Beantwoord

Op welke manier is NAT Loopback toch mogelijk?

  • 22 March 2018
  • 6 reacties
  • 2995 Bekeken

Ik heb voor mijn home automation systeem, NAT Loopback functionaliteit nodig.
Dit is met jullie Huawei modem/router niet mogelijk.
Op welke manier is deze functionaliteit toch mogelijk te maken?
- Eigen router achter de Huawei? of is dit niet mogelijk door gebruik van het modem
- Eigen router + eigen Modem? en hoe gaan jullie dan ondersteuning bieden?
Aan de telefoon krijg ik vrolijk te horen dat jullie verplicht zijn om deze ondersteuning te bieden maar dat jullie dit niet doen. Ik hoop op deze manier toch verder te komen.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door PriLoo 16 April 2018, 11:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
eigen router achter het modem gaat niet werken. dat zal het probleem niet oplossen omdat deze geen bridge mode ondersteund.
de huawei vervangen door een eigen modem zal het probleem oplossen mits deze wel de loopback ondersteund. maar letop T Mobile zal geen ondersteuning bieden op eigen hardware! mocht er een probleem zijn met je verbinding dan dien je eerst tijdelijk het tmobile modem weer aan te sluiten.

de verplichting is dat het mogeljjk moet zijn en tmobile deze info moet verstrekken. dat doen ze op dit moment niet, maar de info staat wel hier op het forum. dus indirect toch weer wel. 😎
En waar kan ik die info dan vinden? Welk topic?
Waarom staat dit topic op beantwoord? Ik kan nog steeds niet verder namelijk.
Ik heb ondertussen een nieuwe router, dit gaat mijn loopback niet oplossen maar dan heb ik alvast een beter bereik en betere snelheid in huis.
Hoe kan ik de instellingen van de Huawei aanpassen zodat alleen het modem gebruikt wordt en de router volledig is uitgeschakeld?

Via te klantenservice aan de telefoon gooien ze namelijk gewoon de hoorn erop als je vragen stelt over dingen die bij wet verplicht zijn maar t-mobile blijkbaar niet wil en/of kan vertellen.

Ik hoop dat hier meer hulp geboden kan worden.
Reputatie 6
@PriLoo
Het label 'Beantwoord' is hoofdzakelijk relevant voor T-Mobile Moderators en Klantexperts. En in feite een andere manier om duidelijk te maken dat je vanaf dat punt zelf moet zoeken, wellicht hier (dit forum is geen T-Mobile helpdesk, 'jullie modem' gericht aan mede-klanten komt niet aan):
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957

Een andere provider (Ziggo heeft duidelijke beschrijving hoe je hun modemrouiter in bridge-mode moet zetten) is 1 makkelijke en definitieve oplossing.

Als je alleen internet afneemt bij T-Mobile, zou je een eigen DSL modem kunnen inzetten.

Anders TV (en vaste telefonie) laten afhandelen door HG659 en verder WiFi uitzetten en alleen een DMZ rule naar je eigen router die je er dan via 1 LAN kabel op poort 1 aansluit op zijn WAN poort.

Dan heb je dubbel NAT, maar aangezien die in de HG659 'passthrough' is, kan het zo werken.

Ikzelf gebruik VPN en heb daardoor weinig hinder van ontbreken van NAT-loopback in Huawei's.
Dank je voor je bericht.
Ik heb ondertussen een eigen Netgear router achter het modem, een stuk beter wat betreft verbinding en snelheid maar zoals verwacht nog geen oplossing voor de loopback.
Ik zal ook eens gaan kijken naar de VPN oplossing.
Probleem is opgelost: Ik heb uiteindelijk een eigen DNS server opgezet in mijn netwerk waardoor het NAT loopback probleem wordt afgevangen. (zie dnsmasq)

Reageer