sinds 13 oktober valt voortdurend mij wifi uit. vandaag is de Guidion monteur langs gekomen en het volgende is gedaan:
router Drayteck vervangen voor gelijkend,
Fritzbox vervangen voor Zyxel (wap6807?),
Zyxel op directe verbinding met router ( bekabeld) en via domme switch (mijn kennis van netwerken is beperkt)
zowel op de Fritz als op Xyzel doen hetzelfde in alle geprobeerde combinaties
even verbinding, en vervolgens wel verbinding maar geen internet of beide niet ( op elk apparaat staat bij de wifi connectie: optaining Ip adres… maar doet niets
in de log van de Zyxel staat 1 zin continu:
Fri Oct 16 16:11:05 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:11 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:15 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:20 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:25 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:30 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:35 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:40 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:46 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:50 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:11:56 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
Fri Oct 16 16:12:00 2020 daemon.err uhttpd[1230]: wc: /proc/net/nf_conntrack: No such file or directory
ik denk ( met mijn minimale kennis en google) dat dit iets met IP's te maken heeft… Maar geen idee.
(heb trouwens 1000Mb up en down glasvezel liggen)
heeft iemand anders een idee?
Beste antwoord door Jason
Goedemorgen
We gaan jouw Wifi weer terugkrijgen op het optimale niveau, dat weet ik zeker! Top dat je ook alles wat de monteur gedaan heeft, erbij hebt geplaatst, dat maakt het vinden van een oplossing nog makkelijker. Is die domme switch die gebruikt is toevallig een TP-Link en dan specifiek SG105? Zo ja, dan weet ik bijna zeker waarom je verbinding nu hapert. Deze switch brengt wel vaker problemen met zich mee. Wat gebeurt er wanneer je die ertussenuit haalt?
Een unmanaged switch, ook wel domme switch genoemd, kan geen DHCP request (verzoek om IP) uitzetten en hierdoor werkt de verbinding niet meer. Je kunt het beste de Netgear GS105Ev2 gebruiken, die kan ik gelijk voor je bestellen zodat deze binnen vier dagen in de bus ligt. Neem voor alle zekerheid de informatie in dit handige topic door, dan weet ik zeker dat je overtuigd bent (de link is klikbaar).
Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan maak ik het zo snel mogelijk voor je in orde. Stuur me gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privéberichtje toe. Zodra ik die gegevens heb, kan ik de correcte switch voor je bestellen. We komen er samen altijd uit!