit bedrag wordt op 21 april afgeschreven. Toen ik ging kijken waarvoor die € 15,- was in Mijn T-Mobile Thuis zag ik eveneens staan dat de rekening van € 165,- nog altijd open staat.

Nogmaals de vraag: kan dit alstublieft opgelost worden.

Met vriendelijke groet,

Maaike Melissant

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maaikewouter, het is opgelost. We hebben het intern weggewerkt en ervoor gezorgd dat er nu echt niets meer openstaat. Sorry voor alle trammelant die dit teweeg gebracht heeft!

Reputatie 7
Badge +16

@maaikewouter UPDATE: ik heb gesproken met onze specialiste en zij heeft dit doorgezet naar de support desk opdat de juiste afdeling binnen ons development team aangestuurd wordt. Daar heb je nu nog weinig aan en kan ik nog geen sluitende update over geven, maar ik wel dat je precies op de hoogte bent van de stand van zaken.

Indien ik meer te weten kom, laat ik dit meteen weten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @maaikewouter, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb zojuist contact opgenomen met de debiteurenafdeling en die kunnen spijtig genoeg geen aanpassing doen om het bedrag op € 0,00 te zetten. Een telefoontje naar hen toe heeft geen wezenlijke bijdrage opgeleverd behoudens een bevestiging van het reeds geconstateerde. Het gaat volgens hen ook om een systeemfout waardoor de verrekening niet daadwerkelijk verrekend wordt. De SMS’jes en mails kunnen inderdaad niet tegengehouden worden overigens, die zijn geautomatiseerd en staan los van de uitgestelde betaling. Wat het uitstel wel kan doen, is dat de buitengerechtelijke incassokosten à € 15,00 tegengehouden worden. 

Het directe klantenservicenummer is: 0800-0092 en zou nu vrij toegankelijk moeten zijn, ik zie geen wachtenden in de lijn. Jammer genoeg weet ik dat er aan hun kant geen stappen gezet kunnen worden om dit probleem nu wel direct op te lossen, daarom heeft onze specialiste het vorige week doorgezet naar de technische support desk van de betaalafdeling. Ook IT is er nu naar aan het kijken om het na al die tijd toch nog in goede banen te kunnen geleiden. Het spijt me oprecht dat het elke keer op hetzelfde liedje blijft uitkomen, maar op dit moment is er nog geen verbetering merkbaar. Er was een optie om het bedrag op € 0,00 te zetten, maar die wordt teruggedrongen door de systeemfout aan de creditkant. Om die obstructie eruit te halen, wordt nu onderzocht hoe het dan wel oplosbaar is. 

Ik blijf mijn uiterste best voor je doen en zal vandaag om een update vragen. Als ik die gekregen heb, meld ik me weer bij je.

Beste Jason,

Ik ontving de afgelopen dagen meerdere telefoontjes vanuit jullie debiteuren-afdeling over dat de openstaande rekening betaald dient te worden. Uiteindelijk is mij verteld dat zij die telefoontjes/sms’jes en mailtjes niet kunnen tegenhouden totdat de creditering juist geregeld is. Ik heb een telefoonnummer gekregen om direct met de klantenservice verbonden te kunnen worden, maar dat nummer werkt niet. 

Door de medewerker van de debiteuren-afdeling werd mij verteld dat ik de creditering vandaag of morgen geregeld moest hebben om verdere vervolgstappen uit T-Mobile te voorkomen. Dat lukt dus niet. 

Nogmaals de vraag… Er moet voor jullie toch een mogelijkheid zijn om die rekening gewoon op 0 te zetten? Is het dan zo'n ingewikkeld systeem dat jullie daar nu al bijna 2 maanden mee bezig zijn?

Ik vind het echt heel vervelend. Ik wil gewoon dat er iemand is bij T-Mobile die dit vandaag voor ons gaat oplossen. De debiteuren-medewerker heeft mij verteld dat 1 telefoontje genoeg zou moeten zijn, dus ik begrijp niet waarom we nu al 2 maanden hierdoor worden achtervolgd. 

Reageer