Beantwoord

Oude Draytek vervangen door Fritz!box 5530

  • 16 June 2021
  • 3 reacties
  • 266 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goed .. ik weet er niet veel van … hooguit een beetje …

Ik wilde mijn oude Draytek vervangen door een Fritz!box 5530.

Direct op glasvezel, niets doorlussen of zo, voor mij veel te ingewikkeld.

Netjes nieuw glasvezelkabeltje op de FTU aangesloten omdat de verbinding van de Fritz!box anders is dan die van de Draytek.

Geprobeerd om Fritz!box aan te melden op het T-Mobile netwerk … dat lukte dus al niet.

Geen idee waarom er alleen maar Duitse providers tussen staan maar dat zou niet uit mogen maken.

Gewoon een externe provider ingesteld. Maar toen hield het op.

Ik heb geen idee wat mijn in te stellen gebruikersnaam/wachtwoord is.

De helpdeks snapt mijn probleem niet, dus die 10 min waren tevergeefs.

 

Hoe nu verder? En kan het eigenlijk wel wat ik wil?

Bijgevoegd een screenshot van de instelling binnen de Fritz!box

 

icon

Beste antwoord door psvonck 16 June 2021, 15:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @psvonck Leuk modempje. heb je wel de juiste kabel gebruikt ? welk kabeltje is afhankelijk van je glasvezel aansluiting.

Je heb geen login gegevens nodig dus je kan gewoon nee kiezen. wel moet je de vlan op 300 zetten wil je kunnen internetten.

Top, gelukt ….

 

Nu nog ff uitzoeken hoe ik de tv aan de gang krijg (Netflix gaat draadloos dus de kids zijn al dik tevreden)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @psvonck, van harte welkom op de Community!

Top dat het gelukt is om de Fritz aan te sluiten en werkend te krijgen, lekker bezig. Mag ik vragen hoe je het uiteindelijk aan de praat gekregen hebt? Dan kunnen andere users ook van jouw expertise profiteren! 😊

Alvast bedankt voor het delen van jouw oplossing. 

Voor het aan de gang krijgen van TV op een eigen modem, kun je het beste dit topic volgen: 

 

Mocht het niet helemaal lukken, laat het dan zeker weten. De Community helpt en denkt altijd graag mee!

Reageer