[Opgelost] [28-02-2019] Traag vast internet en geen verbinding PSN en andere services

  • 28 February 2019
  • 58 reacties
  • 6350 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.


4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!


23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.


22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.


21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.


20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend


16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!


15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.



58 reacties

Reputatie 3
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:

Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:




Hmm, ik heb het ook even bij mij gecheckt. Lijkt in dit geval geen issue voor alle klanten van T-Mobile thuis in ieder geval. Misschien een specifieke FTTH lokatie?

Reputatie 3
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂
Nog even aan 't zoeken wat
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t :)
Nog even aan 't zoeken wat


Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft.. 😁

Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.
Misschien heeft iemand dit al gemaakt. 🤔 Waarschijnlijk niet publiek.
Reputatie 3
Zijn er gewoon, google maar op bgplay
Reputatie 3
Sprak net een Cogent engineer, die gaf aan routes tussen AS50266 en AS174 kwijt te zijn tussen 16:52 en 17:07. Het ging kortstondig via Level3, toen 4 minuten nergens heen en toen stabiliseerde 't weer..

Research continues 😉
Reputatie 7
Wow @Wunk en @Phantium,

Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Reputatie 3
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.

Reageer